معرفی و خلاصه کتاب پله پله تا اوج زیگ زیلار

معرفی کتاب پله پله تا اوج

در این مقاله از وبسایت ذهن برتر محمد سیدا، به معرفی کتاب پله پله تا اوج زیگ زیگلار به همراه چکیده نکات آن می‌پردازیم.

کتاب پله پله تا اوج به زبانی ساده‌ نوشته شده است. این کتاب به افرادی که به دنبال رهایی از احساس ناخوشی و ناامیدی هستند کمک می‌کند تا دوباره به خود اعتماد و اطمینان کنند و با امید به موفقیت در زندگی برسند.

انسان برای موفقیت و رسیدن به کمال خلق شده است. او برای این‌که به اهداف و آرزوهای خود برسد نیازمند یک برنامه و مسیر مشخص است.

 

درباره زیگ زیگلار؛ نویسنده کتاب پله پله تا اوج

زیگ زیگلار نویسنده کتاب پله پله تا اوج

زیگ زیگلار zig ziglar سخنران و مشاور اقتصادی مشهور آمریکایی متولد سال 1926 در آلاباما بود. نام واقعی او «هیلاری هینتون زیگلر» بود اما او نام مستعار زیگ زیگلار را برای خود انتخاب کرد. زیگلار در ایالت می‌سی‌سی‌پی در شهر جکسون به کالج رفت و در دانشگاه کارولینای جنوبی تحصیل کرد.

زیگ زیگلار کار خود را با فروشندگی ظروف آشپزخانه شروع کرد و بعد در کار خود پیشرفت کرد و سال‌ها به عنوان فروشنده و مدیر ارشد فروش در شرکت‌های بزرگ از جمله چند شرکت معتبر خودروسازی فعالیت کرد.

او به قدری در کار خود موفق شد که کم‌کم به نویسندگی و سخنرانی انگیزشی روی آورد و در نهایت به عنوان یک سخنران مطرح در آمریکا شناخته شد.

زیگلار در دهه‌ی 1970 کار خود را کنار گذاشت و با توانایی کلامی که داشت تصمیم گرفت با سخنرانی‌ها و کتاب‌هایش راهکارها و استراتژی‌های موثر در موفقیت را به افراد آموزش دهد. هزاران نفر در سراسر دنیا با سخنان انگیزشی او در حوزه‌ی اقتصاد و موفقیت در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود به کامیابی رسیده‌اند.

از آن زمان نام زیگ زیگلار به عنوان مردی که الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده برای پیشرفت بود سر زبان‌ها افتاد و تا امروز رسانه‌ها و نشریات معروفی مثل «نیویورک تایمز»، «واشنگتن پست»، «فورچون»، «موفقیت»، «دالاس نیوز» و «اسکوئر» بارها سخنان زیگلر را منتشر و توصیه کرده‌اند.

در سال 1975 انتشارات کوچکی در آمریکا به نام «پلیکان» اولین کتاب زیگلار «شما را در اوج می‌بینم» که در حوزه‌ی  خودیاری است را منتشر کرد. این کتاب بیش‌از ۲۵۰ هزار نسخه فروش کرد و تا امروز به  چندین زبان ترجمه شد

 

دریافت جایزه بوفالوی نقره‌ای

در سال 2001، زیگ زیگلار جایزه بوفالوی نقره‌ای را از سازمان جوانان آمریکا دریافت کرد. این جایزه بالاترین جایزه در ایالات متحده برای خدمت‌رسانی به جوانان است. در همان سال انجمن سخنرانان ملی آمریکا جایزه‌ی معتبر خود را به پاس دستاوردها و کسب اعتبار در حوزه‌ی سخنرانی به زیگ زیگلار اعطا کرد.

از سال 1975 تا سال 2012 بیش‌از بیست عنوان کتاب، فایل صوتی، و ویدیوهای سخنرانی از زیگ زیگلار در حوزه‌ی موفقیت فردی، اجتماعی و غیره منتشر شده است که هر کدام دربرگیرنده‌ی پندهای مهم اخلاقی و تجاری است.

پله‌پله تا اوج، «10 قانون موفقیت»، «توصیه‌های جادویی برای موفقیت»، «بهتر از خوب»، «ایجاد انگیزه خرید در مشتری» و «رازهایی برای جذب مشتریان جدید» از جمله کتاب‌های ترجمه شده از زیگلار در ایران هستند.

زیگلار در سال 2010 خودش را بازنشست کرد و مدیریت شرکت خود را به پسرش واگذار کرد. در سال 2012 بعد از نزدیک به 40 سال سخنرانی و فعالیت مستمر، زیگلار بر اثر بیماری از دنیا رفت. حتی پس از مرگش، همچنان روش زندگی این مرد موفق برای بسیاری از افراد در سراسر جهان الهام‌بخش است و سخنان او بر قلب و ذهن‌ها تاثیر گذار است.

 

بررسی کتاب پله پله تا اوج زیگ زیگلار

زیگ زیگلار؛ نویسنده کتاب پله پله تا اوج

کتاب پله پله تا اوج اثر زيگ زيگلار یکی از معروف ترین آثار او بوده که دارای شهرت زیادی در بین مردم جهان است. اگر به دنبال رسیدن به موفقیت هستید و دنبال یک منبع خوب و با ارزش هستید که این راه را برایتان هموارتر کند، خواندن این کتاب را از دست ندهید.

خلاصه کتاب پله پله تا اوج، همانطور که از نام این کتاب مشخص است، در مورد پیمودن مراحلی است که شما را گام به گام به اوج موفقیت برساند. فرقی نمی کند که می‌خواهید یک پزشک شوید یا یک نویسنده موفق و حتی شاید بخواهید خود را به عنوان یک کارآفرین موفق به مردم دنیا معرفی کنید.

اگر بخواهید به اهداف و خواسته های خود برسید، باید در شغل و حرفه خود بهترین شوید. با استفاده از این کتاب قادر خواهید بود که پله به پله خود را به اوج برسانید. مفهوم کتاب پله پله تا اوج در واقع این نکته را به ما یادآوری می کند که رسیدن به موفقیت یک شبه به وقوع نخواهد پیوست. بلکه همانطور که از نام این کتاب پیداست، باید مراحلی را به صورت گام به گام طی کرد که نتیجه مورد انتظار رخ دهد.

کتاب پله پله تا اوج برای تمام افرادی نوشته شده است که به دنبال رسیدن به اهداف و آرزوهای خود هستند. اما یک نیرویی از حرکت آن ها به جلو، جلوگیری می کند. نیروهایی مانند احساس ناخوشی و یا ناامیدی از جمله این نیروهای بازدارنده هستند. با خواندن این کتاب این توانایی را خواهید داشت که اعتماد به نفس خود را دوباره شعله ور کرده و با اعتقاد و اطمینان سرشار به سمت اهداف خود حرکت کنید.

 

معرفی  و چکیده کتاب پله پله تا اوج زیگ زیگلار

کتاب پله پله تا اوج، هفت راهکار را برای پیشرفت و موفقیت فردی ارائه می‌دهد. زیگلار در هر قسمت با تکیه بر گام‌های عملی و مثال‌های منحصر به فرد دری از تجربیات واقعی را به روی خوانندگان باز می‌کند.

نگرش: در واقعیت، این ماییم که سرنوشت خود را می‌سازیم. هرچیزی که آرامش ما را بر هم بزند خوب یا بد همه ناشی از وضعیت عاطفی ماست. نگرش چیزی نیست که وابسته به شرایط بیرونی باشد بلکه از درون انسان بزرگ می‌شود، تغییر می‌کند و اصلاح پیدا می‌کند. برای موفقیت کافی است به جای نگرانی درباره‌ی دست‌آوردهای دیگران، با نگرشی مثبت بر روی اهداف خود متمرکز شویم.

انتخاب: افسردگی شانس انسان را برای به دست آوردن نتایج مطلوب کاهش می‌دهد. طغیان‌های عاطفی و درگیری‌های جسمی بزرگترین دشمن افراد در مواقع انتخاب شغل، شریک زندگی و غیره است. اگرچه غم و اندوه و افسردگی یکسان نیستند، اما نوسانات خلقی به طرز خطرناکی توانایی فرد را  برای برقراری ارتباط صحیح کاهش می‌دهد.

 

با این سه روش بر خُلق خود مسلط شوید:

  • آدم‌ها را ببخشید.کینه‌ها را دور بریزید
  • به زندگی خود نظم دهید و امورات خود را ساماندهی کنید
  • به دیگران کمک کنید – سعی کنید خودخواه نباشید

جرات:  بیش‌تر افراد زمانی که تحت فشار و بحران هستند تمایل به تسلیم شدن دارند. سعی کنید روح مبارز خود را پرورش دهید و برای رسیدن به خواسته‌تان  اشتیاق نشان دهید. رسیدن به چنین نگرشی ساده نیست، باید آمادگی لازم را برای قدم برداشتن و جرات پیدا کردن برداشت.

هدف‌ها: هیچ یک از موارد گفته شده بدون داشتن هدف قابل دستیابی نیست. هدف‌های خود را مشخص کنید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

چگونه: با بهره گیری از پتانسیل‌های خود از هر موقعیتی استفاده کنید. از فرصت‌های جدید نترسید، شک و تردید را در آغوش بگیرید و بدون ترس راه بروید. اول و مهمتر از همه این است که شما باید پذیرای ایده‌های جدید باشید، قبل از اینکه ذهن شما چنین دیدگاه‌هایی را بپذیرد خود شما به تغییر رفتارتان مشتاق باشد.

عشق: «هرکجا عشق است، خدا نیز هست.» هیچ‌چیز نمی‌تواند به اندازه توانایی عشق‌ورزی، دوستی و درک متقابل قدرتمند باشد. همدلی و شکرگزاری خود را نشان دهید. این کار به شما انرژی و انگیزه برای ادامه و پیروی از رویاهایتان را می‌دهد.

پشتکار: بعضی از مردم با این تفکر که داشتن دانش برای موفقیت مهم‌تر است گمراه می‌شوند. در حقیقت، قدرت واقعی از عزم و اراده‌ی درست حاصل می‌شود. «با تمرکز حواس، سخت کار کردن و تلاش متمرکز یافته، در زندگی به هرچه بخواهید می‌رسید».

به گفته‌ی زیگ زیگلار، نویسنده‌ی کتاب بعد از خواندن هر بخش و عمل کردن به راهکارها و مراحل گفته شده  به زودی در اوج خواهید بود.

 

نکات طلایی از کتاب پله پله تا اوج

۱) از بین بردن رخوت و بی حالی

کتاب پله پله تا اوج نوشته زیگ زیگلار می خواهد رخوت و بی حالی را از میان بر دارد.

اگر زندگی به هم ریخته و آشفته ای دارید، کتاب پله پله تا اوج را باید بخوانید.

زیگلار می گوید:

«زندگی پُر از لیمو است و موفق ها کسانی هستند که از لیمو، لیموناد درست کنند.»

 

۲) خدمتگزاری

می‌توانید به آنچه در زندگی میخواهید برسید، کافی است به دیگران کمک کنید تا آنها هم به خواسته های خود برسند.

اعتقاد به سخت کوشی، باورهای معنوی و خدمتگزاری شما را به هر جایی که می خواهید، می رساند. زیگلار بر این باور است که اگر به دیگران خدمت کنید تا به خواسته های خود برسند، در ردیف اشخاص موفق قرار می گیرید. زیگلار موافق بازار آزاد و رقابت های اقتصادی است.

او معتقد است در کشورهایی که بازار و رقابت آزاد نیستند بیشتری میزان خودکشی وجود دارد، زیرا مردم خود را بی ارزش می پندارند. زیگلار می گوید خدمت کردن به دیگران تولید یک تصویر ذهنی عالی می کند که با خودپرستی متفاوت است.

 

۳) هدف گذاری

شما برای موفقیت خلق شده اید. اما برای آنکه به موفقیت برسید باید هدف های خود را مکتوب کنید. زیگلار معتقد است کسی که می خواهد به قله اورست برسد، باید جهت حرکت مشخصی داشته باشد. او می گوید اگر ندانید به کجا میخواهید بروید، هرگز به جای مشخص نمی رسید چه بهتر که هدف های مشخصی داشته باشید و بدانید که به کجا میخواهید برسید.

 

۴) تسلط بر ذهن

آنچه به ذهن شما راه پیدا کند، به شکل عمل یا کلام، از شما خارج می شود.

اغلب اشخاص گرفتار این توهم هستند که بر ذهن خود مسلط هستند. در حالی که شرایط فیزیکی آنها چیز دیگری می گوید. دانستن اینکه شما مجموعه همه چیزهایی هستید که به ذهن‌تان سرازیر می شود، جذاب است.

بنجامین فرانکلین معتقد بود که:

” رشد و اعتلای شخصی موضوعی است که همه روزه باید شکل بگیرد.”

زندگینامه افراد موفق را بخوانید و وقتی در اتومبیل نشسته اید، به نوارهای آموزش گوش بدهید.

 

۵) وفاداری

موفقیت در زمینه ازدواج یکی از بزرگترین موفقیت ها است. اما برای اینکه در این زمینه موفق شوید، چه باید بکنید؟ وفاداری. بدون وفاداری نمی توانید در زندگی خود اثرگذار باشید.

 

۶) داشتن نگرش خوب

برای داشتن یک زندگی خوب به نگرش خوب نیاز دارید. داشتن نگرش خوب فوق العاده اهمیت دارد. در زندگی فاصله میان موفق شدن و نشدن بسیار اندک است. داشتن میل و آرزو و پایداری و استقامت میان شما و دیگران فاصله می اندازد.

 

۷) تغییر در عادت ها

در تغییر دادن عادت های بد شما بهایی پرداخت نمی کنید، بلکه از فواید آن برخوردار می شوید. در حالی که رسیدن به عادت های خوب دشوار است. وقتی عادت خوبی در خود ایجاد کردید، می توانید آن را حفظ کنید.

عادت های بد بتدریج و به کندی ایجاد می شوند، اما زندگی کردن با آنها دشوار است. باید بدانید با چه کسانی معاشرت می کنید. اگر می خواهید کشیدن سیگار را ترک کنید و صبح ها زود از خواب بیدار شوید، باید کمتر به مهمانی بروید و شب ها زود بخوابید.

عادت ها انتخاب کردنی هستند. اگر عادت های خوب را انتخاب کنید، موفق می شوید و اگر عادت های بد را برگزینید، به سیه روزی می رسید.

 

8) از شکست ها درس بگیرید

به یاد داشته باشید که شکست فقط یک اتفاق است، نه یک شخص. دیروز شما، در واقع دیشب به پایان رسید. اگر از شکست چیزی یاد می گیرید، پس در واقع هنوز بازنده نشده اید.

شکست را به معلم خود تبدیل کنید، نه شخصی برای امور کفن و دفن خودتان. همیشه به یاد داشته باشید که وضعیت فعلی شما مقصد نهایی شما نیست. هنوز شایسته بهترین ها هستید.

 

گام های عملی از کتاب پله پله تا اوج زیگ زیگلار

کتاب پله پله تا اوج زیگ زیگلار

  1. من امروز می خواهم وقت بیشتری صرف کنم ببینم چه دارم نه چه ندارم .
  2. امروز من قوی ترین اعتقادم را با نیروهایم تقویت خواهم کرد.
  3. امروز من لبخند بر لب با همه برخورد میکنم .
  4. امـروز پافشاری و صداقت را به کار می گیرم و موفق میشوم.
  5. با خوب بودن خودتان می توانید دیگران را بهتر کنید.
  6. امروز می اندیشم ،کیستم و به کجا میروم .
  7. امروز من منفی بافی نمیکنم و میگویم فکر میکنم میتوانم.
  8. افسار سرنوشت خود را بدست میگیرم.
  9. امروز من از الفاظ مودبانه استفاده میکنم.
  10. نگران چیزی که نمیتوانم تغییرش دهم نباشم.
  11. امروز من فهرستی از ده نگرانی ‌ام تهیه میکنم .
  12. شما به هر چیزی که در زندگی آرزو دارید میرسید ، به شرطی که دیگران را در رسیدن به اهدافشان یاری کنید.
  13. امروز من با خانواده و همکاران و ..همانگونه رفتار میکنم که مایلم با من رفتار کنند .
  14. هر کسی گمان میکند با نادرستی میتواند به مراحل بالا برسد و همانجا بماند احمق است، شما باید فرق درست و غلط را تشخیص دهید ، مثلا به همسر خود بگویید خیانت نمیکنید و بعد خلاف قول خود عمل کنید.
  15. من امروز کاری را که درست است انجام میدهم و به ناراحتی کوتاه مدت ناشی از آن توجه نخواهم کرد.
  16. تمام حواس به داشته ها باید باشد.
  17. من امروز یک داستان از انسان معلول یا فقیری را که به موفقیت رسیده برای دیگران تعریف میکنم شاید درسی برای من و دیگران داشته باشد .
  18. ویژگی های موفقیت همیشه همراه شماست در هر شرایطی باید آن را استفاده کنید.
  19. امروز من بیاد می آورم که بدنیا آمده ام تا زندگی کنم ، نگرش من به زندگی بازتاب اعتماد بنفس من است.
  20. امروز من مسئولیت خود را در مقابل همراه خود خواهم شناخت تا انسان شایسته ای باشم.
  21. امـروز من از موفقیت ها و خوشی های کوچک زندگی با پی بردن به آنها لذت خواهم برد.
  22. برای داشتن نگرش شاد و خوب ، کمک کنید دیگران شاد باشند ، دیگران را صادقانه بابت کارهایشان تحسین کنید.
  23. امروز من عمل نیکوی دوستان را صادقانه تحسین میکنم و چیزهای مثبتی راجع به کارهایشان به زبان میاورم .
  24. فردی بعد از ۱۵ سال حبس برای سرقت مسلحانه با مطالعه  کتاب ما مصداق بارز اندیشه خودمان هستیم ، از شر افکار پست خلاص شد و زندگیش را تغییر داد و او هم اکنون مدیر شرکتی است که در آن به هزاران انسان دیگر کمک میکند تا مثبت بیندیشند و موفق شوند.
  25. امروز من بیاد میاورم فکر شما عمل شماست و افکار خوب را به ذهن و قلبم راه خواهم داد.

 

جمع بندی

برای رسیدن به قله باید تلاش کرد. سختی‌ها و دشواری‌های مسیر را به جان خرید و به پیروزی یعنی یه فتح قله رسید. این رمز پیروزی افرادی است که با افکار و عقاید و نگرش خود بر مشکلات زندگی پیروز می‌شوند.

برای رسیدن به اوج باید با هدف و انگیزه مسیر درست را پیش گرفت. زیگ زیگلار سخنران انگیزشی در کتاب پله‌پله تا اوج به خوانندگان می‌آموزد که چطور با پی‌ریزی پایه‌های موفقیت با اوج کامیابی دست پیدا کنند.

دانلود رایگان فایل پی‌دی‌اف و صوتی کتاب پله پله تا اوج زیگ زیگلار به همراه تمرینات و نقشه ذهنی در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه