سوپر برین یوگا تمرینی ساده  جهت بهبود عملکرد ذهنی

سوپر برین یوگا تمرینی ساده  جهت بهبود عملکرد ذهنی

سوپر برین یوگا یا یوگای مغز(super brain yoga) تمرینی برای تقویت دو نیمکره مغز و جلوگیری از آلزایمر است. این تمرین ساده‌ وفوق‌العاده‌ باعث باهوشتر شدن و تقویت حافظه میشود. سوپر برین یوگا يك تمرين آسان و درعين حال جذاب است كه می‌تواند ضمن افزايش انرژی درونی فرد، عملكرد ذهنی وی را نيز ارتقا بخشد. این تمرین برای افزایش جنبه های سلامتی روح و روان شما و از جمله بهبود تمرکز طراحی شده است.

نتایج پژوهش های علمی در ارتباط با سوپر برین یوگا

طبق مقاله منتشر شده در مجله علوم اعصاب، مغز بسيار آموزش‌پذير است و دقیقا به همین علت است كه متدهای تمدد اعصاب مانند يوگا بر آن تاثيرگذار هستند.

منبع: neurosci

پژوهش های علمی در ارتباط با سوپر برین یوگا

بر اساس مطالعه‌ای كه توسط مجله معتبر نيچر به چاپ رسیده است: سوپر یوگای مغز علاوه بر موارد مذكور مي تواند به افرادی كه با اختلال وسواس فکری – عملی، افسردگی ، زوال مغز و همين طور اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی رو به رو هستند نيز كمک كند.

منبع: nature

پژوهش های علمی سوپر برین یوگا

پژوهشی از مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا پیرامون سلامت عملکرد مغز نشان می‌دهد که نیمکره‌های مغزی از جانب گوش راست و چپ تحریک می‌شوند. گوش راست نیمکره چپ و گوش چپ نیمکره راست را تحریک خواهد کرد. زمانی که هر دو گوش همزمان عملیات خود را آغاز کنند، نیمکره‌ها نیز همگام سازی شده و شروع کننده فعالیتی قوی در سطح مغز خواهند شد.

تمرین های سوپر برین یوگا

سوپر برین یوگا Super Brain Yoga تمرینی برای تقویت دو نیمکره مغز و جلوگیری از آلزایمر.

سمینار حافظه شگفت انگیز دکتر محمد سیدا

 

مشاهده و دانلود ویدیو

 

چگونه Super brain yoga یا یوگای سوپر برین انجام دهیم؟

− همه زیورآلات تان را کنار بگذارید

طلا و فلزات را از خود جدا کنید. یوگای مغز به تمرکز زیادی نیاز دارد. قبل از شروع تمرین هر نوع زیورآلاتی که دارید از خودتان جدا کنید و کنار بگذارید.

− در موقعیت مناسب قرار بگیرید

Super brain yoga

بر اساس سنتان در جهت صحیحی قرار بگیرید. کسانی که یوگای مغزی کار می کنند معتقدند جهتی که به سمت آن تمرینات را انجام می دهید تاثیر بسیار زیادی روی انرژی و تمرکز شما دارد. ایستادن به سمت شرق جهت مناسبی است. اما اگر مسن هستید بهتر است رو به شمال بایستید.

🔻اگر از جهتی که در آن هستید اطمینان ندارید از قطب نما استفاده کنید. برخی تلفن های همراه هوشمند برنامه قطب نما هم دارند. می توانید خودتان هم اپلیکیشن قطب نما را دانلود و استفاده کنید.

− صاف بایستید.

وضعیت مناسب و صحیح بدن تاثیر زیادی در یوگای مغزی دارد. برای شروع تمرین در یک اتاق آرام بایستید و سعی کنید تا جایی که می توانید بدنتان را صاف نگه دارید. برای اینکه بدنتان کاملا صاف و مستقیم باشد سر و کمرتان را کمی به بالا بکشید. اجازه بدهید طول بدنتان، قسمت های جلویی، پشتی و ستون فقراتتان کشیده شوند. شانه هایتان را باز کنید و پاهایتان را کاملا روی زمین قرار دهید.

− زبانتان را به سقف دهانتان بچسبانید.

تمرین Super brain yoga

زبان خود را بر روی سقف دهان خود، دقیقاً در پشت دندان ها قرار دهید جهت گردش جریان انرژی. این وضعیت را در تمام مدت یوگا حفظ کنید.

− گوش راستتان را با دست چپتان بگیرید.

Super brain yoga

دست چپتان را بالا ببرید و با انگشت شست و اشاره تان لاله گوش سمت راستتان را بگیرید. انگشت شستتان را روی لاله گوش و انگشت اشاره را پشت آن قرار دهید.

− گوش چپتان را با دست راستتان بگیرید.

تمرین Super brain yoga

حالا دست راستتان را بالا ببرید و با انگشت شست و اشاره لاله گوش سمت چپ را بگیرید. درست مثل مرحله قبلی این بار هم باید انگشت شستتان روی لاله گوش و انگشت اشاره را پشت آن بگذارید.

با انگشت شست و اشاره دست چپتان لاله گوش راست را نگه دارید. توجه داشته باشید که انگشت شست جلوی گوش و انگشت اشاره پشت آن باشد. همین کار را با دست راست و گوش چپ نیز انجام دهید. لازم است به آرامی هر دو لاله گوش را فشار دهید. مطمئن شوید بازوی چپ شما نزدیک قفسه سینه تان و داخل بازوی راست قرار دارد.

− زانوهایتان را خم کنید و بدنتان را به سمت پایین ببرید.

سوپر برین یوگا

موقع انجام این کار از بینی نفس بکشید و پایین بروید.

− موقع بالا آمدن از دهان بازدم کنید و بدنتان را بالا بکشید.

تمرین های سوپر برین یوگا

همزمان با انجام عمل دم زانوهایتان را خم کنید به گونه ای که گویی روی یک صندلی بلندتر از زانوهایتان نشسته اید. نفس تان را برای یک یا دو ثانیه نگه دارید سپس به حالت ایستاده برگشته و بازدم را انجام دهید. در طول تمرین فشار اندک بر لاله های گوش، موقعیت زبان، صاف بودن ستون فقرات و دم و بازدم را مورد توجه قرار دهید و از آنها غافل نشوید.

روزانه ۱۴ تکرار انجام دهید.

تمرین یوگا مغز

خلاصه اجرای سوپر یوگای مغزی Super brain yoga

  1. دست چپ را بلند کرده و روی نرمه گوش راست خود قرار دهید.
  2. دست راست خود را بلند کرده و روی نرمه گوش چپ خود قرار دهید. بازوی چپ شما باید به قفسه سینه تان نزدیک باشد.
  3. پا‌های خود را در حالی که مفصل ران‌ها از یکدیگر فاصله گرفته‌اند روی زمین تثبیت کنید.
  4. زبانتان را روی سقف دهان خود قرار دهید و این وضعیت را تا پایان تمرین حفظ کنید.
  5. در حالی که زانو‌ها را خم کرده و حالتی مشابه چمباتمه زدن به خود می‌گیرید و پایین می‌روید، استنشاق کنید (نفس را به درون ریه هایتان بکشید). البته باید اطمینان حاصل شود که از آوردن فشار بیش از حد به زانو‌ها جلوگیری می‌شود.
  6. زمانی که به حالت ایستاده باز می‌گردید، عملیات بازدم را انجام دهید. موقع پایین آمدن دم و بلند شدن بازدم انجام دهید.

سوپر برین یوگا

فواید یوگای ابرمغز (SuperBrain Yoga)

یوگای ابرمغز (که یوگای فوق‌العاده مغز هم ترجمه شده است.) نقاط حساس در لاله گوش که در طب سوزنی هم بسیار مورد توجه هستند را فعال کرده و با این کار، ماده خاکستری مغز را تحریک می کند.

سوپر برین یوگا یا SuperBrain Yoga

فواید شگفت انگیز سوپر برین یوگا Super Brain Yoga

  • همگام سازی نیمکره چپ و راست مغز
  • توزیع انرژی و افزایش احساس آرامش
  • تحریک ظرفیت تفکر
  • افزایش قابل توجه قدرت تحلیلی مغز
  • افزایش انرژی ذهنی
  • ایجاد خلاقیت بیشتر
  • توسعه قدرت های شناختی
  • بهبود تمرکز، توجه و قدرت حافظه
  • تقویت مهارت های تصمیم گیری
  • رفع استرس یا مشکلات رفتاری
  • متعادل کردن فرد از نظر روانی

فواید شگفت انگیز سوپر برین یوگا

یوگای ابرمغز به عنوان یک بهبود دهنده و درمان، برای کمک به بیماران مبتلا به آلزایمر، افسردگی خفیف، اختلال کم توجهی، بیش فعالی، سندرم داون، اوتیسم و ناتوانی در درست خوانی است.

 

  مشاهده و دانلود ویدیو

 

این تمرین را انجام دهید و نتایج عالی خود را با ما به اشتراک بگذارید. صفحه اینستاگرام ما را منشن کنید تا بتوانیم شاهد تمرینات شما باشیم.

 

  

صفحه ما در اینستاگرام:

دکتر محمد سیدا

4 22 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

27 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه