دوره چگونگی رسیدن به قدرت و موفقیت شخصی برایان تریسی

نظریه برایان ترسی در ارتباط با موفقیت شخصی
به نظر شما چرا بیش از ۹۰ درصد از ثروت کل کرهء زمین در دست ۲ درصد از مردم قرار دارد؟ چرا برخی از مردم هر روز ثروتمند تر میشوند و برخی هر روز فقیر تر؟ احتمالا با مطرح کردن این پرسش ها شما پاسخ دهید: “خب آن ۲ درصد بیشتر از باقی مردم تلاش کرده اند”. اما پاسخ شما کاملا غلط است.
اگر تلاش کردن ملاک شما برای موفق شدن باشد باید کارگران قشر مرفه جامعه را تشکیل دهند. چراکه کارگران حداقل ۸ ساعت از روزشان را صرف کار کردن در مشاغل دشوار مانند: کار در معدن، کار در کارگاه های ساختمانی و… میکنند.
البته که ثروت یکی از جنبه های موفقیت است. روابط، سلامتی، تناسب اندام و… نیز هر کدوم جنبه های دیگری از موفقیت هستند. اگر بخواهیم پرسش کامل تری از شما داشته باشیم باید بپرسیم: چرا برخی افراد در همه جوانب زندگی یا در اکثر جوانب زندگی موفق هستند و برخی دیگر در همه یا اکثر جوانب زندگی شکست خورده هستند؟
جواب شما هر چه به غیر از باور و طرز فکر باشد اشتباه است، اما چه نوع باور یا طرز فکری باید داشته باشیم؟ پاسخ این پرسش مربوط به همان نظریه  برایان تریسی میشود که درباره دستیابی به موفقیت شخصی مطرح کرده است.
عوامل موثر در موفقیت شخصی
بیش از ۸۰ درصد از مردم جامعه تصور میکنند که موفقیت مختص افرادی است که خانواده موفقی دارند. به زبان ساده تر خیال میکنند کودک یا جوانی که پدر ثروتمندی دارند در آینده مانند پدرش ثروتمند میشود و مطابق با آن کودک یا جوانی که پدر فقیری دارد در آینده مانند پدرش فقیر میشود.
اما این یک فکر و خیال اشتباه است! اگر نگاهی به لیست ثروتمند ترین افراد جهان بی اندازید یا زندگینامه افراد موفق را مطالعه کنید، متوجه میشوید بیشتر آن ها خانواده فقیری داشته اند و اکثر یک میلیونر خود ساخته اند.
الگو ها و باور های ذهنی شما مشخص میکنند که شما چه آینده ای داشته باشید. اگر الگو شما پدرتان باشد در آینده ای مشابه با آیند پدرتان خواهید داشت. فرقی نمیکند پدر ثروتمندی داشته باشید یا فقیر، به هر حال در تمامی جنبه های زندگی مانند پدرتان میشوید.
زندگی افراد مختلف را از همه جوانب مورد بررسی قرار دهید. اگر متوجه شدید که زندگی یک فرد با زندگی ای که شما رویایش را دارید مشابه است. خط فکر آن فرد را دنبال کنید و از آن فرد الگو برداری کنید.
البته که منظور از الگو برداری، الگو برداری فکری است. منظور از این جمله آن است که به رفتار الگوهایتان دقت کنید نه به گفته هایشان، برخی از افراد بدون اینکه خود بدانند گفتار و اعمال متفاوتی دارند.
به طور مثال مدام تکرار میکنند که وضعیت جامعه خراب است و موفق شدن در جامعه امکان پذیر نیست. اما وقتی به زندگی شان نگاه میکنید متوجه میشوید هر روز بیش از روز قبل ثروتمند تر و موفق تر میشوند.
این افراد در ذهنشان باور دارند که موفقیت و ثروتمند شدن کار ساده ای است. اما زبانشان بر خلاف باور هایشان تکان میخورند.
برایان تریسی کیست؟
برایان تریسی (brian tracy) یک شخص خود ساخته است که با گذر از مشکلات فراوان به موفقیت های بسیار زیادی دست پیدا کرده است. وی در ۵ ژانویه ی سال ۱۹۴۴ در شهر ساحلی ونکوور واقع در کشور کانادا در یک خانواده فقیر متولد شد.
وی در یک خانواده فقیر که به سختی می توانستند مخارج و صورت حساب های زندگی خود را بپردازند متولد شده است، او در زمینه های مختلفی مانند: نویسندگی کتاب های موفقیت، مشاوره و رهبری برند های مختلف جهان، مدیریت و افزایش فروش شرکت ها و ایجاد استراتژی در کسب و کار و همچنین برگزاری سمینارها و کنفرانس های آموزشی فعالیت میکند.
برایان تریسی در بیش از ۸۰ کشور و در شش قاره جهان سمینار ها و کنفرانس های مختلفی برگزار کرده است؛ وی توانایی صحبت کردن به چهار زبان مختلف را دارد.
او ۴۰ کتاب تألیف کرده است و بیش از ۳۰۰ سمینار صوتی و تصویری را منتشر کرده است و سالانه حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر در سمینار ها و دوره های او حاضر میشوند.

 

 

در ادامه این مقاله ویدیو های این دوره را برای اعضای باشگاه کتابخوانی سوپرمایند قرار داده ایم.

💎 محتوای ویژه اعضا

ادامه این محتوا ویژه شرکت کنندگان در دوره است! برای مشاهده ادامه این بخش، لطفا رمز ورود را وارد کنید. (برای دریافت رمز، به کانال اختصاصی اعضای دوره مراجعه کنید.)

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه