باورهای ثروتمندان چیست و چطور شما هم با باور آنها ثروتمند شوید؟

باورهای ثروتمندان چیست و چطور شما هم با باور آنها ثروتمند شوید؟

مقاله‌ای برای آنان که ثروتمند شدن را می‌خواهند، اما از آن دور مانده‌اند؛ بی آنکه واقعا بدانند چرا؟

اغلب افرادی که هر روز در آرزوی ثروتمـند شدن هستند، برخلاف این که تصور می‌کنند به درستی به سمت اهدافشان در حرکتند، در مسیر اشتباهی قرار دارند و حتی از این اشتباه آگاه هم نیستند. ممکن است شما نیز جزء همین دسته افراد باشید.

اما امروز این فرصت برای شما فراهم شده تا جایگاه واقعی خودتان در مسیر موفقیت را شناسایی کنید و ساختن آینده‌ی دلخواهتان را همین امروز، قبل از آنکه خیلی دیر شود، شروع کنید.

 

میلیونر شوید؛ اما ابتدا در ذهنتان!

ثروتمند شدن و خلق یک کسب و کار و زندگی موفق به چیزی بیش از شانس نیاز دارد :

 

باورهای ثروت ساز

توماس کارلی، محققی که به مدت 5 سال 233 فرد ثروتمـند و 128 فرد فقیر زیر نظر گرفت، تمام فعالیت های روزانه شان، عاداتشان و افکارشان را در مورد خودشان و جهان اطرافشان را ثبت کرد و نتیجه تحقیقش را در کتابش با عنوان «عادات ثروتمـند : عادات موفق روزانه افراد ثروتمند» چنین اعلام کرد :

« تنها فرق این دو گروه در عادات شان است، عاداتی که نام آنها را عادات ثروتمند مینامم و تعجب آور است که اکثر آنها به سادگی یک طرز فکر است… در تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که افراد ثروتمند به شدت مثبت اندیش هستند، آنها شکرگزاری به دنبال خوشبختی بودن را برایشان تبدیل به عادت کرده اند»

بله واقعا هم همینطور است…

ثروتمندان با افراد عادی تنها فرقی که دارند در عاداتشان است؛ این عادات حتما لازم نیست از جنس «رفتار» باشد، بعضی وقت‌ها یک نوع «بینش» هم میتواند تبدیل به عادتی شود که آنها را ناخودآگاه در مسیر کسب ثروت قرار میدهند.

راجع به عاداتی که شاید بدست آوردنش کمی سخت، زمانبر و خارج از منطقه امن ما باشد صحبت میکنیم… عاداتی که اما نتیجه آن ثروت‌آفرینی است ! شما اگر نخواهید کتاب توماس کارلی را بخوانید و بخواهید یک جمع بندی به صورت کاربردی از آن داشته باشید این مقاله برای شماست؛

در این مقاله از وبسایت ذهن برتر شما برای هر مورد ابتدا پرسش تحقیقاتی که کارلی آن را طی 5 سال جمع آوری کرده بود را میخوانید و سپس برای هر مورد توضیح علمی و کاربردی آن را می خوانید :

 

باور شماره یک

افراد ثروتمـند

افراد ثروتمـند باور دارند عادات‌شان مهم است.

پرسشنامه :

” عادات روزانه تاثیر زیادی بر روی موفقیت مالی در زندگی دارند. ”

ثروتمـندانی که موافقت کردند : 52%

فقرایی که موافقت کردند : 3%

افراد ثروتمـند معتقدند عادات بد باعث پدیدار شدن شانس بد و عادات خوب باعث پدیدار شدن فرصت های خوب میشود. یعنی افرادی که عادات خوبی دارند فرصت های بهتری نیز در زندگی بدست می آورند؛ به زبان دیگر شانس و فرصت های خوب توسط خود شخص خلق میشوند.

کارلی در تحقیقاتش مینویسد :

«هنگام پرسش بسیاری از افراد ثروتمند ادعا کردند که فرد خوش شانسی هستند و بسیاری از فقرا نیز ادعا کردند افراد بدشانسی هستند.»

 

باور شماره دو

افراد ثروتمند به موفق شدن‌شان ایمان دارند.

افراد ثروتمند به موفق شدن‌شان ایمان دارند.

پرسشنامه :

” موفقیت شما در آینده تضمینی نیست. ”

افراد ثروتمنـدی که موافقت کردند : 2%

افراد فقیری که موافقت کردند : 87%

داشتن ایمان، به موفقیت یکی از اساسی ترین ملاک های بدست آوردن موفقیت است. افراد ثروتمنـد در هر اوضاع و شرایطی معتقدند میتوانند موفق شوند و به آینده روشنشان امیدوارند اما افراد فقیر به شدت از داشتن ایمان به آینده هراسانند و همیشه برای روزهای بدبختی برنامه ریزی میکنند.

کارلی در کتابش اینچنین شرح میدهد:

«افراد ثروتمند برای روزهای خوب و آینده ای عالی برنامه ریزی می کنند و افراد فقیر برای روزهای بدبختی و شکست برنامه ریزی میکنند.»

کارلی در کتابش اینچنین شرح میدهد:

«افراد ثروتمند برای روزهای خوب و آینده ای عالی برنامه ریزی می کنند و افراد فقیر برای روزهای بدبختی و شکست برنامه ریزی میکنند.»

 

باور شماره سه

 

افراد ثروتمند برای داشتن روابط خوب با افراد متخصص ارزش قائلند

افراد ثروتمند برای داشتن روابط خوب با افراد متخصص ارزش قائلند

پرسشنامه :

” روابط نقش اساسی در موفقیت مالی دارد. ”

افراد ثروتمندی که موافقت کردند : 88%

افراد فقیری که موافقت کردند : 17%

نه تنها افراد ثروتمنـد معتقدند روابط آنها به شدت مهم و با ارزش است بلکه از هر اقدامی برای برقراری رابطه و حفظ آنها دریغ نمیکنند. برای مثال افراد ثروتمند به شدت علاقه دارند تا هر رویداد مثبتی که برای دوستان و آشنایانشان اتفاق افتاده را زنگ بزنند و تبریک بگویند، تولد آنها را تبریک بگویند و یا فقط زنگ بزنند و احوال پرسی کنند.

کارلی می گوید:

«زمانی که به این نتیجه دست یافتم سعی کردم خودم از آن استفاده کنم و به مدت یک ماه به تمام افرادی می شناختم به ترتیب زنگ زدم و فقط حالشان را پرسیدم. همین اقدام باعث شد یک معامله 60$ دلاری انجام دهم… به سادگی برقراری یک ارتباط.»

اگر هنوز نمی دانید چطور با دیگران ارتباط برقرار کنید، در مقاله «درس‌ها و تکنیک‌های تاثیرگذاری از کتاب آیین دوست‌یابی» را مطالعه کنید.

 

باور شماره چهار

افراد ثروتمند عاشق آشنایی با افراد جدید هستند

افراد ثروتمند عاشق آشنایی با افراد جدید هستند

پرسشنامه :

” من عاشق ملاقات با افراد جدیدم. ”

افراد ثروتمندی که موافقت کردند : 68%

افراد فقیری که موافقت کردند : 11%

علاوه بر ارزشگذاری به روابط، ایجاد روابط جدید نیز مهم است. افراد ثروتمند به شدت معتقدند آشنایی با افراد جدید و ایجاد روابط دوستانه و البته قابلیت جذب و تاثیرگذاری بر آنها یکی از مهم ترین فاکتور های موفقیت در دنیای تجارت است.

کارلی در تحقیقاتش مینویسد :

«تنها 9% از فقرا معتقد بودند تاثیرگذاری آنها بر دیگران بر روی موفقیت مالی شان می تواند تاثیر بگذارد…»

 

باور شماره پنج

افراد ثروتمند معتقدند پس انداز به شدت مهم است

افراد ثروتمند معتقدند پس انداز به شدت مهم است

پرسشنامه :

” پس انداز پول یکی از فاکتورهای موفقیت مالی است. ”

افراد ثروتمندی که موافقت کردند : 88%

افراد فقیری که موافقت کردند : 52%

ثروتمند شدن تنها با داشتن درآمد زیاد میسر نمیشود؛ شما باید یاد بگیرید چطور پولتان را پس انداز و سرمایه گذاری کنید. اکثر ثروتمندان به این علت ثروتمند نشدند که درآمد زیادی داشتند، بلکه یاد گرفته بودند چطور پس انداز کنند و پولشان را سرمایه گذاری کنند.

کارلی در تحقیقاتش مینویسد :

«یکی از قوانین افراد ثروتمند قانون 80/20 است؛ شما حداقل 20% درآمدتان را پس انداز میکنید و با 80% آن زندگی میکنید.»

 

باور شماره شش

افراد ثروتمند معتقدند آنها سرنوشت خودشان را میسازند

افراد ثروتمند معتقدند آنها سرنوشت خودشان را میسازند

پرسشنامه :

” من به سرنوشت معتقدم. ”

افراد ثروتمندی که موافقت کردند : 10%

افراد فقیری که موافقت کردند : 90%

افـراد فقیر به طرز چشمگیری اعتقاد به سرنوشت از پیش تعیین شده دارند. آنها معتقدند اگر ژن ثروتمـند شدن در ما وجود داشته باشد ما چه بخواهیم چه نخواهیم ثروتمند میشویم. افراد فقیر کمتر اعتقاد دارند که دلیل فقر مالی آنها خودشان هستند و همیشه سرنوشت را سرزنش میکنند.

کارلی اینچنین توضیح میدهد :

«98% افراد ثروتمندی که با ایشان مصاحبه کردم هیچکدام از اول ثروتمند نبودند، اما آنها باور داشتند که به هرچیزی که خودشان بخواهند می توانند برسند.»

 

باور شماره هفت

نزد افراد ثروتمند، خلاقیت اولویت بیشتری نسبت به دانش دارد

نزد افراد ثروتمند، خلاقیت اولویت بیشتری نسبت به دانش دارد

پرسشنامه :

” خلاقیت نقش اساسی در موفقیت مالی دارد.”

افراد ثروتمندی که موافقت کردند : 75%

افراد فقیری که موافقت کردند : 11%

در حالی که افراد ثروتمند به شدت بر سر خلاقیت به عنوان فاکتور موفقیت مالی متفق القول هستند افراد فقیر اعتقاد دارند برای موفقیت مالی باید هوش خدادادی داشته باشند. افراد فقیر همچنین موافقند که ثروت معمولا اتفاقی بدست می آید.

کارلی میگوید :

«اگر به گذشته افراد ثروتمند نگاهی بیندازید خواهید داد که 80% تا 90% آنها دانش آموزان تنبل و آموزش ندیده بوده اند. ثروت به چیزی بیش از دانش و هوش نیاز دارد.»

 

باور شماره هشت

افراد ثروتمند از کارشان لذت میبرند

افراد ثروتمند از کارشان لذت میبرند

پرسشنامه :

” من کاری را که برای پول درآوردن انجام میدهم را دوست دارم. ”

افراد ثروتمندی که موافقت کردند : 85%

افراد فقیری که موافقت کردند : 2%

اکثر کارآفرینان و افراد ثروتمند عاشق کارشان هستند. برای آنها پول در اولویت چندم قرار دارد و ثروتمـند شدن آنها دقیقا به همین علت است.

86% افراد ثروتمند بیش از ساعت کاری میانگین کار در هفته یعنی 50 ساعت کار میکنند (در مقابل 43% افراد فقیر) و 81% آنها اعلام می کنند بیشتر از چیزی که نیاز است کار میکنند (در برابر 17% افراد فقیر)

توماس کارلی هم این اعداد و ارقام را چنین توضیح میدهد:

«افراد ثروتمند راهی را پیدا کردند که خلاقیت‌شان از طریق شغل‌شان به پول تبدیل کنند؛ زمانی که شما درگیر خلاقیت میشوید و آن را دنبال می کنید پول نیز به دنبال شما می آید و معمولا بیش از چیزی که انتظارش را داشتید.»

 

باور شماره نه

افراد ثروتمند معتقدند سلامتی آنها تاثیر مستقیمی بر ثروت‌شان دارد

افراد ثروتمند معتقدند سلامتی آنها تاثیر مستقیمی بر ثروت‌شان دارد

پرسشنامه :

” سلامتی نقش مهمی در موفقیت مالی دارد. ”

افراد ثروتمندی که موافقت کردند : 85%

افراد فقیری که موافقت کردند : 13%

افـراد ثروتمند سلامتی‌شان را در اولویت بالاتری از پول قرار دادند. آنها بیشتر از افراد فقیر کار میکنند و بیشتر از افراد فقیر تفریح میکنند. زیرا معتقدند شخص مهمی هستند و باید به جسم و ذهن اهمیت دهند. افراد ثروتمند به طرز عجیبی کمتر در سال احساس بیماری میکنند.

 

باور شماره ده

افراد ثروتمند تمایل به ریسک کردن دارند

افراد ثروتمند تمایل به ریسک کردن دارند

پرسشنامه :

” من برای کسب ثروت ریسک کردم. ”

افراد ثروتمندی که موافقت کردند : 63%

افراد فقیری که موافقت کردند : 6%

اکثر افراد ثروتمند خودشان کسب و کار خودشان را شروع کردند.

آنها در دانشگاه خیابان یادگرفتند که باید چطور در زندگی زنده بمانند و ثروتمند شوند؛ 27% افراد ثروتمند اذهان داشتند که حداقل یک یا دوبار شکست بزرگی در زندگی به علت ریسک کردن متحمل شدند در مقابل 2% افراد فقیر… کارلی در تحقیقاتش مینویسد : «شکست همانند یک زخم بر روی مغز است… درسی که هیچوقت فراموش نخواهد شد.»

 

کلام آخر در مورد ثروتمند شدن

همانطور که خواندید 10 طرزفکر مهم در اختلاف بین ثروتمند شدن و فقیر شدن وجود دارد. شاید با خواندن این مقاله فکر کنید «خب… من الان با داشتن این طرز فکر ثروتمند می شوم؟» پاسخ به خودتان بستگی دارد. شما با داشتن این طرزفکر‌ها فرصت‌های ثروت‌آفرین بیشتری در زندگی می بینید که قبلا نمیدیدید و تمایل بیشتری برای ثروتمـند شدن خواهید داشت.

در انتها پیشنهاد میکنیم مقالات “چطور عادت ها میتوانند شما را ثروتمند کنند؟” و “معرفی و خلاصه کتاب عادت هایت را تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند” را نیز مطالعه کنید.

دانلود رایگان چکیده صوتی و پی‌دی‌اف “کتاب عادت هایت را تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند اثر تام کورلی” به همراه تمرینات و نقشه ذهنی در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند.

سپاس از همراهی شما 🌹

نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

آیا تاکنون فکر کرده اید که به جرگه میلیاردرها بپیوندید؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد باشگاه پلاتینیوم (باشگاه میلیاردرها) اینجـا کلیک کنید.

 

3.8 6 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه