معرفی و خلاصه کتاب غلبه بر کمرویی پل ژاگو

معرفی و خلاصه کتاب غلبه بر کمرویی پل ژاگو

کتاب غلبه بر کمرویی نوشته‌ی پل ژاگو، به تمام کمروها و خجالتی‌ها کمک می‌کند تا در ارتباط با افراد، خونسردی و اعتماد به نفس خود را حفظ کنند و به راحتی در هر موقعیتی حضور داشته باشند.

نباید فراموش کرد که انسان در هر وضع  روانی که باشد حتی موقعی که در ناراحتی به سر می‌برد، می‌تواند اراده‌ی خود را پرورش دهد و با تقویت منش خود، موجودی قوی و پر قدرتی باشد.

 

درباره کتاب غلبه بر کمرویی پل ژاگو

بسیاری از افراد بدون آنکه بر رفتارها و حالات خود تسلطی داشته باشند، در مقابل جنس مخالف خود احساس ناتوانی و خجالت بیش از حد می‌کنند یا گروهی از افراد نمی‌توانند به خاطر این خصیصه، شغلی مناسب برای خود به دست آورند و صدها نمونه دیگر که حتما خودتان یا اطرافیان‌تان با آن درگیر بوده‌اید.

پل ژاگو که خودش نیز در گذشته خجالتی بوده، در کتاب صوتی غلبه بر کمرویی (La timidité vaincue) براساس تجربیات و دانش علمی‌اش مجموعه‌ای از آموزه‌های کاربردی و مفیدی را به شما معرفی می‌کند تا گام به گام به سمت داشتن اعتماد به نفسی بالا و شخصیتی استوار و مصمم قدم بردارید. و از لحاظ عاطفی، اجتماعی و شغلی به درجه‌‌های بالاتر پیشرفت برسید.

 

پل ژاگو را بیشتر بشناسیم

پل ژاگو

او نویسنده و روانشناسی فرانسوی‌ست که در سال 1889 در خانواده‌ای نسبتاً فقیر در شهر پاریس به دنیا آمد. پل کِلِمنت ژاگو (Paul-Clément Jagot) دوران کودکی سخت و پر چالشی را پشت سر گذاشت. و به خاطر نداشتن ثروت و توانایی مالی موفق نشد که در دانشگاه تحصیل کند. اما او به خاطر عشق ورزیدن به علم و یادگیری، به طور خودآموز درس می‌خواند تا اینکه سرانجام در سن هجده سالگی با یک روانشناس آشنا شد و توانست در کنارش روش‌های علمی نظیر هیپنوتیزم آشنا شود و دانش خود را گسترش دهد.

ژاگو یک محقق و نویسنده واقعی بود و کتاب‌هایش به خاطر داشتن نثری روان و کاربردی بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گرفت. سرانجام او در سال 1962 در پاریس دار فانی را وداع گفت.

 

خلاصه کتاب غلبه بر کمرویی پل ژاگو

به اعتقاد نویسنده کمرویی چاره ناپذیر نه وجود دارد و نه می تواند وجود داشته باشد. به گفته پل ژاگو، او از زمان ۱۲ تا ۱۸ سالگی از بدترین نوع کمرویی رنج می برده و این مشکل، زندگی او را تحت تأثیر قرار داده بود، مدت زیادی طول نکشید که سرانجام راهکارهای غلبه بر آن را پیدا کرد و پس از به کار بستن آنها مشکل خود را برطرف کرده و پس از آن، با موفقیت، به مدت ۲۰ سال، از راهکارهای خود، برای توانبخشی به صدها کمرو بهره برده است. کتاب غلبه بر کمرویی، به تمام کمروها و خجالتی‌ها کمک می‌کند تا در ارتباط با افراد، خونسردی و اعتماد به نفس خود را حفظ کنند و به راحتی در هر موقعیتی حضور داشته باشند.

برای برطرف کردن یک مشکل، قبل از هر چیز، باید به مشکل خود پی برد، عوامل به وجود آمدن آن را یافته و اطلاعات و آگاهی هایی در زمینه آن به دست آورد، تا بتوان کاملاً به آن غلبه کرد، چرا که در درون هر فردی، نیروهایی نهفته وجود دارد که می تواند به فرد توانایی هایی بدهد که به وسیله آن با مشکل برخورد کند.

کمرویی چیست؟

یکی از مواردی که در روابط بین افراد اختلال ایجاد می‌کند، کم‌رویی است. از نظر روانشناسان کم‌رویی «توجهی غیرعادی و اضطراب آلود به خویشتن است که در یک یا چند موقعیت اجتماعی، تجلّی می‌کند. و فرد را در انواع تنش‌های روانی، شرایط نامناسب عاطفی و شناختی و نابسامانی‌های جسمی و زیستی، فرو می‌برد و موجب بروز رفتارهای خام و نسنجیده و واکنش‌های نامناسب می‌گردد.»

خجالتی و کم‌رو بودن نه‌تنها زندگی فرد را دچار مشکل می‌کند، بلکه فرد در جامعه‌ای که زندگی می‌کند هم اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد. کمرویی خصلتی ژنتیکی نیست بلکه ناشی از شناخت نادرست فرد از خودش و رفتارهای غلط جامعه نسبت به اوست.

خوشبختانه این مسئله قابل درمان و کنترل است. کتاب غلبه بر کمرویی با ارائه‌ی راهکارهای عملی به افرادی که کمرو هستند و اعتماد به نفس ندارند نحوه ایجاد تغییر و اصلاح این مشکل را ارائه می‌کند.

 

بخشی از  کتاب غلبه بر کمرویی پل ژاگو

کتاب غلبه بر کمرویی پل ژاگو

بی تردید تاکنون افراد خوش سیما و جذابی را دیده‌اید که ظاهر جسمانی و خطوط چهره آنان به شما شبیه است. برای شما هم این امکان هست که همانند آنان جلوه کنید.

دانه‌ها و جوش‌هایی که چهره را زشت می‌کند، ترشح چربی که روی پوست برق می‌زند، خشکی پوست که چین‌های صورت را زیاد می‌کند و… تمام این‌ها با برنامه‌ای صحیح و بهداشتی کاملا اصلاح شدنی هستند.

تغذیه متعادل، دفع منظم، ورزش مرتب و سبک به بدن حالت بی تکلفی می دهند و موجب بهبود مزاج، افزایش ظرفیت حیاتی، شفافیت رنگ پوست، پر معنی شدن نگاه و هماهنگی در واکنش‌ها می‌شوند. نیرومندی جسمی سبب استواری بیان، تقویت اعتماد به نفس و استحکام صدا می شود و به رفتار شخص حالتی موقر و مطمئن می بخشد.

تجربه های آزمایشگاهی و مشاهده ها تایید می کنند که اگر شما تظاهر به غضبناک بودن بکنید، دیر نمی پاید که هیجانی درونی احساس خواهید کرد. اگر سر در گریبان و در افکار خود غوطه ور شوید، به زودی تمام خاطره های غم انگیز شما در ذهنتان زنده خواهد شد.

یک ربع ساعت شمشیربازی، کشتی یا بوکس، روحیه اولیه مبارزه جویی را در شما بیدار خواهد کرد. اگر به شدت خشمگین هستید، آرام و شمرده سخن بگویید تا خیلی زود آرامش خود را بازیابید.

 

برای کم رویی می‌توان هفت شعار به قرار زیر فراهم کرد:
  1. من آرام هستم.
  2. من خود را نیرومند احساس می کنم.
  3. مـن با اراده استوار نظر خود را بیان می‌کنم.
  4. حضور هیچکس مرا تحت تاثیر قرار نمی دهد.
  5. همه چیز آرام، همه چیز آشتی‌جویانه همه چیز شادی بخش است.
  6. هر روز اعتماد به نفس من بیشتر می شود.
  7. من در هر یک از مخاطبان خود نفوذ می کنم.

اعتماد به نفس کامل در برابر هر کس که باشد و اطمینان به خود بر پایه توانایی های شخصی برای پیروز شدن، دو ویژگی ضروری برای کسانی است که می خواهند برای همیشه از کمرویی رهایی یابند و از میان بن بست های زندگی مدرن، راه خود را پیدا کنند. این ویژگی‌ها را با کوشش می توان به دست آورد.

 

کتاب غلبه بر کمرویی پل ژاگو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

چنانچه فردی منزوی، کمرو و خجالتی هستید و اعتماد به نفس کافی برای ابراز عقیده، مطالبه‌ی حق، درخواست چیزی و حضور در جمع را ندارید و لازم است به فردی استوار و مصمم و با اعتماد به نفس تبدیل شوید، کتاب صوتی غلبه بر کمرویی نوشته‌ی پل ژاگو راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. شنیدن چنین کتابی به‌ویژه برای سخنرانان، مدیران و راهبران، بازاریابان، و کلا و هرآن‌کس که نیاز دارد تاثیرگذار باشد، ضروری است.

دانلود کتاب غلبه بر کمرویی

برای تهیه پکیج دانلودی کتاب غلبه بر کمرویی بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

این پکیج شامل: فایل صوتی و pdf این اثر به همراه نقشه ذهنی، تفسیر نقشه ذهنی و تمرین میباشد.

مشاهده این محصول
3 3 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه