کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس اثر دبی فورد

کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس اثر دبی فورد

شما در طول روز با هزاران انتخاب مواجه مى‌شوید، انتخاب‌هایى که به شما شهامت غلبه بر ترس ها و اعتماد به ‌نفس و قدرت می‌دهند و یا چیزهایی که بسیار دوستشان دارید را از شما مى‌گیرند. شجاعت به فعل درنیامده، ترس‌هاى بسیار، اعتماد به‌ نفس سرکوب ‌شده و… از جمله موانعی هستند که قدرت انتخاب‌هاى بزرگ را از شما می‌گیرند.

  • تا به حال چند بار احساس خواری کرده‌اید؟
  • چند بار می‌خواستید با تمام وجود فریاد بزنید، دهانتان را بسته نگه داشته‌اید؟
  • چند بار به خودتان گفته‌اید: «من نمی توانم. به اندازه کافی قوی نیستم. شهامتش را ندارم. انقدر اعتماد به نفس ندارم، تا به همه آرزوهایم برسم؟»
  • چند بار انرژی‌تان را صرف کسی کرده‌اید که علاقه چندانی به او ندارید؟
  • آیا می‌دانید جهت داشتن اعتماد به ‌نفس، زندگى کردن با تمام قوا و احساس خوب در مورد خود داشتن، چه کارهایی باید انجام دهید؟
  • اگر تا امروز برای رسیدن با آرزوها و خواسته‌هایتان با جملاتی مانند نمی‌توانی، اگر نه بشنوی چی یا اگر قبول نکنند چی؟ مواجه شده‌اید این کتاب برای شماست.
  • اگر شرایطی که دوست ندارید را تحمل می‌کنید تنها به این دلیل که می‌ترسید یا نگران تغییر شرایط هستید، این کتاب برای شماست.

 

خلاصه کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس اثر دبی فورد

ترس نابود کننده‌ی اعتماد به نفس و مانع بروز شجاعت در هنگام رویارویی با مشکلات است و باعث می‌شود نتوانیم انتخابی قدرتمندانه داشته باشیم، انتخاب‌هایی که هماهنگ با خواسته‌ها و آرزوهای قلبی ماست.

ممکن است در زندگی شغلی یا روابط اجتماعی‌مان انسانی موفق باشیم. اما برای بسیاری از ما زمینه‌هایی وجود دارد که تسلط کمتری بر شرایط آن داریم و آنقدر ترس در دلمان هست که نتوانیم سدها را فرو بریزیم و به آنچه در رویاهایمان می پرورانیم، دست یابیم.

باید اعتماد به‌ نفس خود را از نو بسازید و این کار را با بهبود بخشیدن عزت نفس‌تان شروع کنید. باید بیاموزید هر چه که هستید. اعم از گذشته‌تان، اشتباهات‌تان، ضعف‌هاى‌تان و… را دوست بدارید. وقتی تصمیم گیریمان بر اساس ترس باشد، به ذهنمان یاد می‌دهیم که باور کند ما موجودی عاجز، ناامید و ضعیف هستیم. سه احساسی که از ما قربانی می‌سازد.

 

ترس به شما خواهد گفت:
  • حتی فکرش را هم نکن!
  • همانجا که هستی بمان!
  • الان اصلا وقت مناسبی نیست!

اینها دروغ هایی است که ترس را در مسند قدرت نگاه داشته و شما را از حرکت باز میدارد. دروغ هایی که ادم را در حد متوسط نگه می دارد و موجب ناکامی میشود. اگر زندگی واقعی میخواهید جلویش بایستید!

باید اعتماد به نفسمان را از نو بسازیم. باید عزت نفس خود را بهبود دهیم و یاد بگیریم که به خودمان احترام بگذاریم.

لازم است بیاموزیم:

« به جای قربانی بودن، جنگجو باشیم و به جای تابع محض، رزمنده استوار.»

بیشتر ما زیر سلطۀ کودک هشت سالۀ درون خود هستیم و این کودک که نیازهایش برآورده نشده است، به ما التماس می‌کند تا او را بپذیریم. بهتر است تا آنجا که می توانید به گذشته بازگردید و در ذهن خود به جست و جو بپردازید تا وضعیتی را بیابید که در آن پذیرفتن و درک ویژگی مورد نظر برای شما ساده‌تر باشد.دبی فورد

اگر التیام نیابیم، گذشته، زندگی مان را از بین می‌برد و خلاقیت، موهبت‌ها و استعدادهای بی‌همتای ما را دفن می‌کند.

 

آشنایی با دبی فورد نویسنده کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس

آشنایی با دبی فورد نویسنده کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس‌ها و برانگیختن اعتماد به نفس

دبی فورد کیست؟

دبی فورد نویسنده، مربی، سخنران و معلم آمریکایی متولد ۱۹۵۵ در نیویورک است. او متخصص شناخته شده در زمینه تحول شخصی و یکی از پیشگامان مطالعات در زمینه سایه انسان‌ها بود.

 

زندگی شخصی دبی فورد

زندگی شخصی دبی فورد

دبی در دانشگاه زندگی‌اش با مسائلی مثل غلبه بر اعتیاد، طلاق والدین و خیانت مواجه بوده. او هرگز از به اشتراک گذاشتن داستان زندگی‌اش خجالت نمی‌کشید. در دوران نوجوانی والدین دبی از هم جدا شدند و او به مصرف مواد روی آورد تا مطابق انتظارات والدینش عمل نکند. طبق مصاحبه دبی با روزنامه USA Today او روزی بیش از ۱۰۰ قرص مصرف می‌کرد.

با این حال آشنایی با صحبت‌های چوپرا زندگی دبی را تغییر داد و تاثیر شگرفی در او به وجود آورد. بعد از مدتی دبی متوجه شد به بیماری سرطان دچار شده و تصمیم گرفت این سفر پر فراز و نشیب را به طور شجاعانه با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.

او در سال ۲۰۱۲ در مصاحبه‌ای با اپرا وینفری اعلام کرد که در حال مبارزه‌ای سخت و معجزه‌آسا با این بیماری است. علاوه بر این دبی بسیاری از تجربیات و داستان‌های زندگی‌اش را در کتاب «شجاعت» با مخاطبان در میان گذاشته است

 

تحصیلات دبی فورد

دبی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه جان اف کندی است و به دلیل سهم برجسته خود در زمینه روانشناسی و معنویت جایزه فارغ التحصیلان سال ۲۰۰۱ را از آن خود کرد. در سال ۲۰۰۳ مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه امرسون به دبی فورد اعطا شد و در سال ۲۰۰۴ دکتری افتخاری از هیئت مدیره دانشگاه جان اف کندی را دریافت کرد.

 

اندیشه‌های دبی فورد

کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس

دبی فورد در همه آثارش مخاطب را با خود همراه می‌کند. او از آن‌ها دعوت می‌کند تا منشأ نارضایتی هایشان را کشف کنند و سپس بار دیگر با بزرگ‌ترین رویاهایشان ارتباط برقرار کنند. راحتی، اصالت و شفافیت بی‌نظیر دبی مخاطبان را تشویق می‌کند تا همین صفات را در خود بپرورانند.

دبی معرفت درونی مخاطبانش را بیدار می‌کند و از ذهن آن‌ها به قلبشان راه میابد. او دیدگاه ما در مورد همه‌چیز را عوض می‌کند و به ما کمک می‌کند به سطحی از درک و آگاهی برسیم که بتوانیم با واقعیت‌ها روبه‌رو شویم. طبق نظر دبی، بزرگ‌ترین تحسین‌کننده هر فرد خود اوست. همین اعتقاد باعث شد مشهورترین مربیان معنوی معاصر از دیپاک چوپرا و ماریانا ویلیامسون گرفته تا نیل دونالد والچ و اندرو هاروی از او حمایت کنند.

 

بخشی از کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس

بخشی از کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس‌ها و برانگیختن اعتماد به نفس اثر دبی فورد

در کودکی، احتمالاً دوست داشتید چیزهای جدید را امتحان کنید، از میله‌ها آویزان مى‌شدید، اشیای ناشناخته جمع مى‌کردید، از درختان بالا مى‌رفتید، ساعت‌ها به تماشاى حشرات مى‌نشستید یا اینکه بى‌اختیار آواز مى‌خواندید و مى‌رقصیدید. اغلب ما با شور و احساس به راه افتاده‌ایم، سوار بر اسب مشهورمان شده‌ایم، و بعد تحت‌تأثیر حرف‌هاى دیگران، به خودمان اجازه داده‌ایم به فضاى کوچک خویشتن بشرى ترسوى‌مان بازگردیم.

احتمالاً در واکنش به این رویداد، خود را به فردى قربانى، وابسته و یا کسى که تمام هم و غمش جلب رضایت مردم است، بدل شدیم. البته برخى از ما طغیان کرده‌ایم، اما به قیمت چشم‌پوشى از قدرت زنانه بى‌همتایمان و وام گرفتن از رفتارهاى مردانه.

در این میان، قدرتى که از آگاهى شهودى و هوش عاطفى‌مان سرچشمه مى‌گیرد، به کلى نیست و نابود شده است. اما این اتفاق مى‌افتد، همه ما درباره زندگى‌مان داستانى سر هم مى‌کنیم که شاخصه آن‌ها رویدادهایی است که نمى‌دانستیم چگونه آن‌ها را درک کنیم.

متاسفانه، بسیاری از اتفاقاتی که در داستان ما از نظر پنهان شده‌اند، تجاربى دردناک هستند. تعابیر ما از این وقایع و تجربیات، الگوهایی را پدید آورده‌اند که باورها، افکار، احساسات و به‌خصوص ترس‌هاى‌مان را ساخته و پرداخته‌اند. گرچه این الگوها در گذشته شکل گرفته‌اند، اما سرجای خود باقی نمانده‌اند.

 

خودتان را ببخشید

شهامت غلبه بر ترس ها

باید هر روز مدّت زمانی را به عذرخواهی از خودتان اختصاص دهید. باید با مرهم صداقت، زخم های باقی مانده در ضمیرتان را التیام ببخشید. به خودتان احترام بگذارید.

مجسم کنید بابت اشتباهی که در کودکی کرده اید، چوبی برداشته‌اید و آن کودک را کتک می‌زنید. فکر منفی در مورد خودتان هم درست همین حالت را دارد!دبی فورد

ما به طور ناخودآگاه این الگوها را به زمان حال منتقل کرده‌ایم و محدوده‌هایى خودخواسته را خلق مى‌کنیم و ناآگاهانه تصمیماتی مى‌گیریم که ادامه زندگى‌مان را تحت‌تأثیر قرار مى‌دهد. انتخاب‌هاى ما آثارى فراگیر دارند و اغلب، احساساتى همچون ضعف، شرم و بزدلی را در ما به‌ جای مى‌گذارند.

 

جهان درونتان را جست و جو کنید

 جهان درونتان را جست و جو کنید

مجسم کنید  کاخ شما مکانی است که تمامی وجودتان را چه خوب و چه بد در خود جای می‌دهد و همه ویژگیهای موجود در این سیاره در شما یافت میشود. خلاقیت، لطافت، عشق، اصالت، زیاده‌خواهی، درستی، سلامت، اعتماد به نفس، جذابیت، قدرت، خجالت، بی مهری، تنبلی، بیماری و بدی از جمله اتاقهای کاخ شما هستند.

فقط از طریق باز کردن یکایک اتاقهای کاخمان است که به بی‌همتا بودن وجود خود پی‌می‌بریم. اگر حقیقتاً خواهان آن هستید که مسیر زندگی خود را دگرگون سازید، باید درون کاختان بروید و درها را یکی یکی باز کنید. جهان درونتان را جست و جو کنید و آنچه را که طرد کرده‌اید، باز پس گیرید.

 

تصویر ذهنی شما حکم دیده‌بان کشتی شما به مقصد سرزمین گنج است

کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس

با توجه به باورهایی که در نیمه تاریک وجودتان فرمانروایی می‌کنند، تمرینی‌ را که خانم دبی فورد‌ میدهد، انجام دهید:

“چند دقیقه ای به خود فرصت بدید و محیط آرامی ایجاد کنید. با چشمان بسته، پنج بار آرام و عمیق نفس بکشید. تصور کنید که به آسانسور درونتان رفته و هفت طبقه پایین می‌روید، وارد باغ مقدس خود می شوید و از زیبایی های آن لذت می برید.

در آنجا از خود بپرسید:

«باورهای اصلی که زندگی مرا اداره می‌کنند، چه هستند؟»

بعد از اندکی درنگ، آنها را فهرست کنید.

مجددا چشمانتان را ببندید و برای تک تک آن مواردی که نوشتید از خودتان سؤالهای زیر را بپرسید و پاسخ‌هایی که از عمق دلتان بیرون می آید گوش دهید:

  • آیا این واقعا باور نظر من است یا آن را از کسی گرفته ام؟
  • چرا این باور را دارم؟
  • آیا این باور می تواند مرا توانا کند؟
  • برای تغییر این باور باید چه چیزی را از دست بدهم؟

بعد از یادداشت آنها، خطاب به هر کدام از آن باورهایی که یادداشت کردید نامه تشکر بنویسید و اکنون باورهای جدید را ابداع و جایگزین قدیمی ها کنید.

سپس خودتان را به باورهای جدید متعهد نمایید.

و دوباره چشمانتان را باز کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم خلاصه کاربردی کتاب نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد را در وبسایت ذهن برتر مطالعه نمایید.

 

من جهان هستم

من جهان هستم

جهان بازتابي از خود شماست اگر خود را از درون دوست بداريد و به خود مهر بورزید و  ارج و ارزش نهيد در زندگی  بيرونی نيز همين حالات آشكار خواهد شد. درصورتی که طالب عشق بیشتری هستيد به خود عشق بورزيد. اگر خواهان پذيرفته شدن هستيد خود را بپذيريد. اگـر از اعماق وجودتان خود را محترم شماريد همان سطح احترام را از هستی فرا خواهيد خواند.

 

بگذار نور وجودت بدرخشد

کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس

من ، من هستم و شما ، شما هستید. هر کدام از ما بی همتا هستیم و سفر خاص خود را پیش رو داریم!دبی فورد

«هرچه هوشیارتر باشیم، سریع تر درس رویدادهای زندگیمان را می‌فهمیم و به این ترتیب تکرار نمی‌شوند! به خاطر داشته باشیم اتفاقاتی که برایمان می‌افتند، حاصل پیام‌هایی است که از قبل به هستی داده‌ایم و فراموش کرده‌ایم. آن پیام‌ها را فرستاده بودیم چون به درس حاصل از آنها محتاج بودیم!»

 

هشدار!

اگر در صحنه روزگار، کاراکتر قربانی را انتخاب کرده باشید هیچ وقت با خود واقعی و گنج های درونتان روبرو نخواهید شد، چون مسئولیت و درد قهرمان بودن را نپذیرفته‌اید.

 

با این علم زندگی کنید که هدیه‌ای الهی هستید

با این علم زندگی کنید که هدیه‌ای الهی هستید

مجسم کنید که هر روز صبح هیجان‌زده و با انگیزه‌ای از خواب بیدار می‌شوید که در طول این سال‌ها آن را تجربه نکرده‌اید. تصور کنید که از لحظه لحظه ی روزتان لذت می‌برید، هدفی مشخص دارید و احساس مسئولیت می کنید. مجسم کنید که برای پیروزی بر دنیا، تمام شهامت و اعتماد بنفس لازم را یکجا دارید. امّا شجاعت چیزی نیست که به همین سادگی‌ها آن را به دست بیاوریم.

دبی فورد در کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس، طرح زیستن یک زندگی شجاعانه را برای ما شرح می‌دهد و با تمرین‌هایی کاربردی، ما را قدم‌ به قدم به این مرحله از زندگی نزدیک می‌کند.

 

این کتاب قدرت پیدا کردن شجاعت و تغییر زندگی را به شما می‌دهد

دبی فورد در کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس یک راهنمای عملی و بسیار ساده به شما نشان می‌دهد، تا بتوانید به راحتی با شجاعت زندگی کنید.

کتاب شجاعت اثر دبی فورد دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا همه جوانب زندگی خود را متحول کنید. این یک کتاب واقعی است چون نویسنده‌اش از زمانی که یک انسان ترسو بوده تا زمانی که توانسته به شجاعت برسد، همه چیز را برای خوانندگان خود ارائه می‌دهد.

کشف جنگجوى درون، موجودیت کنونى‌تان را تغییر خواهد داد و قدرت و توانى خواهید یافت تا در هر روز از هفته در هر مبارزه‌اى شرکت کنید. حتى مى‌توانید در هر روز از زندگى، به‌جاى اینکه بخواهید احساس عدم ‌امنیت خود را به‌ طرزى زیرکانه پشت کت و شلوار یا پلیورهاى رسمى مستتر سازید، خود را به لباس پرزرق ‌و برق اعتماد به ‌نفس و تاج درخشان شجاعت که به معناى واقعى سزاوارش هستید، مزین نمایید.

کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس

دِبی، شجاعت و صداقتی را در این کتاب به نمایش گذاشته که هیچ نویسنده دیگری جرات انجام آن کار را ندارد.

دانلود رایگان فایل صوتی و پی دی اف چکیده کتاب شجاعت، شهامت غلبه بر ترس ها و برانگیختن اعتماد به نفس اثر دبی فورد به همراه تمرینات و نقشه ذهنی در باشگاه کتاب‌خوانی سوپر مایند.

 

 

پکیج دانلودی کتاب شجاعت

پکیج دانلودی کتاب شجاعت

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه