تمرینات ویژه برای تقویت قدرت تجسم و تصویرسازی

تمرینات تصویرسازی و تجسم ذهنی

تصویرسازی و تجسم ذهنی، به طرز شگفت‌انگیزی در تقویت قدرت حافظه‌ی شما تأثیر می‌گذارند. تمرین های تصویرسازی، تمرینات تقویت حافظه بی‌نظیری هستند و می‌توانند روحیه‌ی شما را نیز تغییر دهند.

 

تصویرسازی چیست؟

وقتی فکر می‌کنید، تصویرهایی در ذهن شما پدید می‌آید. این عمل، تصور کردن، تصویر‌سازی یا تصویری کردن است. تصور کنید ذهن شما یک پرده‌ی بزرگ است که می‌توانید همه‌ی افکار و تخیلات خود را بر روی آن منعکس سازید و ببینید. شما می‌توانید بسته به کیفیت و چگونگی تصویری که در ذهن ترسیم می‌کنید، هم ریلکس کنید و هم از درون برانگیخته شوید.

 

 

قدرت تصویر‌سازی

 

از قدرت تصویر‌سازی ذهن خود بیشترین استفاده را کنید! متخصصان فن حافظه، می‌گویند:

« هر چه به تصور درآید، به سادگی به خاطر سپرده می‌شود.»

زبان ذهن انسان تصویر می باشد و حتی دانشمندان طی تحقیقاتی که انجام داده اند بر این عقیده هستند که ظرفیت ذهن انسان در حفظ و یادآوری تصاویر نامحدود می‌باشد .

همانطور که می‌دانید:

تصاویر در نیمکره راست مغز ما و کلمات و ارقام… در نیمکره چپ مغز ما پردازش می شوند. تمرین تجسم خلاق باعث به کارگیری نیمکره راست مغز می شود و در نتیجه حافظه ما به طرز چشمگیری بهبود می یابد.

تونی بوزان پدر حافظه عصرنوین می گوید:

” برای اینکه به انفجار خلاقیت برسیم باید از دو نیم کره مغز استفاده کنیم و همچنین خلاقیت رابطه تنگاتنگی با حافظه دارد هر چه خلاقیت بیشتری داشته باشید حافظه قوی تری دارید .”

 

قدرت تصویر‌سازی

همه‌ی حواس‌تان را به کار بگیرید

تصاویر را زنده‌تر کنید. مثلا، ممکن است شما در تصورات خود نتوانید تصاویر را به درستی تجسم کنید اما در به‌کارگیری حواس دیگر از جمله لامسه، بویایی و حتی شنوایی، توانایی بیشتری دارید. ممکن است شما در افزودن احساسات به تصورات‌تان، قدرت فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

تصویرسازی‌ها و تخیلات خود را با افزودن جنبه‌ها و ماهیت‌های مختلف، زنده‌تر و ملموس‌تر کنید. حواس پنجگانه‌ی شما ابزارهای قدرتمندی هستند که از آنها می‌توانید برای رهاسازی قدرت ذهن، استفاده کنید.

تصورات‌تان را رنگی و هیجان‌انگیز کنید.

 

تمرین عملی:

آنچه را که می‌خواهید در ذهن خود با رنگ‌های زنده و روشن تجسم کنید. از هر کدام از حواس خود که می‌توانید استفاده کنید تا تصوراتی زنده، رنگی و قابل‌لمس داشته باشید.

 

تمرینات ویژه برای تقویت قدرت تجسم و تصویرسازی

🔸 ادامه این مقاله ویژه اعضای کارگاه حافظه برتر است.

مشاهده ادامه مقاله

 

 

3.9 8 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

40 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه