۸ تمرین تحول آفرین از دبی فورد

۸ تمرین تحول آفرین از دبی فورد – فوت و فن سایه

همون طور که می دونید وقتی ما بچه بودیم بعضی خاطرات باعث شدند که ما تصمیم بگیریم که بعضی از ویژگیهایمان را طرد کنیم. یعنی آنها را در یکی از اتاقهای کاخ وجودمان پنهان کنیم تا کسی نفهمد که ما آن ویژگی را داریم. به این می گویند طرد کردن یک ویژگی و راندن آن به بخش سایه. ما این کار را هم با ویژگیهای بدمان و هم بعضی ویژگیهای خوب و مثبتمان و هم با آن دسته از ویژگیهایی که در والدینمان و اطرافیانمان دیده ایم. اما دوست نداشته ایم انجام داده ایم.

فوت و فن سایه

از آنجایی که ما آفریده شده ایم تا به انسان کامل تبدیل بشویم. یعنی هم صفات جمال و هم جلال خداوند را داشته باشیم، همه ی کائنات و حوادث زندگی ما و آدمهای اطراف ما طوری چیده می شوند. تا آن ویژگی ای که در خودمان مخفی کرده ایم مدام در دیگران ببینیم تا مجبور بشویم آن را بپذیریم. و با آن یکپارچه بشویم و بعد یاد بگیریم چگونه از آن به اندازه ی درستش استفاده کنیم. و چون ما همه ی سعیمان را در طی سالها انجام داده ایم تا آن ویژگی را در خودمان پنهان کنیم.

بنابراین دیدن آن در دیگران حال ما را بد می کند. یا به قول دبی فورد مثل این می ماند که ما به یک سیم لخت وصل شده باشیم! یعنی بار الکتریکی آن ویژگی، ما را می گیرد! انگار برق ما را گرفته باشد! به همین دلیل گفته می شود که هر چیزی که در دیگران ما را ناراحت می کند به دلیل وجود یک ویژگی در درون خود ماست و به همین دلیل گفته می شود که درون ما بیرون ما را می سازد و به همین دلیل گفته می شود که برای تغییر هر چیزی در بیرون باید چیزی را در درون خودت اصلاح کنی والا به نتیجه نمی رسی!

 

در ادامه شما را دعوت به تماشای ویدیو “۸ تمرین تحول آفرین از دبی فورد – فوت و فن سایه” می کنیم:

موسسه ذهن برتر محمد سیدا

پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی و خلاصه کتاب راز سایه دبی فورد را هم مطالعه کنید.
4 4 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه