بانک محاسبات ذهنی اعداد

محاسبات ذهنی اعداد

انجام محاسبات ذهنی اعداد بدون استفاده از مداد و کاغذ، با سرعتی بسیار بیشتر از حالت عادی و بدون استفاده از ماشین حساب با استفاده از تکنیک های محاسبات سریع، محاسبات ذهنی سریع نام دارد. کار بر روی مهارت‌های محاسبه شما یک روش مفید برای گسترش حافظه و تیز نگه داشتن ذهن شما است.

سروکار داشتن با ریاضی برای همه ما در زندگی اتفاق می افتد. اما در خیلی از مواقع یا ماشین حساب در اختیار نداریم و یا اجازه استفاده از ماشین حساب را نداریم. برای همین موضوع تکنیک هایی در ریاضیات ایجاد شده اند که موجب می شوند هر مسئله فقط در 15 ثانیه بدون نیاز به ماشین حساب و کاغذ و مداد فقط به صورت ذهنی و سریع حل شود.

آیا همه می توانند تکنیک های محاسبات ذهنی اعداد را یاد بگیرند؟

هر فردی که به تکنیک های ذهنی محاسبه اعداد مسلط شود، به سادگی می تواند بخش عمده ای از محـاسبات آزمون هایی مانند کنکور و همچنین حساب و کتاب های روزانه خود را به صورت ذهنی و بدون نیاز به ابزارهای کمکی مانند ماشین حساب انجام دهد. استفاده از تکنیک های محاسبات ذهنی احتیاج به هوش یا استعداد خارق العاده خاصی ندارد! تنها تفاوت افرادی که می توانند محاسبات ریاضی را در ذهن و به سرعت انجام دهند با افرادی که چنین توانایی را ندارند، در پشتکار و تمرین کردن است.

در ادامه این پست، “بانک محاسبات ذهنی اعداد” را برای دانلود قرار داده ایم که استفاده از آن می تواند تمرینی مناسب برای یادگیری این تکنیک ها باشد. همچنین اگر علاقه دارید که بیشتر با این تکنیک ها آشنا شوید و محاسبات ریاضی را مثل یك ماشین حساب، سریع و دقیق انجام دهید، پیشنهاد می کنیم مقاله “تکنیک های محاسبات ذهنی” را حتما مطالعه کنید.

4.3 6 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه