مدیریت شرایط بحرانی در زندگی با تکنیک TFT

تکنیک TFT (Thought field Therapy)

تکنیک TFT – تی اف تی، تکنیکی که به منظور برداشتن اولین قدم که برای بهبود کیفیت زندگی خود نیاز دارید و عملاً برای بهبود اختلالات روحی و روانی خودتون که میتواند بسیار کارآمد و شگفت‌انگیز باشد .

از تی اف تی میتوانید در موضوعات زیر استفاده کنید:

اعتیاد، فوبیا، افسردگی، شکست، اعتماد به نفس، عزت نفس، ترک سیگار، ترک اعتیاد، بیشتر بیماری‌های مزمن جسمی، بیماریهای روحی و روانی وابستگی‌های عشقی، طلاق و یا هرچیز دیگه باشه، اقدام کنید.

 

تکنیک TFT تی اف تی چیست؟

تی اف تی TFT، روش درمانی میدان فکری (Thought field Therapy) ضربه تراپی با تکنیکی نوین برای درمان انواع بیماری‌ها می‌باشد. کوین ترودو با راجر کالاهان ابداع کننده این روش درمانی  به آموزش این تکنیک ساده اما مشهور می‌پردازد البته تکنیک تی اف تی با عنوان: ای اف تی، EFT (Emotional Freedom Techniques) در ایران شناخته می‌شود.

در ایران چند عبارت برای معادل سازی ای اف تی به کار گرفته می شود از جمله:

  • طب سوزنی بدون سوزن
  • ضربه تراپی
  • ضربه درمانی
  • راه حل ضربه ای
  • تپینگ
  • تکنیک آزادسازی عاطفی
  • روش رهایی از احساسات نامطلوب
تکنیک TFT روشی برای رهایی ذهن و بدن از تنش است که به طب سوزنی بدون سوزن نیز معروف می باشد و نقاط خاصی از بدن را شامل می شود.

علم ثابت کرده است که ماده و انرژی قابل تبدیل شدن به یکدیگر هستند. علت اینکه چیزی شکل جامد به خود بگیرد، این است که میدانی وجود دارد که انرژی را به ماده تبدیل میکند. افکار و احساسات هم اساساً انرژی هستند و مستقیماً تحت تاثیر سیستم انرژی بدنمان می باشند. رابطه میان افکار و انرژی باعث می‌شود تا یک میدان فکری ایجاد شود و به همین دلیل این روش درمانی به میدان فکری مشهور است.

این روش درمانی از این ایده ناشی می شود که : “علت همه احساسات منفی اختلال در سیستم انرژی بدن است.”

 

در «ای اف تی» مانند طب فشاری تمرکز کار بر روی:

نقاط «مریدین» (meridian) یا همان کانال‌های انرژی است تا بتوان تعادل ازدست‌رفته را به سیستم انرژی بدن بازگرداند. این بازگشت تعادل انرژی، می‌تواند علائمی را که بر اثر تجربه یا احساسی منفی شکل گرفته‌اند، کاهش دهد. از طریق آزمایش‌های علمی ثابت شده است که انرژی در بدن ما دائما در حال جریان است. بر مبنای نظریه EFT هرگونه اختلال در حرکت این انرژی، به شکل انواع بیماری‌های جسمی و روحی نمایانگر خواهد شد.

وقتی که افکار و احساسات منفی در میدان فکری گیر می‌کنند، منجر به بروز نشانه هایی از قبیل ترس، اضطراب، درد، غم و اندوه، تمایلات منفی و غیره میشوند و باعث انسداد و گرفتگی در سطح میدان انرژی می‌شود.

 

در سخت‌ترین لحظات زندگی از تکنیک TFT استفاده کنید

شرایط بحرانی جزئی از زندگی بشر است و ممکن است برای همگان رخ دهد، اما مسئله‌ی مهم‌تر نحوه‌ی نگاه و برخورد هر کسی به لحظات ناخوشایند و اجتناب‌ناپذیر است .

میزان و شدت ناخوشایندی از فردی به فردی دیگر، بر اساس شرایط و موقعیت مکانی و زمانی متفاوت است. اگر ما بتوانیم در هر شرایطی کنترلی دقیق بر احساسات و اعمال خود داشته باشیم خواهیم توانست بحران‌ها را به شیوه‌ای مؤثر مدیریت کنیم.

 وقتی که ما بتوانیم بحران‌ها و شرایطی را که در زندگی‌مان رخ می‌دهد مدیریت کنیم و بتوانیم آگاهانه در لحظات بحرانی به جای واکنش‌های تند و احساسی در صدد کنترل خود با استفاده از تکنیک‌های برآییم، آنگاه خواهیم توانست در هر موقعیتی به صورتی موفق از آن خارج شویم.

 

تکنیک TFT تی اف تی چیست؟

آرامش خود را در شرایط ناخوشایند حفظ کنید، زیرا که آرامش رمز پیروز شدن در شرایط ناخوشایند است.

وقتی در ناراحتی به سر می‌برید به یاد بیاورید که ناراحتی ابدی نیست و شما خواهید توانست از بحران‌های زندگی به راحتی عبور کنید، به شرطی که آرامش خود را در آن بحران، حفظ کنید.

افراد موفق، افرادی نیستند که فقط پولدار هستند، افراد موفق افرادی هستند که:

به طور کامل کنترل خود را در دست دارد و می‌توانند در بحرانی‌ترین شرایط نیز ابتدا خود را آرام کنند، شرایط را بسنجند و بعد تصمیم و واکنش درست را از خود نشان دهند.

 

در ادامه این مقاله ویژه از وبسایت ذهن برتر محمد سیدا می‌آموزیم که:
  • بهترین راهکار در شرایط ناخوشایند و یا اجتناب ناپذیر چیست؟
  •  چگونه از تکنیک TFT استفاده کنیم؟
  •  و در انتها دوره تصویری تکنیک TFT کوین ترودو و راجر کالاهان را خواهید دید.

 همراه ما باشید.

 

 ⭐ ادامه این مقاله ویژه اعضای سمینار مایند اسپورت است.  

💎 محتوای ویژه اعضا

ادامه این محتوا ویژه شرکت کنندگان در دوره است! برای مشاهده ادامه این بخش، لطفا رمز ورود را وارد کنید. (برای دریافت رمز، به کانال اختصاصی اعضای دوره مراجعه کنید.)

پیشنهاد می کنیم مقاله ای اف تی در سراسر جهان – ای اف تی در اخبار استرالیا را هم مطالعه کنید.
4.8 4 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه