خلاصه کتاب و نکات کاربردی شاه کلید ثروت اثر ناپلئون هیل

خلاصه کتاب شاه کلید ثروت

ثروت در ذهن هر انسانی، تعریف متفاوتی دارد. عده‌ای حساب‌های مملو از پول یا دارایی‌های متعدد را ثروت می‌پندارند. اما ثروت تنها به داشتن پول محدود نمی‌شود و ابعاد گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. ناپلئون هیل در کتاب شاه کلید ثروت از سرمایه‌های مادی و معنوی انسان می‌گوید. کتاب شاه کلید یک راهنمای جامع برای رسیدن به زندگی رویایی‌تان است.

ناپلئون هیل همیشه با کتاب‌های خود مخاطبان را شگفت‌زده کرده و مسیرهای رسیدن به ثروت و خوشبختی واقعی را به آن‌ها آموخته است. یکی از جذابیت‌های کتاب‌ها و تعالیم ناپلئون هیل این است که مطالبی که در آن‌ها بیان کرده، به هیچ عنوان محدودیت زمانی و مکانی ندارد و هر کس در هر کجای دنیا باشد می‌تواند آموزه‌های او را به کار بگیرد و به آرزوها و اهداف خود دست پیدا کند.

یکی از بهترین کتاب‌های او کتاب شاه کلید ثروت (The Master-Key to Riches) است. ناپلئون هیل در کتاب شاه کلید ثروت می‌کوشد 12 ثروت عظیم را با مخاطبان خود سهیم شود.

جهت مطالعه خلاصه و نکات کاربردی کتاب شاه کلید ثروت تا پایان این مقاله از وبسایت ذهن برتر با ما همراه باشید.

 

آشنایی با ناپلئون هیل، نویسنده کتاب شاه کلید ثروت

آشنایی با ناپلئون هیل، نویسنده کتاب شاه کلید ثروت

ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در سال 1883 در ویرجینیای آمریکا در خانواده‌ای بسیار فقیر به دنیا آمد. او 10 ساله بود که مادرش را دنیا رفت و پدرش سه سال پس از آن مجدد ازدواج کرد و تقریبا او را تنها گذاشت.

وی در 13 سالگی شغل خبرنگاری را برای خودش انتخاب کرد و از طریق همین شغل هزینه تحصیل خود را تأمین می‌کرد. پس از مدتی سردبیر روزنامه شد و همین شغل مقدمه پی بردن به راز موفقیت افراد مختلف را برای او فراهم کرد.

با افراد مشهور و نامدار مختلفی از جمله الکساندر گراهام بل، هنری فورد و توماس ادیسون مصاحبه کرد و همواره از آن‌ها می‌خواست که رمز و راز موفقیت خود را بیان کنند. او در سال 1928 با تجربیات و دانشی که کسب کرده بود، کتاب قوانین موفقیت را نوشت. پس از مدتی به جایی رسید که به سمت مشاور رئیس جمهور آمریکا منصوب شد.

ناپلئون هیل

او نتایج 20 سال تحقیق و مصاحبه را در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» منتشر کرد. این کتاب شهرت زیادی برای او به ارمغان آورد و او را به یک مرد ثروتمند تبدیل کرد.

دانلود رایگان فایل صوتی و پی دی اف کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به همراه تمرینات و نقشه ذهنی آن در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند.

وی پس از مدتی کتاب‌های مختلف و متعددی به بازار عرضه کرد و یکی از کتاب‌های بی‌نظیر او که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، کتاب شاه کلید ثروت بود.

ناپلئون هیل از پیشگامان ادبیات موفقیت و رشد فردی در جهان است و در مدت حیات 87 ساله خود توانست آثار ارزشمند و بی‌نظیری در اختیار علاقمندان به ثروت و سعادت قرار دهد. کتاب‌های او به قدری ارزشمند و پُرمایه است که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و هنوز هم در سراسر جهان تجدید چاپ می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

کتاب شاه کلید ثروت در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت قرار دارد و برای تمام گروه‌های سنی یک کتاب مفید و آموزنده‌ است. این کتاب به افرادی که در جستجوی ثروت و درآمد بالا هستند توصیه می‌شود. کتاب شاه کلید ثروت یکی از ارزشمندترین کتاب‌هایی است که ناپلئون هیل در آن به بیان مهم‌ترین اصول دستیابی به ثروت پرداخته است.

 

آشنایی با 12 ثروت عظیم موجود در کتاب شاه کلید ثروت

شاه کلید ثروت در واقع مجموعه‌ای از 12 ثروت عظیم است که وقتی در کنار هم قرار بگیرد می‌تواند خوشبختی، سعادت و شادکامی واقعی را به انسان هدیه دهد.

از دیدگاه ناپلئون هیل ثروت فقط منابع مالی نیست. ثروت فراتر از پول است.

ناپلئون هیل در کتاب «شاه کلید ثروت» دوازده نوع ثروت را معرفی می کند:

  1. رویکرد ذهنی مثبت(مثبت اندیشی).
  2. سلامتی و تندرستی واقعی.
  3. تقویت تعاملات و روابط انسانی.
  4.  رهایی از ترس.
  5. امید به موفقیت.
  6. داشتن نیروی ایمان و باور حقیقی.
  7. اشتیاق به بخشش.
  8. عشق ورزیدن به کار.
  9. تعصب نداشتن افراطی.
  10. انضباط شخصی.
  11. توانایی درک دیگران.
  12. امنیت اقتصادی.

شاه کلید ناپلئون هیل درها را یکی پس از دیگری به سوی دوازده ثروت عظیم زندگی می‌گشاید.

 

۱- نگرش مثبت

نگرش مثبت

یکی از مهم‌ترین ثروت‌هایی که هر انسان می‌تواند داشته باشد، نگرش مثبت است. ناپلئون هیل این نگرش را شروع همه ثروت‌ها می‌داند و معتقد است که بدون نگرش مثبت، رسیدن به ثروت‌های مادی و معنوی غیرممکن است.

دیدگاه ذهنی شما عامل کلیدی و مهمی است كه ممكن است افراد را به سوی شما جذب كند یا باعث دوری آنان شود، با توجه به این‌كه آیا دیدگاه شما مثبت است یا منفی. در این میان، شما تنها فردی هستید كه می‌توانید تصمیم بگیرید كدام وضعیت رخ دهد.ناپلئون هیل

ﺑﻮﻣﯿﺎﻥ ﺍﻓﺮﯾﻘﺎ، ﺭﻭﯼ ﺗﻨﻪ ﺩﺭﺧﺖ ﺣﻔﺮﻩ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﻔﺮﻩ ﻫﺎ ﮔﺮﺩﻭ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ. ﻣﯿﻤﻮﻥ ﻫﺎ ﺑﻪ ﻫﻮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﮔﺮﺩﻭ، ﺩﺳﺖ ﺭﺍ ﺩﺍﺧﻞ ﺍﯾﻦ ﺣﻔﺮﻩ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﮔﺮﺩﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﺸﺖ ﻣﯽ‌ﮔﯿﺮﻧﺪ ﺩﯾﮕر نمی‌توﺍﻧﻨﺪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ.

ﻣﯿﻤﻮﻥ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺟﯿﻎ ﻣﯽ‍ﺯﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﻻ ﻭ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﯽ‍ﭘﺮﺩ، ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻓﮑﺮﺵ ﻧﻤﯽ‌ﺭﺳﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺍﻡ ﺁﺯﺍﺩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻧﻬﺎﯾﺘﺎ ًﺷﮑﺎﺭ ﺷﮑﺎﺭﭼﯿﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. باور و ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻏﻠﻂ ﻭ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﯼ ﺩﺳﺖ ﻧﯿﺎﻓﺘﻨﯽ ﻣﺎ، ﮔﺮﺩﻭﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﮐﻨﯿﻢ ﺁﺯﺍﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﯾﻢ وگرنه ما زندانی افکار خودمان هستیم.

اگر بتوانید روی نگرش خود کار کنید پس از مدتی متوجه خواهید شد که هر آنچه آرزویش را داشته‌اید به خاطره تبدیل شده است و موفق شده‌اید به همه خواسته‌های خود دست پیدا کنید.

او در مورد نگرش مثبت می‌نویسد:
نگرش ذهنی مهم است زیرا مغز را به یک الکترومغناطیس تبدیل می‌کند تا هر چه را در فکر می‌گذرد به سوی خود جذب کند. به همین شکل، فکر می‌تواند هراس‌ها، نگرانی‌ها و تردیدها را به سوی خود جلب و جذب کند.

اندیشه‌های ذهنی من تکثیر می‌شوند. افکار مثبت یا منفی؛ هرچه را در ذهن خود بکاری همان را در مقیاس وسیع‌تر برداشت خواهی کرد. اگر ذهن خود را با ترس، شکست، تردید و ناباوری به توانایی‌های خود تغذیه کنید، ذهن شما تحت تاثیر این افکار قرار می‌گیرد. اگر خود را شکست خورده بپندارید، شکست می‌خورید. همه چیز به ذهن شما بستگی دارد.

 مثبت اندیشی همچون بذری است که در خاک کشت می‌شود، می‌روید و رشد می‌کند و در نهایت خود را تکثیر می‌کند. هر اندیشه‌ مثبتی که در ذهن داشته باشید، نظرات مشابه خود را جذب می‌کند. این ایده‌ها به هم پیوند می‌خورند و رشد می‌کنند تا در نهایت نقطه ضعف‌ها و ترس‌ها در ذهن جای خود را به اعتماد به نفس و جسارت می‌دهند.

برای پولدار شدن قبل از داشتن یک شغل خوب باید ذهن ثروتمند داشته باشید.ناپلئون هیل

 

2- عافیت و سلامت جسمانی

عافیت و سلامت جسمانی

یکی دیگر از ثروت‌هایی که انسان دارد، سلامت جسمانی اوست. سعی کنید همیشه به سلامتی فکر کنید و بابت این ثروت عظیم و بی‌کران شکرگزار باشید. همین شکرگزاری به این معناست که شما از سلامتی خود آگاه و به آن واقف هستید. اگر می‌خواهید این ثروت عظیم را حفظ کنید باید سعی کنید که همیشه به اندازه بخورید و ورزش را فراموش نکنید.

  • سلامتی با «آگاهی از سلامتی» شروع می‌شود.
  • سلامتـی نصیب کسانی می‌شود که به جای بیماری، درباره‌ سلامتی فکر می‌کنند.
  • سلامتی نصیب کسانی می‌شود که اعتدال در خوردن را رعایت می‌کنند و فعالیت‌های جسمانی کافی دارند.

 

3- هماهنگی در روابط انسانی

هماهنگی در روابط انسانی

یکی از ثروت‌های بزرگ و مهمی که در اختیار ما قرار دارد، روابط انسانی و اجتماعی است. اگر بتوانیم پیرامون خود را با انسان‌های خردمند، آگاه و ثروتمند پر کنیم، قطعاً خودمان هم یکی از آن‌ها می‌شویم و به خوشبختی و سعادت دست پیدا می‌کنیم. اگر می‌خواهید روابط ارزشمند خود را حفظ کنید، باید سعی کنید که در این روابط با دیگران صادق باشید. هر چه با اطرافیان خود صادق‌تر باشید، مطمئناً با آن‌ها هماهنگ‌تر می‌شوید.

هماهنگی با دیگران از هماهنگی با خود شروع می‌شود. با خود صادق باشید تا با افراد دیگر در راحتی به سر ببرید.

 

4- رهایی از ترس

رهایی از ترس

برای رشد کردن باید اوج بگیرید و برای اوج گرفتن باید به خود مطمئن باشید. ترس یکی از بزرگ‌ترین موانعی است که جلوی راه انسان قرار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد که او به خواسته‌ها و آرزوهای خود دست پیدا کند.

حتی می‌توان ترس را به غل و زنجیر تشبیه کرد چرا که دست و پای آدمی را می‌بندد و اجازه حرکت به سوی اهداف را به او نمی‌دهد. هر جا در زندگی خود ترسیدید بدانید که ترس منادی شیطان است و باید خیلی زود ریشه این ترس را پیدا کنید تا بتوانید آن را از بین ببرید.

ترس، تعویق و تأخیر سه گانه‌ی شومی هستند که معمولا با هم وارد زندگی انسان می‌شوند، وقتی نشانه‌های یکی را دیدید، مراقب آن دوتای دیگر باشید.ناپلئون هیل

 

هفت ترس مهم در زندگی انسان وجود دارد:
  1. اولین ترس انسان، ترس از فقر و نداری است.
  2. ترس از انتقاد یکی دیگر از ترس‌های مهمی است که انسان‌ها با آن روبرو هستند.
  3. بسیاری از انسان‌ها با ترس از بیماری روبرو هستند.
  4. ترس از فقدان و از دست دادن عشق یکی دیگر از ترس‌های مهم به حساب می‌آید.
  5. بسیاری از انسان‌ها نگران هستند و می‌ترسند که آزادی خودشان را از دست بدهند.
  6. ترس از پیر شدن و از دست دادن نیرو و نشاط دوره جوانی هم در بین بزرگ‌ترین ترس‌های آدمی قرار دارد.
  7. هفتمین ترس بزرگ هر انسان، ترس از مرگ است. این ترس گریبان بسیاری از انسان‌ها را گرفته و اجازه ریسک را به آن‌ها نمی‌دهد.

ما وظیفه داریم که با مطالعه و کسب دانش و آگاهی با این ترس‌های خود کنار بیاییم و برای از بین بردن آن‌ها تلاش و کوشش کنیم.

 

5- امید داشتن به موفقیت

امید داشتن به موفقیت

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ثروت‌های دوازده‌گانه انسان‌ها، امید داشتن به موفقیت است.

کسی که به موفق شدن امید دارد، می‌تواند به تمام خواسته‌ها و آرزوهای خودش در زندگی دست پیدا کند. از نظر ناپلئون هیل کسی که امید به موفقیت خودش دارد، خیلی راحت می‌تواند آرزوهای خود را خلق کند و از پس مشکلات و سختی‌هایی که در مسیر او قرار دارد برمی‌آید. برعکس کسی که امیدی به آینده ندارد و باور نمی‌کند که بتواند به اهداف خود دست پیدا کند، بیچاره و فقیر واقعی است.

بزرگ‌ترین‌ خوشبختی ما در نتیجه‌ امید به موفق شدن و رسیدن به هدف‌ها و امیال و خواسته‌ها، صورت خارجی پیدا می‌کند. بیچاره و فقیر کسی است که نمی‌تواند به آینده امیدوار باشد و دل به این خوش کند که به کسی که می‌خواهد تبدیل شود.

 

6- توانایی ایمان آوردن

توانایی ایمان آوردن

ایمان، همان چیزی است که انسان را به منبع عظیم قدرت الهی متصل می‌کند. کسی که به خدای خود ایمان دارد، به دلش شک و تردید راه نمی‌دهد و به همین دلیل با موانع و مشکلاتی که در مسیر موفقیت او وجود دارد مبارزه می‌کند و به موفقیت می‌رسد.

ایمان، ریشه همه معجزات است. با کمک گرفتن از ایمان، می‌توانیم معجزات مختلف پروردگار را در زندگی خود مشاهده کنیم. در کتاب شاه کلید ثروت جمله بسیاری جالبی در این زمینه نوشته شده است:

ایمان، یک ماده شیمیایی معنوی است که وقتی با دعا و نیایش ترکیب شود، ارتباط با خرد الهی را امکان‌پذیر می‌سازد. ایمان قدرتی است که انرژی‌های عادی و معمولی اندیشه را به معادل‌های معنوی آن تبدیل می‌کند. این تنها نیرویی است که از طریق آن نیروی کیهانی خرد الهی در خدمت انسان قرار می‌گیرد تا از آن بهره ببرد.

 

7- تمایل به سهیم شدن مواهب و نعمات با دیگران

تمایل به سهیم شدن مواهب و نعمات با دیگران

کسی که می‌خواهد به سعادت و خوشبختی واقعی برسد باید نعمات و مواهبی که نصیبش می‌شود را با دیگران به اشتراک بگذارد و اجازه دهد که دیگران هم از نعمت بی‌کران خوشبختی بهره‌مند شوند.

این نکته را بدانید که اگر نعمتی از سوی خداوند به شما رسید و شما این نعمت را با دیگران سهیم شدید، آن نعمت بیشتر و گسترده‌تر می‌شود. از طرفی چنین انسان‌هایی نزد دیگران محبوب می‌شوند.

اگر نعمتی از سوی خداوند به شما رسید و این نعمت را با دیگران سهیم نشدید، بدانید که آن موهبت خواهد مرد و محکوم به فنا خواهد بود. این قانون طبیعت است بنابراین تمام تلاش خود را بکنید که نعمات الهی را با دیگران سهیم شوید و شک نکنید که این نعمت چند برابر خواهد شد.

 

8- عشق

عشق

عشق یکی از مهم‎ترین و ارزشمندترین ثروت‌هایی است که در اختیار انسان قرار گرفته است. عشق، به قدری قدرت دارد که می‌تواند معجزه کند.

کسی که عاشق ثروت و خوشبختی باشد، بدون شک به آن دست پیدا می‌کند. متاسفانه برخی افراد ثروت را بی‌معنا و پوچ می‌شمارند و برای آن هیچ ارزش و اهمیتی قائل نیستند. مسلم و قطعی است که این افراد هیچ وقت نمی‌توانند از ثروت واقعی بهره‌مند شوند.

موضوع عشق در مورد خانواده هم اهمیت زیادی دارد. کسی که عاشق همسر و فرزندانش باشد، می‌تواند ارتباطی درست و آگاهانه با آن‌ها برقرار کند و با این کار پایه‌ها و ریشه‌های زندگی خانوادگی خود را محکم‌تر سازد.

در کتاب شاه کلید ثروت در مورد عشق می‌خوانیم:

هیچ‌کس ثروتمندتر از آن انسانی نیست که به عشق مجهز شده است. عشق متعالی‌ترین شکل ابراز اشتیاق و آرزو است.

 

9- داشتن ذهن باز

داشتن ذهن باز

یکی دیگر از ثروت‌هایی که می‌تواند در اختیار یک انسان قرار بگیرد، ذهن باز و شکوفا است. کسی که ذهن باز دارد می‌توانند تغییرات دنیای پیرامون را خیلی راحت بپذیرد و برای سود بردن از این تغییرات تلاش و کوشش کند.

بر عکس کسی که از ذهنش تغییرات را نمی‌پذیرد، چگونه می‌تواند از این تغییرات سود ببرد؟

از طرفی آموختن از اشتباهات، چیزی است که فقط ذهن‌های باز از پس آن برمی‌آیند. کسی که ذهن باز دارد، وقتی چند بار تلاش کرد و شکست خورد، از اشتباهات خودش می‌آموزد و این اشتباهات را به نردبانی برای رسیدن به موفقیت تبدیل می‌کند. با ذهن باز می‌توان سختی‌ها و مشکلات مسیر موفقیت را خیلی راحت‌تر تحمل کرد.

در این کتاب می‌خوانیم:

صبر و تحمل که یکی از بارزترین ویژگی‌های فرهنگی ماست، تنها از سوی کسانی ابراز می‌شود که دارای ذهن باز هستند و تنها کسی که ذهن باز دارد، می‌تواند آموزش ببیند و از غنای سرشار زندگی برخوردار شود.

” هدف از آموزش، ایجاد جرقه‌ای در ذهن انسان‌ برای رشد درونی است. تکامل فکری و رشد، تنها با تغییرات پی‌درپی و جزئی در فرد ایجاد خواهد شد.”

 

10- نظم و انضباط شخصی

نظم و انضباط شخصی

نظم و انضباط شخصی به ما کمک می‌کند که بر نفس خودمان مسلط شویم. کسی که بتواند بر نفس خویش غلبه کند، خیلی راحت می‌تواند به خواسته‌ها و اهداف خودش برسد و سرنوشت خویش را به صورت کامل و 100 درصدی در دست بگیرد.

با نظم و انضباط می‌توانیم ناخدای جسم و روان خودمان شویم و زندگی مادی و معنوی خودمان را متحول کنیم. مهارت در کنترل زمان و برنامه‌ریزی دقیق به انسان اعتماد به‌نفس و قدرت بیشتری می‌بخشد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب ۱۲ گام تا مدیریت زمان را مطالعه نمایید.

 

11- توانایی درک کردن احساسات اشخاص

توانایی درک کردن احساسات اشخاص

یکی دیگر از ثروت‌های بزرگی که انسان‌ها باید آن را در خود رشد و پرورش دهند، توانایی درک و شناخت احساسات دیگران است. کسی که می‌خواهد دیگران را بشناسد، ابتدا باید خودش را بشناسد. به همین خاطر است که اینقدر دانشمندان و متخصصان روی مبحث خودشناسی تأکید دارند و آن را ضروری می‌شمارند.

وقتی خودمان را بشناسیم، می‌توانیم خیلی راحت دیگران را هم بشناسیم و به خوبی آن‌ها را درک کنیم. شناخت دیگران، بسیاری از اصطکاک‌ها و چالش‌ها بین ما و آن‌ها را از بین می‌برد و باعث می‌شود که با سایر افراد به حس دوستی و هماهنگی برسیم.

ناپلئون هیل در کتاب کلید طلایی ثروت می‌نویسد:

شناخت دیگران پایه و اساس همه‌ دوستی‌ها، پایه و اساس همه‌ هماهنگی‌ها و همکاری‌های میان انسان‌ها است.

اگر با دشمنی زیاد بجنگی ، بعد از مدتی تمام استراتژی‌های تو را خواهد آموخت.ناپلئون هیل

 

12- امنیت اقتصادی

امنیت اقتصادی

از نظر ناپلئون هیل مهم‌ترین ثروت دوازده‌گانه، امنیت اقتصادی است. توجه داشته باشید که امنیت اقتصادی تنها با داشتن پول و منابع مالی حاصل نمی‌شود؛ بلکه این امنیت در دل خدماتی نهفته که ما به سایر انسان‌ها ارائه می‌دهیم. اولین راه برای رسیدن به امنیت اقتصادی، پذیرفتن تفکرات نو و جدید است.

همین طرز فکر می‌تواند شما را به جایگاه‌های متعالی برساند. مسئله بعدی برای رسیدن به امنیت اقتصادی، هموار کردن مسیر موفقیت برای سایر انسان‌ها است. اگر می‌خواهید امنیت اقتصادی را با تمام وجود درک کنید، باید آماده خدمت کردن به همنوعان خود باشید.

داستان هنری فورد، می‌تواند شما را با موضوع امنیت اقتصادی آشناتر کند:

هنری فورد از امنیت اقتصادی برخوردار بود، نه به این دلیل که پول فراوان داشت بلکه به این خاطر که برای میلیون‌ها زن و مرد شغل ایجاد کرده بود و وسیله‌ حمل ‌و نقل قابل اعتمادی برای میلیون‌ها انسان فراهم آورده بود. خدمتی که او می‌کرد سبب شد بتواند پول کلانی را کنترل کند. این گونه است که می‌توان به امنیت اقتصادی رسید.

 

شما هم می‌توانید به شاه کلید ثروت دست پیدا کنید

در دنیای امروز افراد زیادی هستند که می‌خواهند به ثروت و خوشبختی واقعی دست پیدا کنند ولی بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف را نمی‌‌دانند. کتاب شاه کلید ثروت اثر ناپلئون هیل یکی از منابع ارزشمندی است که راه رسیدن به این ثروت و خوشبختی را به شما یاد می‌دهد.

دانلود رایگان فایل صوتی و پی دی اف کتاب شاه کلید ثروت اثر ناپلئون هیل به همراه چکیده و تمرینات آن در باشگاه کتاب‌ خوانی سوپرمایند.

برای ما در بخش نظرات بنویسید:

آیا تاکنون آثار ناپلئون هیل را مطالعه کرده‌اید؟

از نظر شما بهترین کتاب ناپلئون هیل کدام است؟

به نظر شما علاوه بر 12 ثروت بزرگ زندگی که ناپلئون هیل در کتاب شاه کلید ثروت به آن اشاره کرده، چه ثروت‌های عظیم دیگری در زندگی ما وجود دارد که ما از آن غافل هستیم؟

 

4.3 4 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

13 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه