معرفی کتاب راز سایه اثر دبی فورد

کتاب راز سایه: داستان زندگی‌تان را در آغوش بگیرید اثر دبی فورد، که در گروه پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد، به شما نشان می‌دهد که چگونه ویران کننده‌ترین افکار می‌توانند نقطه عطفی جهت موفقیت یک فرد و شناخت زندگی ایده‌آل باشد.

یکی از نکاتی که این کتاب را به یک کتاب بسیار عالی تبدیل کرده است، نویسنده آن است. دبی فورد خود نیز در زندگی شرایط سخت و دشوار را کاملا لمس کرده و وقتی از نوشتن دوباره داستان زندگی صحبت می کند، به خوبی می داند که باید چه چیزهایی را مورد توجه قرار داد.

راز سایه با عنوان فرعی، داستان زندگی تان را از نو بنویسید، کتاب بسیار خوب دیگری از دبی فورد است. دبی فورد (Debbie Ford) در این کتاب به روشی کاملا مجاب کننده راهکارهایی ارائه می‌دهد که رویکرد هایتان را به زندگی تغییر می‌دهد. او ابزارها و فرایندهایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از محدودیت‌های داستان زندگی‌تان خلاص شوید.

 

کتاب راز سایه (The Secret of the Shadow)

این کتاب به شما نشان می‌دهد «داستان زندگی شما» اینگونه آغاز نشده است که حقیقت شما را برای جهان توصیف کند.این داستان فقط بخش کوچکی از شماست که در الگوهای تکراری گذشته محصورتان کرده است و عشق، آرامش، امنیت خاطر و موفقیتی را که می‌توانید کسب کنید، محدود می‌کند.

برای آنکه بتوانید خود کامل و تجلی باشکوه خویش را ببینید باید قدم از این داستان بیرون بگذارید. قدم بیرون گذاشتن از داستان زندگی به شما اجازه می‌دهد تا دیوارهای محکم پیرامون قلب خویش را درهم شکنید و از حصار خود بیرون آیید. برای زندگی کردن در دنیای بیرون از خویش باید زخم‌هایتان را مرهم گذارید و با گذشته خود آشتی کنید؛ باید رنج‌ها و دردهای خود را بشناسید و ضعف‌ها و کاستی‌های خود که بخشی از طبیعت انسانی شما هستند را بپذیرید.

تا زمانی که نفهمید که هستید و برای چه به این دنیا آمده‌اید، درس‌های بزرگی را که زندگی به شما می‌آموزد، درک نمی‌کنید و در دنیای کوچک داستان خود اسیر می‌مانید.

“پذیرش مسئولیت بابت آنچه هستیم، بزرگ‌ترین محبتی است که می‌توانیم در حق خودمان کنیم. زیرا به این صورت می‌توانیم خود را به کمال برسانیم، به نیرویی عظیم دست یابیم و این پذیرش از ما حمایت می‌کند تا جلو برویم و توانایی‌هایمان را بروز دهیم.”دبی فورد

 

هر انسانی ماجرایی دارد

در واقع، آدم‌ها راوی داستان زندگی‌شان هستند. شاید در نگاه اول ساده به‌ نظر برسد. اما داستان زندگی هر انسانی شامل دو بخش است:

اول، بخشی که به آن آگاهی دارد.

دوم، بخشی که از آن بی‌خبر است.

اصل ماجرا هم در بخش دوم می‌گذرد. آن‌جایی که ما کمتر از آن اطلاع داریم. همان‌جایی که افراد موفق بیشتر آن را می‌شناسند. بنابراین آگاهی از بخش اصلی داستان زندگی‌مان می‌تواند نشاط و وجد دوباره را برایمان به ارمغان بیاورد.

این کتاب در مورد داستان زندگی شماست، داستانی که خودتان برای خویشتن تعریف می کنید و تحت تاثیر آن هستید. دبی فورد در این کتاب به شما نشان می دهد که چگونه از داستان زندگی خود استفاده کنید. چگونه از تمامی ناراحتی ها و کاستی هایتان بهره ببرید تا خود نهفته در زخم هایتان را دریابید.

همچنین این کتاب به ما یاد می دهد که چگونه از شر تفکرات مایوس کننده و از ناکامی هایی که در زندگی داشتیم خلاص شویم و داستان زندگی خود را از نو بنویسیم.

 

با خودت رو به رو شو

برای گذشتن از داستان زندگی خود، باید با نبرد روزمره خویش و جهان رو به ‌رو شوید. باید با تمام وجود آن را تجربه کنید. زیرا فقط وقتی می‌توانید مسیر زندگی خود را تغییر دهید که آن را درست همان‌گونه که هست تجربه کنید. برای زندگی کردن خارج از محدودیت داستان خود باید ابتدا بیاموزید که هر آنچه شما را از دیگران جدا و در داستان‌تان محصور کرده است به وضوح تعریف کنید. سپس به تدریج هرگونه کاستی و نیستی درونتان را با عشق بپذیرید و در آغوش بگیرید.

سپس باید بیاموزید چگونه خود را تعریف کنید تا هیچ‌کس شما را با آنچه نیستید، اشتباه نگیرد. شما باید همه راه‌های توصیف خویش را بیاموزید. راه‌هایی که سعی می‌کنید با ‌آن‌ها هویت خویش را پر کنید تا پوچی و خلأ عمیق درونی‌تان که زیر خواسته‌هایتان پنهان است را حس نکنید.

کتاب راز سایه با همین هدف نوشته شده است: اینکه آدم‌ها خودشان هستند که می‌توانند نشاط و واقعیت زندگی خودشان را بازیابی کنند.

 

چکیده کتاب راز سایه

چکیده کتاب راز سایه

سایه ما شخصی است که ما ترجیح می دهیم نباشیم. سایه را می توانیم در فردی در خانواده مان بیابیم که بیشتر از همه در مورد دیگران قضاوت می کند، همچنین در یک مقام دولتی که رفتارش را محکوم می‌کنیم یا در فردی مشهور که با دیدنش سر خود را به نشانی تاسف و تنفر تکان می دهیم.

اگر درست متوجه این نکته شویم، این واقعیت حیرت آور می‌رسیم که سایه ما تمام آن چیزهای آزاردهنده و بخش های تاریک وجودمان است اکثرا سعی در سرکوب کردنش داریم.

اگر سایه را تحت کنترل بگیریم میتواند به ما چیز هایی بدهد که همواره سعی در یافتنش داشتیم.

 

اثر سایه

هر ویژگی و خصوصیتی که سعی در نادیده گرفتن و پنهان کردنش دارید یا دلتان می خواهد آن را داشته باشید به مانند یک توپ می ماند که سعی کنید آن را زیر آب نگه دارید.

تا وقتی جوان هستید و انرژی زیادی دارید,شاید بتوانید توپ را زیر آب نگه دارید اما در مواقعی خاص هنگامی که ضعیف تر شدید هنگام که ناامید از آینده بودید، وقتی نیروی دفاعی تان کاهش یافت,هنگامی که مجبور شدید تمام توانتان را صرف خانواده کنید این توپ به یکباره بالا می آید و در صورتتان می ترکد این اثر سایه است.

تاثیر سایه هنگامی بروز میکند که اتفاقی در دنیای بیرونی سبب خارج شدن سایه از پناهگاهش شود و ما ناگهان با رفتار,اعمال و احساساتی رو در رو شویم که آنها را در زندگی مخفی مان پنهان کرده بودیم:

  • بازیکن حرفه ای فوتبالی به اعتیاد پناه میبرد.
  • معلمی به دلیل ناپاکی چشمش از کار برکنار میشود.
  • ستاره ثروتمند سینما هنگام سرقت از فروشگاه دستگیر میشود.

این سایه خود پنهانی ما است که به ما دیکته می کند لیاقت چه حد موفقیت را داریم یا محکوم به چه شکست ها و سرخوردگی هایی هستیم,سایه درجه اهمیت دادن به سلامتی و بدنمان را تعیین میکند.

سایه درون ماست که مشخص میکند چه وقت به بچه هایمان احترام بگذاریم. اوست که بازیگری قرار میدهد که خودش میخواهد. برای برداشتن نقاب از سایه باید کشف کنیم که چه چیزی را پنهان کرده ایم و با تمام انگیزه ها و ویژگی هایی که از آنها نفرت داریم رابطه ای دوستانه برقرار کنیم.

باید سایه مان را بپذیریم تا آزادی را بشناسیم,برای اینکه به یک زندگی روشن و شفاف دست یابیم و به دیگران اجازه دهیم تا حقیقت را بدانند(از خود شرمسار نباشیم)بدون اینکه ترس گریبانمان را بگیرد که مبادا شخصیت اجتماعی ما نمایان شود.

 

تولد سایه:

سایه هنگامی متولد میشود که ما هنوز جوانیم,فکر منطقی مان تکامل نیافته و بسیاری از پیام ها را اشتباه می فهمیم. دبرای مثال ساده در کودکی شاید به ما گفته باشند بلند حرف نزن ما فکر میکنیم با بلند حرف زدن آدم بدی هستیم و باعث میشود در بزرگسالی هنگام بلند حرف زدن خود را سانسور کنیم و آن را عیب بدانیم.

هربار که رفتاری از ما در نوجوانی مورد اعتراض قرار میگیرد یا برای ان تنبیه می شویم ناخواسته قسمتی از خود واقعی مان را سرکوب میکنیم و رفته رفته خود را از خود واقعی جدا میکنیم.

معرفی کتاب راز سایه

دست از فرافکنی بردارید:

آنطور که یونگ می گوید، سایه از ما میخواهد برای ضعف هایمان را به سمت دیگران فرافکنی کنیم این ابزاری دفاعی ناآگاهانه و یک ترفند برای خود پذیری است. (من خوبم، ولی تو خوب نیستی)

برای اینکه ادامه مطلب رو متوجه بشید چند تا مثال ساده از فرافکنی میزنم :

در خیابون شخصی به شکم بزرگ مردم توجه نشان می داد و آنها را مسخره می کرد! در حقیقت ناخودآگاه میخواست احساس بهتری نسبت به شکم بزرگ خودش داشته باشد.

فردی از شخصی به خاطر ترجیحات و سلایق اش نفرت داشت اینها همان عقایدی بود که چون عرف مجبورش کرده بودند و بابت آنها شرمسار بود و در خودش سرکوب کرده بود تا جزوی از سایه اش شده بود، دوستم سایه خودش را در آن شخص دیده بود…

(اگر میخواهید کسی را بشناسید توجه کنید در مورد دیگران چطور صحبت میکند…)

حالا ببینیم پشت هر احساسی که فرافکنی می کنیم در ناخودآگاه و سایه ما چه پنهان شده:

 

برتری:

میدانم که از تو بهترم، باید این را ببینی و بدانی.

سایه:این احساس را پنهان میکند که شما یک شکست خورده هستید یا اگر دیگران بدانند کیستید، شما را پس میزنند.

 

تکبر:

مغرورتر از آنم که بتوانی مایه پریشانی من بشوی، وجودت در اینجا مرا ناراحت میکند.

سایه:خشم سرشار را به شکل دردی عمیق و پنهانی مخفی میکند.

 

بی عدالتی:

عادلانه نیست این همه اتفاق بد برای من بیفتد. یا سزاوارش نیستم که اینگونه باشد.

سایه:احساس گناه یا این احساس را پنهان میکند که دائما سرزنش می شوید.

 

حالت تدافعی:

تو به من حمله می کنی بنابراین حرفهایت را گوش نمیکنم.

سایه:احساس بی ارزش بودن و ضعف شما را پنهان میکند، برای اینکه از خود دفاع کنید حمله میکنید.

 

تعصب:

او یکی از نسل آنهاست و میدانی چطور آدمهایی و چطور نسلی هستند.

سایه:انگیزه ی شما برای گمراه شدن. و یا احساس بی کفایتی شما در مسائل جنسی را پنهان میکند.

 

شکاکی:

آمده اند مرا بگیرند. توطئه ای را میبینم که کس دیگری متوجهش نمی شود.

سایه: اضطراب سخت و طاقت فرسایی را در اعماق وجودتان پنهان میکند.

 

بصورت دلخواه در آوردن دیگران:

وقتی بچه بودم، پدرم مثل یک ایزد بود. مردی که با اون ازدواج میکنم، قهرمان من خواهد بود.

سایه:این احساس را پنهان میکند که ضعیف و کودکی بی دفاع هستید و نیاز به حمایت دارید.

 

فرافکنی دروازه ای باز به سوی سایه است

معرفی و خلاصه کتاب راز سایه دبی فورد

هر بار که فرافکنی می کنید توجه کنید درونتان چه احساسی دارید این احساس را قبول کنید و نقص هایتان را شناسایی کرده و بپذیرید (تحت هیچ شرایطی خودتان را سرزنش نکنید).

ضرب المثل ایتالیایی:

“با دستان کثیف عیب دیگران را نشان نده!”

 

آشنایی با احساساتتان

  • اگر میترسید، خوب است ترس در جای خود خطرات را به شما یاد اوری میکنند و ازین پس ایمان داشته باشید و بیشتر عشق بورزید ایمان به خداوند را حفظ کنید.
  • اگر خشمگین هستید، خوب است خشم در جای درست خود به شما کمک میکند از حقتان دفاع کنید.
  • اگـر رنجیده اید، خوب است رنج به شما یادآوری میکند بخشنده باشید و از این پس توقع از کسی نداشته باشید و بدانید هر عملی از هر کسی ممکن است.

تمام زخم هایی که در گذشته تجربه کردید، از تصادف در رانندگی گرفته تا شکست در عشق، از دست دادن شخص تا رفوزه شد در مدرسه، در سایه به امانت گذاشته شده.

روانشناسان به این احساسات “بدهی های عاطفی به گذشته”‌ میگویند. برای بازپرداخت این بدهی، باید به داستان هایی گوش کنید که پشت هر کدام از این احساسات نهفته است. (احساسات هر کدام پیامی برای ما دارند).

 

چرا رها کردن عواطف منفی سخت است؟!

عواطف منفی مثل کوه یخ هستند هنگامی که احساسی منفی دارید چندین برابر آن احساس در سایه و یا ناخودآگاه شما پنهان شده است. احساسات خودشان نیز احساس دارند آنها وجود خودشان را توجیه میکنند و داستان قانع کننده ای برای شما میسازند اما باید حالات منفی را بیشتر بشناسید تا بتوانید از خودتان دور کنید.

 

با این کارها نیروی سایه افزایش می یابد

  • مخفی نگه داشتن رازها از خود و دیگران: فریب عمدی و ترس از بروز آن که واقعاً هستید(ماسک زدن و وانمود کردن)
  • پناه دادن به گناه و شرم: هیچکس کامل نیست اما اگر از خطا یا اشتباه تان احساس شرمساری کنید به نیروی سایه افزوده اید.
  • به اشتباه انداختن خود و دیگران: اگر راهی پیدا نکنید که از شر احساس گناه و شرمساری تان خلاص شوید بسیار ساده است که به این نتیجه برسید که شما و دیگران شایسته این احساس هستید.
  • نیاز به یک نفر برای سرزنش: وقتی تصمیم بگیرید سایه درونتان را موضوعی عادی و معمولی تلقی کنید، آنگاه از سرزنش کردن دیگرانی که احساس می کنید از شما پست ترند ابایی نخواهید داشت.
  • نادیده گرفتن ضعف های تان حین انتقاد از دیگران: یعنی باعث همه مشکلات دیگرانند و شما اشتباهی ندارید، اگر بر این باورید احتمالاً به جای اینکه مسئولیت مشکلتان را به عهده بگیرید ترس شخصی خود را جایگزین آن کرده اید.
  • جدا کردن حساب خود از دیگران

 

سازش با خود و دیگران و جهان

“حال خوب” روحی، تعاریف متعددی وجود دارد اما ملموس ترین آنها شاید این باشد: “حال خوب، کم کردن فاصله «منِ اکنون» با «منِ واقعی» است.”

 

همه ما، سه “من” داریم:
  • “منِ اکنون” یعنی همان شخصی که الان هستم.
  • “منِ مطلوب” یعنی شخصی که آرزو داریم باشیم یا برایش هدف گذاری کرده ایم.
  • “مـنِ واقعی” یعنی واقعیت وجودی ما که ریشه در شور درونی مان دارد. ( و اغلب زیر غبار رویدادهای زندگی، کمرنگ و بی فروغ شده است.)

هر چه این سه من، به یکدیگر نزدیک تر باشند ( و در حالت ایده آل منطبق بر هم باشند) حال ما خوب تر می شود.

اشتباه تاریخی اکثر انسان ها در همه دوران ها این بوده است که کوشیده اند برای رسیدن به حال خوب، “منِ اکنون” را به “منِ مطلوب” نزدیک کنند و در این میان از “منِ واقعی” غفلت کرده اند.

منِ مطلوب بر اساس هدف ها و آرزوهایمان ساخته می شود. مثلا ممکن است “منِ مطلوب” علی ، دندانپزشک بودن باشد اما ممکن است بعد از این که در کنکور قبول شد و سال ها درس خواند و لباس دندانپزشکی پوشید، دریابد که هرچند منِ مطلوب اش را در آینه مقابلش می بیند ولی حال خوبی ندارد.

اگر “منِ مطلوب” کسی ثروت باشد و بعد از رسیدن به ثروت ،باز هم حالش خوب نشود، برای کسب ثروت بیشتر تلاش می کند تا شاید حالش خوب تر شود و این روند تا آخر عمر ادامه می یابد بی آن که حالش خوب شود.

بنابراین، منِ مطلوب، هر چند می تواند موتور محرک ما باشد ولی حال خوب ما را نمایندگی نمی کند. آنچه حال ما را خوب می کند، کم کردن فاصله منِ اکنون با منِ واقعی است. حتی “منِ مطلوب” نیز باید بر مبنای “منِ واقعی” هدفگذاری شود.

 

اما “منِ واقعی” چیست؟

معرفی و خلاصه کتاب راز سایه دبی فورد

برای کشف من واقعی، باید به این به این سوال پاسخ دهیم؛ پاسخ های فوری هم ندهیم و ای بسا ماه ها و سال ها درگیر این پرسش شویم:

“درونی ترین شور و اشتیاق (passion) من چیست؟”

تا درونی ترین قدرت محرکه و عمیق ترین اشتیاق و پر حرارت ترین آتش درونمان را کشف نکنیم، با “منِ واقعی” مان آشنا نخواهیم شد و بدون آگاهی از “منِ واقعی”، حالمان خوب نمی شود.

کشف شور و اشتیاق درونی کار آسانی نیست و ممارست و خودشناسی می خواهد. بنابر این، خیلی از ما بدون شناخت “من واقعی” خودمان، “من مطلوب” را می سازیم و به عنوان هدف، دنبالش می کنیم و وقتی به هدف می رسیم می بینیم حالمان خوب نیست.

برای کشف passion یا همان شور و اشتیاق درونی، درباره این سوال ها فکر کنیم و عمیق هم فکر کنیم:

  • درونی ترین رویای من چیست؟
  • چه چیزی مرا به وجد می آورد و باعث می شود روحم به پرواز درآید؟
  • بالاترین لذت درونی من چیست؟
  • چه چیزی می تواند مرا مدت های مدیدی بیدار نگه دارد بی آن که احساس خستگی کنم؟
  • از چه چیزهایی عمیقاً خوشم می آید و لذت درونی می برم و از چه چیزهایی عمیقاً متنفرم؟
  • در چه موضوعی می توانم بی آن که خسته شوم، مدام کتاب بخوانم و کلاس بروم و یاد بگیرم؟
  • اگر نیاز مالی نداشته باشم، چه کار و شغلی را حاضرم عاشقانه و بدون دریافت پول تا آخر عمر انجام دهم؟
  • چه افرادی تحسین و حتی حسادت مرا بر می انگیزند.
و سوالاتی از این دست…

ایا براتون پیش امده از رفتار دوستان، اعضای خانواده، کسانی که دوستشان داریم و بیشتر از همه از رفتار و اعمال خودتان گیج و حیرت زده شوید؟

ما در تلاش برای پنهان کردن نارضایتی، چهره ای شاد به خود می گیریم تظاهر میکنیم همه چیز خوب و عالی است. (سری به اینستاگرام بزنید…)

در تربیت کودکانمان از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنیم، امیال درونمان زیر فشار های زندگی، مشکلات خانوادگی، اخبار و .. سرکوب میشوند. در حقیقت درد های احساسی بخش عظیمی از زندگی روزانه ما را در برمیگیرند، آرزو های گذشته مان را فراموش می کنیم و از آینده دست میکشم. انگشت اتهام را به طرف دیگران میگیریم تا پاسخی برای پریشانی و ناکامی هایمان بیابیم. ما با سرباز زدن از خطاهایمان بر احساس ناامنی و شرم پیروز شویم.

 

کشف و پرده برداری از سایه

از وجود سایه تان هنگامی که حالات منفی به زندگیتان می کند، آگاه باشید.

از خودتان بپرسید چه شرایطی سبب برخاستن سایه شده؟

استرس، آزردگی خاطر، اجازه برای آزار دادن، فشار فراوان، بی ارادگی، طرز تفکر ما در برابر آنها؟

احساساتتان را با کسی که به اون اطمینان دارید شریک شوید. فعالیت جسمی داشته باشید، ورزش کنید، مدیتیشن کنید. دست از محکوم کردن دیگران بردارید. مراقبه کنید، به خدا و عشق بیشتر اتصال داشته باشید. باید چشممان را باز کنیم تا مبادا عاطفه یا احساسی را در اعماق وجود خود پنهان کرده باشیم.

اگر مدام از این وحشت دارید که افراد خانواده، همکاران یا دوستان اگر ایمیل شما را چک کنند مبادا تفکرات شما را بشناسند، این یک زنگ هشدار است. باید سعی کنیم خود واقعی مان باشیم، باید آن انسان درون را بیابیم که همواره سعی در حاشا کردنش داشتیم. باید به ویژگی های بدی که در دیگران می بینیم و سرزنش میکنیم توجه کنیم زیرا آنها همان سایه ما هستند.

اگر به دنبال الگو های رفتاریمان در گذشته بگردیم -بخصوص انهایی که نمیخواهیم تکرار شوند- الگو های تکرار شونده و ناخوشایند در رفتارمان نشان از احساس و جراحاتی دارند که با رفتارمان سعی در التیام ان داریم اما با این رفتار جراحات بدتر میشوند.

معرفی و خلاصه کتاب راز سایه دبی فورد

خودتان و دیگران را بابت همه چیز ببخشید.
احساساتتان را بپذیرید و آنها را بیان کنید.

آنها که نور نباشد تاریکی است، روشنایی را به اعماق وجودتان بیاورید. آنجا که عشق نباشد ترس و تاریکی است، در برابر عشق مقاومت نکنید. و خداوند سرچشمه عشق و محبت است، به خداوند و نیروی عشق اون متصل باشید.

تا وقتی نفهمیم کیستیم، برای چه قدم به این دنیا گذاشته‌ایم و درس هایی را نیاموزیم که قرار است زندگی به ما یاد دهد، بی‌تردید در دام حقارت داستان شخصی‌مان گرفتار خواهیم‌ بود.دبی فورد

همه ی ضربات روحی و مشکلات عاطفی ما در این دنیا وجود دارند تا بتوانیم خود متالی مان را کشف کنیم. پذیرش مسئولیت بابت آنچه هستیم، بزرگترین محبتی است که می توانیم در حق خودمان کنیم زیرا به این صورت میتوانیم خود را به کمال برسانیم، به نیرویی عظیم دست یابیم و این پذیرش از ما حمایت می کند تا جلو برویم و توانایی هایمان را بروز دهیم.

 

کتاب راز سایه

کتاب راز سایه با بیانی شیوا سعی می‌کند راوی داستان زندگی ما باشد. با خواندن این کتاب می‌توانیم نقاط تاریک زندگی خودمان را پیدا کنیم و سپس این نقاط را به روشنی تبدیل کنیم.

این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه ارزش همه آسیب‌ها و ضعف‌هایتان و حکمتی را که در خود دارند، درک کنید. به شما یاد می‌دهد چگونه نقش خاص خود در این دنیا را کشف کنید و پرده از رازی که پشت داستان خود پنهان کرده‌اید، بردارید. اکنون زمان آن است که کشف کنید چگونه می‌توانید از داستان زندگی خود برای غنی کردن زندگی خودتان و دیگران استفاده کنید. زمان آنکه دلیل داستان خود را بفهمید. اینکه چرا چنین داستانی برای خود ساخته‌اید. اما فقط زمانی می‌توانید از این داستان که نام آن «شما» است، در جهت رشد و تعالی خود استفاده کنید که قدم از آن بیرون بگذارید.

 

کتاب راز سایه مناسب چه کسانی است؟

کتاب راز سایه برای کسانی است که زندگی سختی داشته‌اند، حتی کسانی که در حال حاضر احساس می‌کنند زندگی‌شان طاقت‌فرساست یا کسانی که خودشان را گم کرده‌اند و یا دیگر با خودشان مهربان نیستند. این کتاب به دانشجویان و اساتید روانشناسی نیز پیشنهاد می‌شود؛ چرا که راه برقراری ارتباط با افرادی را که زندگی سختی دارند به‌درستی نشان می‌دهد.

شما با خواندن کتاب راز سایه یاد می‌گیرید که کارگردان داستان زندگی خودتان باشید و آن را به شیوه‌ای تمام کنید که خودتان می‌پسندید. در این کتاب بارها به جملات و نوشته‌های کوتاهی برخورد می‌کنیم که هرکدام خود به‌تنهایی ده‌ها صفحه داستان درونشان پنهان کرده‌اند.

اگر کتاب راز سایه اثر دبی فورد را مطالعه کرده‌اید نظرات و دیدگاه ارزشمندتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

دانلود رایگان چکیده کتاب صوتی و PDF راز سایه اثر دبی فورد به همراه نقشه ذهنی و تمرینات کتاب راز سایه اثر دبی فورد در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند.

 

پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

 

3 3 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه