عادت های اتمی

عادت های اتمی به چه معناست؟

عادت های اتمی، عادت‌های ریز و کوچکی هستند که به اتم تشبیه شده‌اند.

این عادات مانند اتم کوچک هستند اما توانایی قدرتمند بودن را دارند. این عادت‌ها زمانی قدرتمندتر می‌شوند که به صورت مکرر تکرار شوند. شما اگر بتوانید روز به روز در خودتان عادت‌های خوب را در خودتان تقویت کنید بعد از مدتی نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد و در مقابل بر عکس این حالت نیز ممکن است اتفاق بیفتد. به عنوان مثال شما اگر یک کتاب درسی را هر روز بخوانید دیگر نزدیک امتحان استرس و نگرانی نخواهید داشت.

یک تغییر کوچک در رفتار شما، زندگی شما را یک شبه تغییر نخواهد داد. اما اگر آن رفتار را هر روز انجام دهید و به یک عادت در خود تبدیل کنید، در طولانی مدت نتایج ارزشمند آن را دریافت خواهید کرد.
« زندگی شما زمانی تغییر پیدا می‌کند که کل سیستم عادت‌های بد خود به سمت عادت‌های مثبت تغییر دهید. »

کتاب عادت های اتمی اینجاست تا به شما نشان دهد چطور این عادت های تان هستند که زندگی‌تان را می‌سازند و چطور کنترل کامل این عادت‌ها را با بهترین تکنیک های ممکن در دست بگیرید.

 

درباره نویسنده‌ی کتاب Atomic Habits جیمز کلیر

James Clear

جیمز کلیر یک نویسنده و کارآفرین است که به عادت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای تغییر و بهبود سبک زندگی توجه می‌کند.

در خبرنامه هفتگی که توسط صدها هزار نفر دریافت شده، مشخص شده که کلیر در مورد علم عادات و رفتار انسان می‌نویسد، داستان‌هایی را از زندگی خودش و زندگی مجریان برتر در زمینه‌های تجاری، ورزشی، هنری و سایر زمینه‌ها به اشتراک می‌گذارد، که با تغییر عادت‌ها توانسته‌اند زندگی‌شان را متحول کنند.

جیمز کلیر یکی از بهترین نویسندگان و سخنرانان حوزه بهبود فردی است که تلاش دارد مخاطبان خود را به سمت بهبود مستمر هدایت کند.

کتاب عادت های اتمی یا «Atomic Habits» یکی از آثار فوق‌العاده او است که دو هدف اصلی دارد و به بررسی آن‌ها می‌پردازد. اول اینکه عادت‌های خوب را در خود ایجاد کنیم و دوم اینکه عادت‌‎های بد را در خود کم‌رنگ کنیم و در نهایت آن‌ها را به صورت کامل از وجود خود ریشه‌کن کنیم.

 

کتاب عادت های اتمی برای چه کسانی مفید است؟

كسانی كه می‌خواهند عادت‌های بهتری ایجاد كنند، یا موارد بد را از بین ببرند. افرادی که عاشق فهمیدن چیزهای تازه هستند، چرا که می‌توانند به روش دیگری رفتار کنند. و کسانی که می‌خواهند برای رسیدن به مقصد خود، امید بیشتری داشته باشند.

 

» قانون یک درصد

اکثر مردم به کارهای بزرگ اعتقاد دارن. به نظر اون‌ها هرکسی که موفق شده کار خیلی بزرگی انجام داده. معمولا هم کارهای مفید کوچیک دست کم گرفته میشن. کتاب میگه مثل اکثر مردم نباشید! قانون یک درصد بیان می‌کنه هر روز یک درصد بهتر از دیروز بشیم، باعث میشه در نهایت وقتی به عقب نگاه کنیم متوجه پیشرفت عجیب و غریبمون بشیم. اگه از دید ریاضی به قضیه نگاه کنیم هم قضیه خیلی جالب میشه!

«شما در خود یک تغییری ایجاد می‌کنید و وقتی در یک مدت زمان کوتاه از آن نتیجه نمی‌گیرید به راحتی تسلیم می‌شوید. عادت‌ها باید به اندازه کافی طولانی باشند تا در یک جا با یک شکست فلات موفقیت را فتح کنند.»

» پیشرفت‌های کوچک در طول زمان چه تاثیری بر روی ما می‌گذارند؟

جیمز کلیر در کتاب عادت های اتمی معتقد است که اغلب ما پیشرفت‌های کوچک خودمان را خیلی راحت نادیده می‌گیریم. و معتقدیم که موفقیت‌های بزرگ به اقدامات بزرگ نیاز دارد. شما اگر بتوانید روزی یک درصد بهتر از دیروز باشید. بعد از یک سال ۳۷ برابر بهتر خواهید شد و این برای هر هدفی ثابت است مانند وزن کم کردن، برنده شدن در یک مسابقه و یا راه اندازی یک کسب و کار. عادات کوچک می‌توانند با گذشت زمان ترکیب شوند.

عادات‌های اتمی نیز اینگونه هستند و به مرور تاثیرگذار خواهند بود. شما فکر می‌کنید. که آن‌ها تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کنند اما تاثیر آن‌ها به مرور و در ماه‌ها و سال‌ها خود را نشان می‌دهد.

 

ایده‌های فوق‌‎العاده زیبا از کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر:

اگر عادت‌های کوچک و خوب را در خود پرورش دهید، ممکن است در ابتدا تأثیری در زندگی شما نگذارند ولی وقتی با هم ترکیب شوند. زندگی شما را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. می‌توان به عادت‌ها به چشم سرمایه‌گذاری نگاه کرد. ایجاد عادت خوب در زندگی دقیقاً مانند پس‌انداز کردن مبلغی ناچیز در درازمدت است. شاید در ابتدا به چشم نیاید. ولی در درازمدت به مبلغ قابل توجهی تبدیل می‌شود.

اگر به دنبال نتایج بهتر هستید، سعی کنید هدف‌گذاری را کنار بگذارید و ابتدا روی سیستم تمرکز کنید. موثرترین و بهترین راه برای تغییر عادت‌ها این است که به جای تمرکز روی اهداف و دستاوردها، روی شخصیتی که می‌خواهید در آینده به آن تبدیل شوید تمرکز کنید.

چهار قانون تغییر رفتار، آشکارسازی، جذاب کردن، ساده‌سازی و ایجاد رضایت است. محیط، دستی نامرئی است که با قدرت خود می‌تواند رفتار انسان را تغییر دهد.

 

جمع‌بندی عادت های اتمی:

عادت های اتمی در واقع روال یا رفتاری است که به صورت منظم انجام می‌شود. این روال خیلی ساده و جزئی است ولی قدرت فراوانی دارد و جزئی از سیستم رشد مرکب به حساب می‌آید.

منظور از اتم همین کوچک و خرد بودن است. عادت‌های بد به صورت مداوم خودشان را تکرار می‌کنند. این تکرار به این دلیل نیست که شما به دنبال تغییر دادن آن‌‎ها نیستید، بلکه به این دلیل است. که راه و روشتان برای تغییر آن عادت‌های بد، اشتباه است. تغییراتی که در ابتدا کوچک و ناچیز به نظر می‌رسند، می‌توانند پس از سال‌ها با همدیگر ترکیب شوند و نتایج قابل توجهی در زندگی فرد ایجاد کنند.

کتاب « عادتهای اتمی » در واقع یک کتاب راهنما محسوب می‌شود. که مجموعه‌ای از راهکارهای عملی و ساده را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. وقتی مخاطب این راهکارها را به کار می‌بندد می‌تواند عادت‌های خوب جدیدی را در زندگی خود ایجاد و عادت‌های خوب قدیمی را تقویت کند. همچنین عادت‌های بدی که در زندگی شما وجود دارد، با بکار بستن تاکتیک‌های این کتاب شکسته می‌شود و از بین می‌رود.

یکی از مهم‌ترین درس‌های این کتاب برای زندگی آن است که وقتی در زندگی در یک مسیر اشتباه قرار می‌گیریم، مجدداً به مسیر درست برگردیم.

» با خواندن کتاب عادت های اتمی چه چیزهایی یاد می‌گیریم؟

در این کتاب یاد می‌گیریم که بهتر است رشدهای عمده و بزرگ را به رشدهای کوچک تقسیم کنیم. این رشدهای کوچک دست‌یافتی و رسیدن به آن آسان خواهدبود. این کتاب به ما آموزش می‌دهد که هر روز یک درصد بهتر شویم. همواره امید داشته باشته باشیم. و بر بی‌انگیزگی غلبه کنیم. غلبه بر بی‌انگیزگی نیازمند اعتماد به نفس و ایجاد یک هویت قوی‌تر برای خودمان است.

کتاب عادت های اتمی

برای تهیه پکیج دانلودی کتاب عادت های اتمی بر روی دکمه زیر کلیک کنید. این پکیج شامل: فایل صوتی و pdf فارسی و انگلیسی این اثر به همراه نقشه ذهنی، تفسیر نقشه ذهنی و تمرین میباشد.

خرید و دانلود این کتاب

 

 

 

5 2 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه