تکنیک معجزه آسای سپاسگزاری

سپاسگزاری دروازه ورود به ثروت، آرامش و توانمندی است.

سپاسگزاری نیروی بدنی ما را افزون می سازد، توان حیاتی ما را پالایش می کند، دید ذهنی ما را وسیع و شادی درونی‌مان را افزون می کند.

سپاسگزاری یکی از قدرتمندترین کارها برای آرام کردن ذهن و بدست آوردن حال و احساس خوب است وقتی ما در حال شکرگزاری هستیم ارتعاشاتی را به جهان هستی ارسال می کنیم که ما را تبدیل به یک انسان توانگر در جهان هستی تبدیل می کند.

یکی از ویژگی های افراد موفق و ثروتمند ویژگی سپاسگزاری است. انسان های موفق به شدت افراد شکرگزار و قدردان و سپاسگزاری هستند. هرچه توجه و تمرکز ما بر روی داشته هایمان بیشتر باشد نعمت های زندگی ما هم بیشتر می شود.

و چنین بود که پروردگارتان اعلام فرمود، اگر شکر کنید بر نعمت شما می‌افزاییم و اگر کفران بورزید، بدانید که عذاب من سخت و سنگین است.قرآن کریم، سوره ابراهیم، آیه 7

 

هدایای مثبت شکرگزاری برای ما بسیار است.

زندگی شما را با آرامش، شادی و امید پر می کند.

قابل امر ویی قایل شوی

وصل جویی بعد از آن واصل شوی

***

سعی شکر نعمتش قدرت بود

جبر تو انکار آن نعمت بود

***

شکر قدرت قدرتت افزون کند

جبر نعمت از کفت بیرون کند.

 

مثنوی معنوی مولانا

 

اگر سپاسگزاری شما تاثیری روی زندگی روزمره‌ی شما نداشته باشد، پس سپاسگزاری شما واقعا سپاسگزاری محسوب نمی‌شود.

اگر دروازده‌ی ثروت و آرامش سپاس‌گذاری است، پس با این اوصاف چرا کسانی که ادعا می‌کنند همیشه سپاسگزار و ممنون خداوند هستند، باز هم دچار مشکلات به خصوص مالی و روحی می شوند؟

 

قدرت تلقین

تلقین‌هایی که انسان به خودش می‌کند باید واضح، روشن و مشخص باشد.

مثلا نمی‌شود گفت «من در همه‌چیز توانا هستم»

چون همه‌چیز یک کلمه‌ی مبهم است و ضمیر ناخودآگاه ما فقط به دستورات واضح و روشن جواب می‌دهد.

اگر کمی دقت کنیم ما این دستورات واضح و روشن را در مورد “افعال و جمله‌های منفی” خیلی کامل و با جزئیات کامل به کار می‌بریم، مثلا می‌گوییم :

من امروز اصلا حالم خوب نیست و فلان جا و فلان جای بدنم دچار فلان درد و عارضه شده و خلاصه با چنان دقت و ظرافتی از این دردها صحبت می‌کنیم که همه می‌توانند آن را تصور کنند !

همین مورد شامل روش‌های غلط ما در سپاسگزاری هم می‌شود.

 

قانون کائنات

تنها چیزی رشد می‌کند که ما به آن انرژی داده باشیم. اگر حس ‌و حالتان را عوض کنید، انرژی که به جهان می‌دهید تغییر می‌کند. حس ‌و حال الآن خود را با سپاسگزاری به خاطر تمام چیزهایی که الآن دارید و تمام چیزهایی که کمی بعد به‌دست خواهید آورد عوض کنید. وقتی انرژی شما تغییر کند، جهانتان هم تغییر می‌کند.

در کنار تمام اتفاق‌های زیبای زندگی، گاهی اتفاق‌های بد هم رخ می‌دهند.

این اتفاق‌ها به ۲ روش در زندگی ما اثر می‌گذارند:

  1. ردپایشان باقی می‌ماند.
  2. خودشان باقی می‌مانند!

 

شکرگزاری در قانون جذب (شاه کلید رسیدن به تمام آرزوها)

شکرگزاری در قانون جذب

بهترین و ساده‌ترین روش برای خلاص شدن از دست این ۲، بمباران کردن آنها با سپاسگزاری است. با استفاده از سپاسگزاری می‌توان هم اثر یک اتفاق را از بین برد، هم اتفاق‌های بدی که در زندگی‌مان جا خوش کرده‌اند را بیرون کرد و هم از اتفاق‌های بد آینده جلوگیری نمود.

ما با افکارمان معادلات جهانمان را می‌نویسیم. وقتی روی چیزی تمرکز می‌کنیم، تک‌تک سلول‌های وجودمان به یک دکل مخابراتی تبدیل می‌شوند که بی‌وقفه امواجشان را به دنیا ارسال می‌کنند.

“ذهن تو در تک‌تک سلول‌های بدنت جاری است.”

کاندیس پرت (Candace Pert)

قانون انرژی ها

وقتی ما به یک چیز منفی فکر می‌کنیم، واقعا دوست نداریم آن اتفاق را به چشم ببینیم. یا وقتی از بدی اوضاع زمانه و شرایط موجود سخن می‌گوییم منظورمان این است که دوست داریم این موانع برطرف شوند و مشکلات، دیگر وجود نداشته باشند.

اما نکته اصلی اینجاست که متاسفانه یا خوشبختانه این روش اصلا جواب نمی‌دهد و نتیجه معکوس دارد. چرا؟

چون شما فرمانروای زندگی‌تان هستید!

یک فرمانروا که مردمش زبان کلام او را نمی‌فهمند و فقط به افکار و اعمال او نگاه می‌کنند!

وقتی شما به‌عنوان یک فرمانروا شروع می‌کنید به گرفتن عیب و ایراد از جهان خود، حتی اگر از سر دلسوزی و برای اصلاح آن باشد، تنها چیزی که مردمتان از اعمال و رفتار شما عایدشان می‌شود، توجه شما به آن موضوع‌های ناراحت‌کننده است. پس اطاعت امر می‌کنند و بیشتر و بیشتر از آن اوضاع‌و‌احوال به شما می‌دهند.

چون فکر می‌کنند شما این را می‌خواستید!

برای رسیدن به چیزهایی که می‌خواهیم باید با جهان هستی هم‌جهت شویم. باید فرکانس خودمان را با فرکانس آن چیزی که می‌خواهیم، یکی کنیم.

 

۳ گام برای تغییر وضع موجود به نفع خود

با استفاده از این ۳ گام می‌توانیم وضع موجود زندگی را به نفع خودمان تغییر دهیم:

 

» اولین گام

اولین کاری که برای بهبود شرایطمان می‌توانیم بکنیم این است که دست از غر زدن و شکایت کردن برداریم.حداقل نتیجه‎ای که دارد این است که موج منفی به جهان مخابره نمی‌کنیم!

با این کار کائنات از رخ دادن اتفاق‌های بد در آینده و یا اتفاق‌های بدی که الآن در حال وقوع هستند جلوگیری می‌کند. چون از رفتار شما متوجه می‌شود که دیگر به آن نوع از اتفاق‌ها علاقه‌ای ندارید. یک «چشم سرورم» اساسی می‌گوید و روند کار را برعکس می‌کند.

⭐به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهبود سلامت و شغل با تمرینات کتاب معجزه شکرگزاری را نیز مطالعه نمایید.

» دومین گام

دومین کاری که باید بکنیم این است که از دل اتفاق‌های بد، نکته‌های مثبت را بیرون بکشیم و با استفاده از جادوی نوشتن کلمات، بابت داشتنشان سپاسگزاری کنیم.

مثلا در اثر غرولندهایی که در مورد شغلتان کردید، ناگهان رئیستان در یک حرکت اساسی شما را اخراج می‌کند! این اتفاق خوبی نیست و هیچ‌کس دوست ندارد مشابه این اتفاق برایش رخ دهد. دراین‌بین، شما شروع به پیدا کردن نکته‌های مثبت این اخراج شدن می‌کنید…باور کنید وجود دارند!

مثلا می‌گویید:

  • خدایا سپاسگزارم چون تا همین چند ساعت پیش جزو انسان‌های شاغل جامعه بودم.
  • خدایا سپاسگزارم چون حالا وقت بیشتری برای بودن در کنار خانواده‌ام دارم.
  • خدایا سپاسگزارم چون این اولین بار است که کسی من را اخراج می‌کند و این اتفاق روتین زندگی من نیست!
  • خدایا سپاسگزارم که فرصت‌ پرداختن و فکر کردن به شغلی که همیشه دوستش داشتم برایم مهیا شد و این فرصت‌ها به طرز شگفت‌انگیزی در حال آمدن به سمت من هستند.
  • خدایا سپاسگزارم که تندرست هستم و می‌توانم کار کنم.
  • خدایا سپاسگزارم که حتی پس از بیکار شدن، خانواده‌ام تشویق و حمایتشان را به من ارزانی می‎دارند.
  • خدایا بسیار سپاسگزارم که بعد از مدت‌ها می‌توانم استراحت کنم. چون ذهن و روح من به این استراحت نیاز داشت.
  • خدایا سپاسگزارم که درهای جدیدی از فرصت‌های شگفت‌انگیز در حال باز شدن به سمت من هستند و فرصت‌هایی که همیشه انتظارشان را می‌کشیدم، اکنون مجال ظهور پیدا کردند.

 

» گام سوم

بعدازاین کار و پیدا کردن نکات مثبت رویدادهایی که آنها را اتفاق‌های بد زندگی‌مان می‌نامیم، باید قلبمان را برای ورود اتفاق‌های شگفت‌انگیز به زندگی‌مان آماده کنیم. بهترین راه برای این کار، همان روشی است که شما از مدت‌ها قبل آن را آغاز کرده‌اید یعنی سپاسگزاری به‌ خاطر هرآن چیزی که هم‌اکنون در زندگی‌تان دارید!

یادتان باشد که بر مبنای چگونگی احساستان به تاثیر سپاسگزاری‌تان پی می‌برید. اگر پس از انجام دادن تمرین سپاسگزاری درباره آن موضوع، احساس بهتری داشته باشید، آن موقعیت بهبود می‌یابد و راه‌حل‌ها پدیدار می‌شوند.

همه اتفاق‌های خوب و معجزه‌وار جهان برای ما و به‌ خاطر ما اتفاق می‌افتند، تنها هنگامی‌که به‌ خاطر داشته‌هایمان از خداوند سپاسگزار باشیم. و به طرز دیوانه‌واری با نگاه مثبت به جهان بنگریم.

وقتی سپاسگزاری می‌کنیم در یک لحظه ۳ کار را انجام می‌دهیم:

  1. قبول می‌کنیم که این نعمت‌ها برای ما آفریده‌ شده‌اند.
  2. به‌ خاطر وجودشان شاد هستیم.
  3. به یاد می‌آوریم که فرمانروای زندگی‌مان و تمام چیزهای درونش هستیم.

 

تمرینات معجزه گر شکرگزاری در خلق ثروت و فراوانی و عبارات تاکیدی قوی در جذب ثروت و فراوانی

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه