کتاب راز موفقیت آنتونی رابینز

معرفی کتاب راز موفقیت اثر آنتونی رابینز

آنتونی رابینز موفق ‌ترین، مشهورترین و پرطرفدارترین نویسنده و سخنران انگیزشی در جهان است. او در مدت کوتاهی به بیشترین آرزوها و رویاهای جوانی خود جامه عمل پوشانید و توانست از بی‌خانمانی، درآمد سالیانه خود را به ۳۸ هزار دلار و به بیش از یک میلیون دلار افزایش دهد. کتاب راز موفقیت نوشته آنتونی رابینز می باشد. در این کتاب به شما راه حل ها و تمریناتی  پیشنهاد می‌شود تا بتوانید آنچه را که دوست دارید بدست آورید و ضمن اینکه آنچه را که دارید حفظ کنید.

کتاب راز موفقیت آنتونی رابینز راهنمایی عملی برای موفقیت‌های فردی در طول زندگی میباشد که فایل صوتی و pdf چکیده آن به همراه نقشه ذهنی و تمریناتش را به صورت رایگان می‌توانید در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند دانلود نمایید.

در ادامه به قسمتی از نکات ارزشمند کتاب راز موفقیت آنتونی رابینز می‌پردازیم:

 

آموزه‌هایی از کتاب راز موفقیت آنتونی رابینز

آموزه‌هایی از کتاب راز موفقیت آنتونی رابینز

همه ما رویاها و آرزوهایی داریم…

همه ما در اعماق روح خود می خواهیم باور کنیم که دارای موهبت خاصی هستیم. می توانیم تغییر و تفاوتی ایجاد کنیم، می‌توانیم به طریق خاصی در دیگران نفوذ کنیم و می‌توانیم جهان فعلی را به صورت دنیای بهتری درآوریم.

 

آرزوی شما چیست؟

شاید رویایی است که آن را فراموش کرده‌اید و یا در شرف زوال و نابودی است.

اگر آرزوی شما برآورده می شد، وضعیت کنونی شما چگونه بود؟

اکنون چند لحظه وقت صرف کنید و در رویا و آرزوی خود فروروید و ببینید خواسته واقعی شما در زندگی چیست؟

 

چه کارهایی در نهایت تعیین کننده شخصیت و راه زندگانی ماست؟

پاسخ این سوال در کلمه “تصمیم” نهفته است. کارهایی که گاه به گاه انجام می دهیم ملاک نیستند، بلکه اعمال دائمی ما هستند که نقش تعیین کننده دارند.

یک تصمیم که به موقع و با ایمان کامل گرفته شود، قدرتی شگرف دارد. باید خود را متعهد کنیم به طوری که نتوانیم از تصمیم خود برگردیم.

 

آرزوهای واقعی خود را مشخص کنید

اولین قدم برای رسیدن به خواسته‌ها این است که رویا و آرزوی خود را به دقت و واضح، تعریف کنید. تنها چیزی که حد توانایی شما را مشخص می کنید، همین است که بتوانید با دقت، خواسته خود را تعریف کنید. همه ما چه بدانیم و چه ندانیم دارای هدفهایی هستیم، این هدفها هرچه باشند بر زندگی ما تاثیر اساسی دارند.

رمز رسیدن به خواسته‌ها این است که هدف‌های هیجان آوری برای خود قرار دهید که حقیقتا نیروی خلاقی را در شما زنده کند و محرک شو و شوق باشد. به آرزوها و کارهایی که می خواهید انجام دهید « بله» بگویید. از خطر کردن ترس نداشته باشید.

راه دستيابي به نيك بختي درازمدت آن است كه بر مبناي بزرگترين آرمانهاي خود زندگی كنيم، يعني هدف راستين خود را بشناسيم و بر پايه‌ی آن به كنش بپردازيم. آنتونی‌ رابینز

 

هم اکنون هدفهای خود را انتخاب کنید

هدف‌هایی که ارزش دنبال کردن را داشته باشند. آنگاه یه هدف مهیج را انتخاب کنید، چیزی که به خاطر آن صبح‌ها زودتر از خواب برخیزید و شب ها دیرتر به بستر بروید. برای رسیدن به آن هدف، تاریخ معینی را در نظر بگیرید و در چند سطر بنویسید که چرا تا این تاریخ باید به خواسته تان برسید.

پس از آنکه هدف خود را مشخص کردید،سیستمی در شما فعال می‌شود که مانند آهن ربا عمل می کند و کلیه اطلاعاتی را که ممکن است به موفقیت شما کمک کند، را جذب می کند.

اگر یک سال دیگر، به همه هدفهای خود برسید، چه احساسی خواهید داشت؟

چه نظری نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد؟

زندگی را چگونه خواهید دید؟

هدفی داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. مقصود واقعی از داشتن هدف آن است که ضمن تعقیب هدف، شخصیت شما به عنوان یک فرد انسانی نیز ساخته شود. پاداش واقعی شما شخصیتی است که به عنوان یک انسان پیدا می‌کنید. اکنون دقایقی وقت صرف کنید و به طور خلاصه بنویسید که برای رسیدن به هدف ها ی خود باید چه خصلت ها ، خصوصیات، مهارت‌ها، توانایی‌ها، طرز فکرها و عقایدی را در خود ایجاد کنید.

 

لذت و شادی را فراموش نکنید

لذت و شادی را فراموش نکنید

در نظر بسیاری از اشخاص، هدف گذاری به این معنی است که وقتی به هدف بزرگی رسیدند، آنگاه می‌توانند از زندگی خود لذت ببرند. ما می‌خواهیم با شادمانی به هدف برسیم، نه اینکه ابتدا به هدف برسیم و آنگاه شادی کنیم. زندگی‌نامه افراد موفق جامعه را مطالعه کنید و مهمترین چیزی که باید بدانید این است که ثروت اندوختن بخشی از وظیفه ماست اما مهمترین وظیفه ما شادی و رضایت از خودمان است.

افراد زیادی را در اطرفمان می بینیم که به اهداف خود رسیده‌اند اما باز هم رضایت از خود ندارند و مطمئن باشید بعد از مدتی آنچه که به دست آورده‌اند را از دست خواهند داد. پس همه چیز به ذهنمان بر می‌گردد و باید بر ذهنمان مسلط شویم و کنترل آن را در دست بگیریم ما هرچیزی که می توانیم کنترل کنیم می توانیم آن را نیز تغییرش دهیم.

همه ما نیاز داریم که دائماً احساس رشد عاطفی و معنوی کنیم. این غذایی است که روح ما به آن محتاج است.

⭐ به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله توصیه های آنتونی رابینز برای موفقیت را در سایت ذهن برتر مطالعه نمایید.

 

ارزش زندگانی را با ملاک پیشرفت‌های خود اندازه نگیرید

بلکه به خاطر داشته باشید که «جهت حرکت شما»، مهم‌تر از نیل به هدف‌های موقت است.

جهت حرکت شما رو به کدام جانب است؟

آیا از هدف‌های خود دور می‌شوید؟

یا به آنها نزدیک می گردید؟

اگر پاسختان منفی است، هم اکنون تغییری در یکی از زمینه‌ها ایجاد کنید.

وقتی به هدف‌هایی که برای خود قرار داده‌اید نزدیک می‌شوید، فراموش نکنید که باید بلافاصله هدفی تازه برای خود انتخاب کنید و برای آینده‌ای که حتماً خواهد آمد، برنامه داشته باشید.

 

هدف نهایی چیست؟

شاید این باشد که کار ارزشمندی انجام دهیم. پیدا کردن راهی برای کمک به دیگران، باعث می شود که در همه عمر احساس سعادت کنیم. برای کسانی که بخواهند وقت، انرژی، سرمایه و نیروهای خلاق خود را در راه خیر صرف کنند همیشه در این جهان جایی وجود دارد.

 

زندگیتان در 10 سال آینده  در چه وضعیتی خواهد بود؟

بیشتر مردم فکر می کنند در طول یک سال کارهای زیادی می توانند انجام دهند، اما در عین حال کارهایی را که در مدت ده سال می‌توانند به پایان برسانند، دست کم می‌گیرند. به چیزی فکر کنید که امروز آن را در اختیار دارید، اما زمانی در نظرتان هدفی رویایی جلوه می کرده است.

شاید برای رسیدن به آن هدف، موانعی هم بر سر راهتان بوده است و با این وجود اکنون آن خواسته جزئی از زندگی شماست. هنگامی که به دنبال هدف تازه‌ای می روید و با مانعی مواجه می‌شوید، به یادآورید این موانع هم قبلا در زندگیتان وجود داشته و بر آنها غلبه کرده‌اید و موفق شده‌اید.

زمانی که بدانید چه می خواهید و باور داشته باشید که هیچ مانعی نمی تواند جلوی شما را بگیرد، بر زندگی خود تسلط پیدا می کنید. وجود موانع تنها به این معنی است که باید عزم خود را برای رسیدن به هدف های ارزشمند، بیشتر جزم کنید.

 

موفقیت و شکست

اگر موقتا کشتی شما به گل نشست به خاطر آورید که در زندگی انسان شکست معنی ندارد بلکه فقط نتیجه وجود دارد.کتاب راز موفقیت - آنتونی رابینز

در گذشته خود مرتکب چه اشتباهی شده‌اید که بتوانید از آن برای بهبود زندگی امروزی خود استفاده کنید؟

هر یک از ما می توانیم زندگانیمان را بصورت یک افسانه در آوریم، به شرط اینکه شهامت داشته باشیم و بدانیم که قادریم اختیار اتفاقاتی را که در زندگی‌مان می‌افتد را به دست گیریم. اگر نمی‌توانیم اتفاقاتی را که در زندگیمان می‌افتد را کنترل کنیم، دست کم می‌توانیم بر واکنش‌های خود نسبت به وقایع و اعمالمان مسلط باشیم.

اگر در زندگیتان چیزی است که از آن ناراضی هستید، هم اکنون تصمیم بگیرید که بلافاصله تغییری در آن به وجود آورید. باید خود را مقید کنید که از اشتباهات خود، پند بگیرید، نه اینکه خود را ملامت کنید.

اگر از خطاهای خود درس نگیرید، ممکن است در آینده نیز آنها را تکرار کنید.

اگر موقتا کشتی تان به گل نشست، به خاطر آورید که در زندگی انسان شکست معنا ندارد، بلکه فقط نتیجه وجود دارد. موفقیت و شکست منشا واحدی دارند، شکست نتیجه خودداری از انجام عملی است و ناشی از رشته تصمیمات جزیی می‌باشد. موفقیت نیز ناشی از آغازگری پشتکار می باشد.

افرادی که معمولا به سرعت تصمیم می‌گیرند، زمانی که کاری را درست بدانند از تصمیم خود برنمی‌گردند. افراد شکست خورده معمولا دیر تصمیم می‌گیرند و تصمیم خود را به آسانی تغییر می‌دهند. هرگاه تصمیم شایسته‌ای گرفتید آن را رها نکنید.

من بيش از هرچيز، اعتقاد دارم كه آنچه سرنوشت ما را تعيين می‌كند، شرايط زندگی‌مان نيست، بلكه تصميم‌های ماست.کتاب راز موفقیت - آنتونی رابینز

امروز چه عمل کوچکی می توانید انجام دهید که حرکتی را در جهت موفقیت‌های زندگی به وجود آورید؟

 

مشکلات را وسیله ای برای کسب تجربه در نظر بگیرید

شکل و کیفیت زندگی ما، بیش از هر چیزی بسته به این است که چگونه با مشکلات خود کنار بیاییم. افراد موفق، معمولا مشکلات را امری گذرا می بینند. در حالی که افراد شکست خورده معمولا کوچکترین مشکل را امری همیشگی می‌پندارند. اگر شما نیز اینطور فکر می کنید در دامی افتاده‌اید که روانشناسان به آن “ناتوانی آموخته” می گویند.

سه طرز فکر است که ناتوانی آموخته را ایجاد می کند:

  1. مشکل، جنبه دائمی دارد و گذرا نیست.
  2. مشکل، فراگیر است و به یک زمینه محدود نمی‌شود.
  3. مشکل ذاتی است و در وجود ما عیبی وجود دارد و نمی توان از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری استفاده کرد.

افراد خوشبین از شکست های خود درس می‌گیرند و طرز فکر خود را اصلاح می‌کنند. افراد بدبین، شکست‌ها را به خویشتن نسبت می دهند و تصور می‌کنند شکست جزیی از خصوصیات ذاتی آنهاست.

برای رسیدن به هر موفقیت فردی، ابتدا باید تغییری در باورهای خود ایجاد کنید. عقاید محدود کننده را از بین ببرید و درسی که در هر مشکلی نهفته است را پیدا کنید.

 

فرمول نهایی موفقیت در کتاب راز موفقیت

 

فرمول نهایی موفقیت در کتاب راز موفقیت

چهار هدف در یک سال آینده خود را مشخص کنید. زیر هر یک از اهداف توضیح دهید که چرا مطلقا خود را مقید می‌دانید که ظرف یک سال به آن‌ها برسید. هرگز هدفی را رها نکنید، مگر اینکه ابتدا قدم مثبتی در جهت تحقق آن برداشته باشید. رمز رسیدن به هدف ها، شرطی کردن ذهن است.

دست کم روزی دوبار، هدف هایی را که نوشته‌اید را بررسی کنید. آنها را در جایی قرار دهید که هر روز چشمتان به آنها بیفتد. مثلا در دفتر یادداشت روزانه, روی میز کار و …

به خاطر داشته باشید که :

اگر دائما به چیزی فکر کنید و افکار خود را روی آن متمرکز کنید، به سوی آن حرکت می کنید.

پشتکار ارزشمندترین عامل شکل دهنده کیفیت زندگی است و حتی از استعداد نیز مهم تر است.

بنابراین هیچ کس تاکنون صرفا به علت داشتن علاقه به تنهایی، به هدفی نرسیده است. انسان باید خود را متعهد و پایبند کند، ممکن است در اثر یک شکست موقتی، بینش و توانایی‌ای پیدا کنید که سبب شود در آینده به موفقیت های بزرگتری برسید.

 

راز موفقیت:

  1. ابتدا خواسته خود را به روشنی, مشخص کنید.
  2. برای رسیدن به هدفتان قدمی بردارید.
  3. بررسی کنید نحوه عملکردتان برای رسیدن به هدف ، مفید و موثر است یا خیر.
  4. شیوه کار خود را آنقدر تغییر دهید تا بالاخره به هدف مورد نظر برسید.

موفقیت فرآیندی قدم به قدم است و از مراعات یک رشته اصول ساده و نظم و انضباط های جزئی بدست می آید. کارهایی که گاه به گاه انجام میدهیم مهم نیستند ، بلکه اعمال دائمی ما هستند که نقش تعیین کننده دارند . درست در همان لحظه که دیگران ناامید میشوند ، افراد موفق ادامه میدهند.

« پشتکار » ارزشمندترین عامل شکل دهنده کیفیت زندگی است و حتی از استعداد نیز مهم تر است.کتاب راز موفقیت - آنتونی رابینز

بعد از مطالعه این مقاله از کتاب راز موفقیت آنتونی رابینز در وب سایت ذهن برتر محمد سیدا نظرات و دیدگاه ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

4.7 3 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه