منابع معرفی شده در لایو استاد سیدا و خانم نینا احسن

منابع معرفی شده در لایو استاد سیدا و خانم نینا احسن

در سری برنامه های لایو استاد سیدا و خانم نینا احسن در ۳۰ و ۳۱ ام تیرماه به معرفی راهکار های یادگیری سریع زبان خارجی و تکنیک های تضمینی تقویت مکالمه زبان خارجی بر اساس آخرین مطالعات دانشگاه کمبریج ارائه شد.

در طی برنامه به منابعی اشاره شد که در این مقاله برای شما گردآوری کردیم.

 

بهترین روش‌های تقویت مهارت شنیداری کدامند؟

تماشای فیلم و سریال انگلیسی، گوش دادن به پادکست، کتاب صوتی، موسیقی انگلیسی، تمرین لهجه‌ها و نگارش آنچه که می‌شنوید از جمله بهترین روش‌ها در این راستا هستند.

 

پادکست چیست؟

پادکست چیست؟

پادکست شبکه ای رادیویی است که می توان برنامه های آن را دانلود کرده و در وقت مناسب به آن ها گوش داد. تفاوت آن با برنامه‌های رادیویی رایج در این موضوع است که برنامه‌های رادیویی به صورت زنده پخش می‌شوند. اما پادکست می تواند از پیش ضبط شده باشد و سپس برای دانلود ارائه شود.

راه‌های مختلفی برای گوش دادن به پادکست وجود دارد. در واقع، در هر سیستم عاملی برنامه‌هایی جهت عضو شدن در یک پادکست و دنبال کردن آن یافت می‌شود.

به عنوان مثال، در ویندوز می‌توان از Internet Explorer، در گوشی‌های آیفون از iTunes، و در گوشی‌های اندروید از Podcast Addict استفاده کرد. تنها کاری که باید انجام داد این است که نام شبکه‌ی رادیویی یا همان پادکست مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را دنبال کنید.

 

معرفی پادکست جهت یادگیری زبان انگلیسی

این پادکستا انگلیسیتو قوی میکنن!🎙🌱

 

English as a Second Language Podcast (ESL Podcast)

قدیمی ترین پادکست در زمینه ی تقویت مکالمه زبان که از سال ۲۰۰۵ شروع به کار کرده است. این پادکست توسط دو پروفسور سابق دانشگاه های آمریکا تهیه می شود و علاوه بر دروس صوتی رایگان، مواردی دیگر از قبیل راهنمای یادگیری مکمل، وبلاگی در مورد فرهنگ امریکا به آن اضافه شده است

 

 British Council Podcasts

نامی آشنا برای زبان آموزان در سرتاسر دنیاست. پادکست‌های این وبسایت در مورد موضوعات فرهنگی مختلفی بوده، و به صورت فصل های مختلفی متشکل از چند قسمت ارائه می شود.

 

BBC Learning English

شبکه ی BBC نیز در زمینه ی آموزش زبان فعالیت چشمگیری دارد، و پادکست‌های مختلفی در این زمینه تولید می کند. از جمله ی این پادکست‌ها میتوان به سری پادکست های: Six Minute English و The English We Speak اشاره داشت.

 

 The English We Speak

داستان های کوتاه براساس سطحتون انتخاب کنید و حسابی تمرین کنین و بارها گوش بدین

The English We Speak اسم پادکستی از سری مجموعه های آموزش زبان شبکه BBC هست. در این پادکست، اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی شرح داده میشه.

ساختار این برنامه به گونه ای هست که در ابتدا اصطلاح مورد نظر توسط مجریان برنامه توضیح داده میشه و بعد مثالهایی برای فهم بهتر این اصطلاحات ارائه میشه. معمولاً هر قسمت از این پادکست در حدود دو تا سه دقیقه طول میکشه.

 

6minutes English

این اپلیکیشن متن هارو هم میذاره و سطوح مبتدی هم میتونن ازش استفاده کنن

 

All Ears English podcast

این پادکست اصطلاحات و کلمات پیچیده رو توضیح میده

و همچنین پادکست‌های:

Luke’s English

Voice of America Learning English

Here’s the Thing

از جمله مشهورترین پادکست‌ها در این راستا هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین پادکست های آموزشی برای تقویت زبان انگلیسی” را مطالعه کنید.

 

معرفی اپلیکیشن برای تقویت مکالمه زبان

در ادامه مقاله منابع معرفی شده در لایو استاد سیدا و خانم نینا احسن، به معرفی اپلیکیشنی برای تقویت زبان می پردازیم. اپلیکیشن news in levels یکی از برنامه هایی است که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از آن مهارت زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید. البته لازم به ذکر است که این اپلیکیشن بر روی مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی تمرکز کرده است. شما می توانید در اپلیکیشن news in levels اخبار کوتاهی را به زبان انگلیسی به صورت روزانه دریافت کرده و این اخبار را مطالعه کنید.

مطمئنا یکی از روش‌ های جذاب کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مکالمه زبان، مطالعه اخبار مختلف به این زبان است. با یادگیری عبارات و ساختار های به کار گرفته شده در اخبار می‌توانید : “در ارتباط با موضوعات روز صحبت کنید.”

 

بهترین سریال‌ها برای تقویت مهارت شنیداری کدامند؟

بهترین سریال‌ها برای تقویت مهارت شنیداری کدامند؟

سریال‌هایی مشهوری مانند Friends, Office, Sherlock, The Simpsons, House of Cards و… از جمله سریال‌هایی هستند که به نسبت بقیه به یادگیری مهارت شنیداری بسیار کمک می‌کنند.

با یادگیری این عبارات و ساختار ها می‌توانید : “با به کارگیری از عبارات و اصطلاحات روز، مکالمه کنید.”

 

معرفی دیکشنری های زبان انگلیسی

  • Oxford English dictionary
  • Longman English dictionary

وبسایتهای دیکشنری Dictionary:

📘Farsidic

www.farsidic.com

 

📗دیکشنری آریانپور

www.aryanpour.com

 

📔دیکشنری  آنلاین

www.dic.amdz.com

 

📕دیکشنری وبستر

www.m-w.com

 

📖دیکشنری  وان لوک

www.onelook.com

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه