معرفی کتاب بهانه تراشی ممنوع اثر برایان تریسی

معرفی کتاب بهانه تراشی ممنوع !

« بهانه‌تراشی ممنوع ! » نوشته برایان ‌تریسی(۱۹۴۴) سخنران انگیزشی و نویسنده کتاب‌های خودیاری است.

 

برایان تریسی کیست؟

کتاب بهانه تراشی ممنوع برایان تریسی

غیرممکن است در ایران بخواهید موفق شوید اما نام برایان تریسی را نشنیده باشید…

کسی که کتاب های زیادی از او در کتابفروش ها به چشم میخورد و در تمام کتاب هایش به پند های ساده و روانی به ما راه صحیح موفقیت را نشان میدهد. خیلی ها هستند که معتقدند مسیر زندگی شان پس از آشنایی با برایان تریسی تغییر کرد. زندگی خیلی از آنهایی که کتاب هایش را خوانده اند متحول شده.

به راستی نمی توان هیچ ایرادی بر کتاب های برایان تریسی وارد کرد. برایان تریسی آنقدر ساده، روان و کاربردی می نویسد که از میانه خواندن تصمیم میگیرید کتاب را کنار گذاشته و به آنچه یاد گرفتید عمل کنید.

 

مختصری از زندگینامه برایان تریسی

در زمستان سرد سال 1944 در شهر ونکوور کانادا بدنیا آمد. اهل درس نبود و خیلی زود مدرسه را نیمه تمام رها کرد تا به دنبال کسب پول برود چون خانواده واقعا فقیری داشت.

اولین کاری که پیدا کرد، باربری کشتی بود. به مدت هشت سال مشغول به کار سخت فیزیکی باربری کشتی شد؛ رفته رفته نسبت به این کار و زندگی سختی که داشت ناامید و بی انگیزه شد.

به خاطر فشار کاری اش، که به گفته خودش تمام این مدت را در سفر گذراند و هشتاد کشور دنیا را در پنج قاره دید و دیگر نمی توانست آن شغل را ادامه دهد پس خیلی زود سراغ شغل راحت تر دیگری رفت و فروشندگی را انتخاب کرد.

فروشندگی شغل به نسبت بهتری بود. او سود معینی از فروش کالا بدست می آورد. بدون هیچ مسافرت طاقت فرسایی و یا کار سخت فیزیکی… اما در فروش هم آنچنان موفق نبود.

 

یک روز، سوالی سرنوشت ساز به ذهنش خطور کرد:

«چرا با وجود سخت کار کردنم، دیگران از من جلوتر هستند؟»

این سوال مدام در ذهنش بود. چرا با اینکه هم اندازه فروشندگان موفق کار میکند، اما هم اندازه آنها درآمد ندارد؟ چرا زندگی او به خوبی زندگی فروشندگان دیگری که به همان میزان ساعت کاری دارند نیست؟

این جستجو و پیگیری برای یافتن سوال، باعث شد به پاسخی دست پیدا کند و بعدا آن را برای ما در کتاب های مختلفی بنویسد.

پاسخ ساده بود : چون دیگران روش های دیگری استفاده میکنند. در حقیقت، آنها کارهای درست را با روش درست انجام میدهند و البته از وقت شان هم به خوبی استفاده میکنند.

در آن غوغای فکری، برایان تریسی بارها امیدش را از دست داد. او احساس می کرد همه از او برتر و بهتر هستند… اما کم کم پاسخ این سوال باعث شد تا کارهایی که افراد موفق انجام میدهند را انجام دهد تا همانند آنها او هم موفق شود.

 

مهم ترین نکته ای که برایان تریسی در دوران بحران زندگی اش کشف کرد، این بود که :

“انسان، هر وقت بخواهد می تواند زندگی اش را تغییر دهد”

و او تصمیم گرفت این کار را انجام دهد. موفقیت دیگران از طریق روش های دیگر برای او همچون یک رازِ هیجان انگیز بود.

او دقیقا زندگی افراد موفق اطرافش را الگوبرداری کرد. ساعت بیداری، زمان کار کردن، نوع حرف زدن و حتی نوع راه رفتن شان را هم تقلید کرد.

«هنوز یک سال از شروع کارم نگذشته بود که من تبدیل به فروشنده زبردست شده بودم… در حالی که فقط 25 سال سن داشتم.»

چندین شرکت راه اندازی کرد و به دانشگاه بازگشت و مدرک فارغ التحصیلی اش را در رشته بازرگانی دریافت کرد. همچنین توانست زبان های فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی را هم یاد بگیرد و به عنوان سخنران، مربی و مشاور بیش از 500 شرکت برتر دنیا مشغول به کار شود.

برایان تریسی هرساله برای بیش از 300000 هزار نفر سخنرانی می کند و همایش هایی برگزار میکند که در آن بیش از 20000 نفر همزمان حضور دارند.

 

مهمترین راز موفقیت برایان تریسی

مهمترین راز موفقیت برایان تریسی

برایان تریسی در مقدمه تمام کتاب هایش، تنها راز موفقیتش را که مهمترین شالوده تمام کتاب هایش است را چنین توضیح میدهد :

«من در طول سوابق حرفه ای خود، یک حقیقت ساده را کشف کردم و باعث شد به موفقیت های بیشتر در موقعیت های بهتر دست پیدا کنم؛ هم چنین احترام و مقام و خوشبختی را در این دیدم که یک فرد بتواند فکرش را تنها بر روی یک هدف مهم متمرکز کند و تمام کارهای لازم را به طرز صحیحی انجام دهد و تا زمانی که به نتیجه نرسید، دست از تلاش نکشد… همین راهکار است که جان کلام تمام کتاب هایم است.»

این مهم ترین توصیه، نصیحت و چکیده خالص کتاب های برایان تریسی بود. اگر میخواهید در فروش، تبدیل به یک فوق ستاره شوید، باید مهم ترین هدف تان همین باشد و هر کاری برای رسیدن به این هدف لازم است را انجام دهید و تا زمانی که موفق نشدید، دست از تلاش برندارید.

مهم ترین دارایی شما، قابلیت سودآوری تان است و با ارزش ترین منبع، زمان شماست.برایان تریسی

 

بررسی کتاب بهانه تراشی ممنوع اثر برایان تریسی

کتاب بهانه تراشی ممنوع اثر برایان تریسی

تریسی در این کتاب بر این باور است که راه جهنم با سنگ فرش حسن نیت فرش شده است. یعنی داشتن نیات و اهداف خوب فقط در ذهن کافی نیست و باید برای تحقق اهداف و خواسته‌هایتان کاری کنید در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد.

آیا هرگز از خود پرسیده‌اید با اینکه همه افراد ۲۴ ساعت در اختیار دارند، راز موفقیت عده اندکی از این افراد چه می‌تواند باشد؟

چرا بعضی‌ها درآمد بیشتری کسب مى‌کنند، زندگى شادمان‌ترى دارند و در مقایسه با اکثریت مردم به موفقیت‌هاى بسیار بیشتری مى‌رسند؟

رمز و راز موفقیت کدام است؟

اغلب همایش‌هاى خود را با تمرین کوچکى شروع مى‌کنم. از حاضران در جلسه مى‌پرسم:

«چند نفر از شما مى‌خواهید درآمدتان را به دو برابر افزایش دهید؟»

تقریبا همه لبخندى مى‌زنند و دستشان را بالا مى‌برند.

بعد مى‌پرسم: «چند نفر شما مى‌خواهید از وزن بدن خود بکاهید؟

بدهی‌هایتان را بپردازید و خلاص شوید؟

چند نفر مى‌خواهید به استقلال مالى برسید؟»

 

کلید دستیابی به موفقیت

رها کردن بهانه‌ها، کلید دستیابی به موفقیت و پیروزی در زندگی شخصی و شغلی است. زمان آن رسیده است که ما مسئولیت زندگی را بپذیریم و یاد بگیریم که چگونه عادات بد و منفی را کنار بگذاریم و به عادت‌های درست و مثبت دست پیدا کنیم.

عادت‌های ما زندگی ما را می‌سازد و هر کسی خواهان کنار گذاشتن بهانه‌ها و تحول در زندگی است، باید به فکر ترک عادت بد و جایگزینی عادات مفید باشد.وین دایر

نظم و ترتیب شخصى، کلید زندگى عالى است و بدون آن هیچ موفقیت ادامه‌دارى امکان‌پذیر نیست.

برایان تریسی در کتاب بهانه تراشی ممنوع فرمولی برای غلبه بر چالش‌های اصلی زندگی ارائه می‌کند. این روش‌ها به داشتن انضباط شخصی برای رسیدن به موفقیت و شادکامی ختم می‌شود. مطالب این کتاب از خصوصیات فردی تا افزایش فروش و حتی بهبود پیوند ازدواج را پوشش می‌دهد.

تریسی معتقد است که برای رضایت و خشنودی باید حاضر به پذیرش مسئولیت باشید. رویکرد کتاب آن است که خود را قربانی احساس نکنیم و مسئولیت آینده خود را به عهده بگیریم.

 

بازندگان بهانه‌گیری می‌کنند، برندگان پیشرفت

شما همیشه می‌توانید انواع و اقسام بهانه‌ها را برای نرسیدن به اهداف خود برشمارید. شاید مادر سخت‌گیری دارید یا شرایط اقتصادی بد است و یا اینكه رئیس شما قدرتان را نمی‌داند. فهرست این بهانه‌ها پایانی ندارد.

 

افراد موفق ، افرادی با عادت های موفق هستند.

درهرصورت، اگر قصد دارید موفق شوید انرژی‌ای كه صرف بهانه‌گیری و توجیه می‌کنید را به پیشرفت اختصاص دهید. در این صورت شگفت‌زده خواهید شد!

زندگی برای همه دشوار است اما افراد موفق با وجود تمامی موانع به اهداف خود نائل می‌آیند. این افراد هر كاری را در جای خود انجام می‌دهند. آن‌ها خود را اسیر لذت آنی نمی‌کنند و به رضایت‌مندی درازمدت فكر می‌کنند.

هدف‌گذاری می‌کنند، سخت كوشش كرده و تمام توان خود را بر كار متمركز می‌کنند. آن‌ها آن‌قدر عادت‌های خوب را تكرار می‌کنند تا جزئی از طبیعت ثانویشان شود، این کار انضباط شخصی بالایی را می‌طلبد.

اگر کاری که هم اکنون انجام میدهید شما را به سمت اهداف تان هدایت نمی کند، پس در حال دور کردن شما از اهداف تان است.برایان تریسی

 

کیفیت شخصیتی

اگر آرزو دارید چیزهای با ارزشی در زندگی شخصی و کاری تان بدست آورید، اول از همه باید خودتان تبدیل به شخصیت با ارزشی شوید. کیفیت شخصیتی که باید از آن برخوردار باشید تا موفقیت تان بیشتر از افراد عادی باشد مهم تر از کارهای مادی که انجام می دهید یا دستاوردهای مادی تان است. ایجاد عادت انضباط فردی،شاهراهی است که همه چیز را برایتان ممکن می کند.

 

کتاب بهانه تراشی ممنوع ! نقش مهم انضباط (No excuses! the power of self-discipline)

کتاب بهانه تراشی ممنوع ! نقش مهم انضباط (No excuses! the power of self-discipline)

براى بلندپروازها و زنان و مردان مصممى نگارش یافته که مى‌خواهند به آنچه در زندگى امکان‌پذیر است دست یابند. این کتاب براى کسانى نوشته شده که تشنه دانستن مطالب بیشتر هستند، خواهان داشتن پول و مال و منال بیشتر هستند و مى‌خواهند شرایط خود را بهتر از آنچه در گذشته بوده کنند.

به گفته برایان تریسی (Brian tracy) براى اینکه به موفقیت‌هاى شایان ذکر دست پیدا کنید، باید حال و روزتان با گذشته تغییر کند. مهم این نیست که مال و منال بیشتری بیندوزید، مهم این است که در مقایسه با متوسط مردم از کیفیت مطلوب‌ترى برخوردار گردید. ایجاد نظم و ترتیب شخصى کیفیتی است که دستیابی به هر چیزی را امکان‌پذیر مى‌سازد.

کتاب ببهانه تراشی ممنوع راهنمایى است قدم به قدم تا شما را به شخصیت مهمى که خواهان آن هستید تبدیل کند. این کتاب با تاکید بر اهمیت انضباط فردی و قانونمندی بیان می‌کند که پرورش این ویژگی‌ها، جاده اصلی است که شما را به هر جای مطلوب و ممکن می‌رساند.

این کتاب به عنوان یک راهنما قدم به قدم به شما کمک می‌کند تا به فرد فوق العاده ای تبدیل شوید که قادر است دستاوردهای فوق العاده‌ای داشته باشد.

دانلود رایگان چکیده فایل صوتی و پی‌ دی‌ اف کتاب بهانه تراشی ممنوع اثر برایان تریسی به همراه تمرینات و نقشه ذهنی در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند.
2 3 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه