کتاب راه موفقیت

معرفی کتاب راه موفقیت اثر دکتر جان گری

کتاب راه موفقیت، چگونه آنچه را می خواهید به دست آورید و قدر آنچه را دارید بدانید.

برای برخی افراد، موفقیت فردی به این معنی است که چگونه بیشتر به دست آورند و برای عده‌ای دیگر، رسیدن به این درک است که چگونه شادتر باشند. برای بسیاری دیگر نیز یادگیری هر دو مهارت مهم است .

دستیابی به موفقیت شخصی نباید به بخت و اقبال یا سرنوشت واگذار شود. اگر چه برخی افراد با توانایی هایی بخصوص به دنیا می‌آیند، مهارت‌ها باید آموخته و تمرین شوند تا موفقیت حاصل شود .

خبر خوب این است که شما می توانید یاد بگیرید چگونه به موفقیت فردی دست یابید. کافی است تغییراتی کوچک اما چشمگیر در طرز فکر، احساس و نحوه‌ی عمل خود بدهید تا زندگی مورد علاقه ی خود را بسازید.

همینطور که شما به موفقیت‌های فردی دست می‌یابید، زندگی کردن دیگر نامش تقلا و تنازع نیست. آنچه در گذشته مشکل بود از این پس آسان جلوه می کند. با وجود این، هنوز مشکلات پابرجاست اما قدرت شما در رفع و رجوع آنها موفقیت آمیزتر است.

در کتاب ” چگونه آنچه را میخواهید به دست آورید” نوشته دکتر جان گری  پاسخ  تمام پرسش‌هایی را كه در زمینه خلق موفقیت در ذهنتان نقش بسته است را  می توانید بیابید.

 

درباره‌ی جان گری نویسنده کتاب راه موفقیت

جان گری

جان گری، زاده ی 28 دسامبر 1951، مشاور، سخنران و نویسنده‌ای آمریکایی است. گری در هیوستون تگزاس به دنیا آمد. او در رشته ی «علم هوش خلاق» تحصیل کرد و در سال 1969 در یک سخنرانی مربوط به «مراقبه ی متعالی» حضور یافت.

گری اندکی بعد دستیار شخصی یکی از استادان معنوی بزرگ هند به نام ماهاریشی ماهش یوگی شد و نه سال به این کار ادامه داد. او در سال 2002 کتاب «مردان مریخی زنان ونوسی» را به چاپ رساند که تا مدت ها در فهرست های مختلف پرفروش ترین کتاب ها قرار گرفت.

تمام کسانی که با آثار جان گری (John Gray) آشنایی دارند به خوبی می‌دانند که این فرد فقط یک سخنران و نویسنده نیست، بلکه یک روانشناس نابغه و تمام عیار محسوب می‌شود .

او در کتاب راه موفقیت، چگونه آنچه را می خواهید به دست آورید و قدر آنچه را دارید بدانید (How to get what you want and want what you have) اسرار بسیاری را با شما در میان می‌گذارد. و تکنیک‌های درمانی غربی را با مراقبه‌ی شرقی ترکیب می‌کند تا به مردم کمک کند خوشبختی، اعتماد به نفس و قدرت داشته باشند.

 

قسمتی از کتاب راه موفقیت، چگونه آنچه را می خواهید به دست آورید و قدر آنچه را دارید بدانید

«چالش واقعی زندگی در دستیابی به آن‏چه می‏‌خواهید نیست. بلکه نگهداری و خواستن چیزی است که به دست آورده ‏‌اید. افراد زیادی به آن‏چه می‌‏خواهند دست می‌‏یابند ولی از آن لذت نمی‏‌برند. هر آن‏چه به دست می‏‌آورند، هیچ‏گاه برایشان کافی نیست، همیشه این احساس را دارند که گویی چیزی را از دست داده‌‏اند. این افراد از خودشان، روابط‏شان، سلامت‏شان یا کارشان رضایت ندارند. همیشه چیزی وجود دارد که آرامش ذهن‏شان را از بین می برد.

از طرف دیگر افرادی هستند که از آن‏چه هستند و آن‏چه می‌‏کنند و آن‏چه دارند، راضی هستند گرچه نمی‌‏دانند چگونه بر آن‏چه دوست دارند، بیفزایند. دل‌‏ های آن‏‌ها به روی زندگی باز است. با این حال برای تحقق‏‌ بخشیدن به رویاهایشان، کاری انجام نمی‏‌دهند.

آن‏‌ها خیلی تلاش می‏‌کنند، ولی نمی‌‏دانند چرا دیگران بیشتر از آن‌‏ها دارند. بیشتر افراد، جایی بین این دو بی‏‌نهایت هستند. موفقیت شخصی جایی در بین این دو قطب قرار دارد. یعنی در جایی که شما آن‏چه را که می‏خواهید به کسب می کنید، و برای آن‏چه دارید، سپاس‏‌ گزارید.»

موفقیت شخصی با اینکه چه کسی هستید، یا چقدر دارید، یا با آنچه به دست آورده‌اید، اندازه‌گیری نمی‌شود. در موفقیت شخصی با چگونگی احساس خوبتان نسبت به :آنچه هستید، آنچه انجام داده‌اید و آنچه دارید، سنجیده می‌شوید.جان گری، راه موفقیت

 

چهار قدم مهم برای به دست آوردن موفقیت بیشتر از دیدگاه جان گری

چهار قدم مهم برای به دست آوردن موفقیت بیشتر از دیدگاه جان گری

چهار قدم مهم که برای به دست آوردن موفقیت بیشتر لازم است در زندگی خود بردارید:

  • نیت خود را مشخص کنید.
  • هرچه به آن نیاز دارید آماده کنید.
  • هرچه دلتان می خواهد را به دست آورید.
  • موانع را از سر راه موفقیت فردی بردارید.

آشنایی با این گام‌ها و تقویت آنها با کمک رهنمودهای ذکر شده در این کتاب می تواند کمک کند که به این مهم دست پیدا کنید.

 

قدم اول – نیت خود را مشخص کنید.

آیا می‌دانید آن‏چه که با تمام جان‏تان می‌‏خواهید، آن‏چه تمایل دارید در زندگی‏تان انجام دهید و زمان‏تان را با سخاوت صرفش کنید، چیست؟

بسیاری از ما هنوز به این دانش اولیه دست پیدا نکرده ایم و کارهای مختلفی را با اهدافی به جز دنبال‌‏کردن علایق حقیقی‌‏ مان انجام می‌‏دهیم. زمانی که در راه علاقه و شور حقیقی‌ ‏مان حرکت کنیم، به راحتی می‌‏توانیم به چیزهایی که در زندگی می‏‌خواهیم، برسیم.

دانستن کاری که باید انجام دهید به این معنا نیست که شما کاملا از نتیجه آن مطمئن هستید.
کل راز یک زندگی موفق، نخست یافتن آن چیزی است که شخص باید انجام بدهد و سپس عمل به آن است.هنری فورد

 

قدم دوم – هرچه به آن نیاز دارید آماده کنید.

یاد بگیرید چیزهایی را که از نقطه نظر خودتان واقعا به آنها نیاز دارید تهیه کنید. کسی که در زندگی یاد نگرفته باشد از زمان حال لذت ببرد و با آرامش و شادمانی زندگی کند، با رسیدن به موفقیت‌ ‏های بسیار بزرگ نیز، احساس شادی نخواهد کرد.

تشخیص دهید که اکنون در چه وضعیتی قرار دارید و دقیقا معلوم کنید که برای رسیدن به تعادلی صحیح و منطقی از موفقیت، تا چه حد لازم است پیش روید. فرق نمیکند که شما در این راه چقدر سخت کوش هستید.

ولی اگر جهتی را که بر می گزینید اشتباه باشد، در زندگی آیندهی خودتان با هر چه مواجه شوید بوی مقاومت می دهد و شما هرگز به محلی که در نظر داشتید برسید نمی رسید.

 

قدم سوم  – هرچه دلتان می خواهد را به دست آورید.

با منفی ‏‌نگری و عدم باور به استعداد ها و توانایی هایمان هیچگاه به آن‏چه می‌‏خواهیم دست پیدا نمی کنیم. تنها با شوق، علاقه و ایمان است که می‌‏توانیم قدرت کافی برای رسیدن به نیازهایمان را در خود ایجاد کنیم، در مسیر اهداف‏مان حرکت کنیم و طعم رضایت را بچشیم.

با نگرانی، شما توانایی خود را برای ریسک کردن و لذت بردن از زندگی هدر می دهید. قبل از اینکه دیگران شما را باور نمایند، باید خودتان خویش را باور کنید.

 

قدم چهارم – موانع را از سر راه موفقیت فردی بردارید.

قدرت تغییر در دست ماست. هیچکس به جز خود ما نمی‏‌تواند زندگی ما را تغییر دهد. بهانه آوردن کار راحتی است. هر شخصی می‌‏تواند ناکامی خود را به گردن دیگران بیندازد و برای تلاش نکردن در مسیر اهداف‏شان، هزاران هزار بهانه بتراشد.

اما باید بدانیم که ما قدرت تغییر را در دست داریم. می‌‏توانیم، اگر بخواهیم و نباید منتظر بمانیم تا کسی دیگر زندگی را که می‏‌خواهیم، برایمان بسازند. تا زمانی که ما به دیگران وابسته باشیم، برای بهتر شدن فاقد قدرت هستیم. ما خود مسئول هستیم.

فرصت‌ها اتفاق نمی‌افتند. شما آنها را ایجاد می‌کنید.کریس گروسر

زمانی که فهمیدید چه چیزی کم دارید و چگونه می توانید آنرا کسب کنید، شما بطور خودکار شروع به کسب موفقیت های درون می‌کنید.

یک اتومبیل ممکن است خوب کار کند ولی اگر شما بنزین درون آن نریزید حرکت نمی کند. بر همین قیاس، اگر شما بعضی از احتياجات عشقی و عاطفی خود را نادیده بگیرید به حقیقت خود دست نمی یابید.

دانلود رایگان فایل صوتی و پی دی اف کتاب راه موفقیت، چگونه آنچه را می خواهید به دست آورید و قدر آنچه را دارید بدانید. و ده‌ها کتاب کتاب برگزیده دیگر در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند.

 

جمع‌بندی

جان گری در کتاب راه موفقیت، چگونه آنچه را می خواهید به دست آورید و قدر آنچه را دارید بدانید، شیوه‌های بسیار خلاقانه‌ای را برای رسیدن به موفقیت شخصی ارائه می‌دهد. این  کتاب نه تنها با سایر آثار گری متفاوت است، بلکه یک استثنا در میان تمامی کتاب‌های روانشناسی به شمار می‌آید.

شکست خوردن در طول مسیر اهمیت زیادی ندارد، مهم این است که ما انگیزه ادامه را از دست ندهیم و دست از تلاش برنداریم. مهم این است که خودتان و توانایی‌ هایتان را باور داشته باشید و بدانید که شکست در هر مرحله‌ ای پایان ماجرا نیست. عزمتان را جزم کنید و دوباره تلاش کنید. یکی از اقدامات در این زمینه استفاده از کتاب افراد مشهور و موفقی است که تجربه های خود را در راه رسیدن به اهدافشان بیان می کنند.

کتاب آنچه بدست می آوریم

پکیج دانلودی کتاب راه موفقیت

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه