کتاب قدرت بیداری اثر وین دایر

معرفی و چکیده کتاب قدرت بیداری اثر وین دایر

عظمت دنیای درون بـه همـان عظمـت و پهنـاوری جهان بیرون است. همه ما فرصت‌های شگفت‌انگیزی برای زندگی کردن، لذت بردن و عشق ورزیدن داریم. ‌دکتر وین دایر در کتاب قدرت بیداری، با فلسفه‌اش که میلیون‌ها نفر را در جهان برانگیخته، به شما کمک می‌کند تا دست در دست او به دنیای بیکران درون خود سفر کنید، آن را بکاوید، به عظمت آن واقف شوید و سپس از آفرینش‌های دگرگونی‌های پویا در زندگی‌تان بهره ببرید.

هرگاه بر کنش خویش متمرکز و به خود راستین و شکوهمندتان متصل شوید به شگفتی درمی‌یابید که توانایی انجام کارهایی را دارید که در گذشته عملی شدن آن را معجزه می‌خواندید. وین دایر

معجزه‌ها درونی هستند. به درون خویش سفر کن تا جادوی زندگی خود را خلق کنی. در ادامه با این مقاله از وبسایت ذهن برتر همراه ما باشید.

 

زندگی نامه وین دایر

زندگی نامه وین دایر

وین دایر (Wayne Dyer) در سال 1940 و در شهر دیترویت، واقع در ایالت میشیگان به دنیا آمد. بیشتر کودکی او در پرورشگاه گذشت؛ شاید همین امر بود که به روحیه‌ی در حال رشد او کیفیتی حساس و باریک‌بین بخشید.

وین دایر بعدها به کار تحقیقی در دانشگاه سنت جان پرداخت، و در همین ایام برای نخستین بار مطالبی در مجلات و روزنامه‌ها از خود منتشر کرد. او همچنین به صورت موقت مشغول انجام درمان‌هایی بر روی مراجعین خصوصی خود شد.

دایر که به روان‌درمانی علاقه‌ داشت، متوجه بود که مشکل بسیاری از مراجعینش، نه روانی، بلکه روحی‌ست. او در پی ارائه‌ی راه‌حل‌های معنوی برای حل ریشه‌ای و همیشگی بحران‌های روحی – روانی انسان بود.

 

از کجا بدانید که دارید به بیداری می‌رسید و یک هوشیاری برتر زندگی‌تان را در بر می‌گیرد؟

هر انسانی در هر سطحی که باشد ذهنی قدرتمند دارد. یک انسان با دست خالی اما با ذهنی باز می‌تواند جهان را فتح کند.

اگر تاکنون جزو افرادی بودید که فقط در دایره‌ی امن‌تان احساس راحتی می‌کردید و پا از آن بیرون نمی‌گذاشتید- خب سعی کنید دیگر اینطور نباشید. در عوض، جرات تجربیات جدید را داشته باشید.

خودتان را محدود به چیزهایی که با آن‌ها راحت هستید نکنید. تک‌تک ما این ظرفیت فوق‌العاده را داریم که بتوانیم انسان بودن را به تمام و کمال تجربه کنیم، و میخواهم بدانید که می‌توانیم این کار را به‌راحتی انجام دهیم.

تنها اقدام لازم این است که توجه‌مان را از روی آن یک درصد بُعد جسمی برداشته و معطوف بُعدی کنیم که در زندان جسم محصور شده است. با این کار پی می‌بریم که همه‌ی ما چیزی فوق‌العاده عظیم‌تر در اختیار داریم.

 

قدرت بیداری

قدرت بیداری

اگر فقط چیزهایی را که می‌بینید باور کنید در آن صورت محدود به ظواهر می‌شوید.قدرت بیداری اثر وین دایر

اما اگر به این درک برسید که آن را می‌بینید وقتی که به آن باور داشته باشید، آنگاه می‌دانید که در پس هر موجود زنده‌ای در جهان هستی هوشی نهفته است. وقتی به فراتر از آنچه دیگران می‌بینند نگاه کنید، ناگهان معجزه‌ها نمایان می‌شوند، و شما را شگفت‌زده می‌کنند. به جایی می‌رسید که خیلی بیشتر از چیزهایی می‌شوید که به آن‌ها چسبیده‌اید. شما چیزی فراتر از این جسم و حواس پنجگانه‌ی آن هستید، موجودی خیلی عظیم‌تر و الهی‌تر.

همیشه نمی توانی مهار آنچه در بیرون می‌گذرد در دست گیری . اما همیشه می‌توانی مهار آنچه را در درونت می‌گذرد را در اختیار داشته باشی.وین دایر

خب، به نظر می‌رسد مراحلی را پشت سر می‌گذارید که ربطی هم به سن و سال، جنسیت، شغل، یا هر چیز بیرونی دیگر ندارند.

قدرت شما در ذهن خودتان است نه در اتفاقات بیرون. این نکته را بدانید و مطمئن باشید قدرت‌های‌تان را پیدا می‌کنید.

 

تغییر در نگرش

در مرحله‌ی نخست، دیدتان عوض می‌شود. نا‌بخردی‌های بشریت را آشکارا می‌بینید:

مردم را می‌بینید که چطور خود را با باورهای قدیمی محدود کرده‌اند، همه‌ی آن قوانینی که نسل به نسل منتقل شده‌اند، که دیگر از ارزش افتاده‌اند ولی مردم هنوز به آن‌ها چسبیده‌اند.

این را حتی در خودتان هم می‌بینید که چطور قوانینی را که دیگر کاربردی ندارند سرلوحه‌ی خود قرار داده‌اید، قوانینی که دیگران به شما تحمیل کرده‌اند. اما دیگر تعصبی نسبت به آن‌ها ندارید. قضاوت‌شان نمی‌کنید و وابسته به آن‌ها نیستید؛ بلکه فقط مشاهده‌شان می‌کنید.

مثلاً به این بینش می‌رسید که لازم نیست همیشه حق با شما باشد. شما با افرادی روبرو می‌شوید که عقایدی متضاد با عقاید شما دارند، به جای اینکه با آن‌ها بجنگید یا تلاش کنید آن‌ها را متقاعد کنید مثل شما فکر کنند، با خود می‌گویید، خب آن‌ها حالا در این سطح از آگاهی هستند.  اینجا هم قضاوتی در کار نیست؛ فقط مشاهده می‌کنید.

اگر نحوه نگاه خود به چیزها را عوض کنی، چیزهایی که نگاه می‌کنی عوض می‌شوند.وین دایر

 

بیداری حس عشق ورزی

بیداری حس عشق ورزی

نسبت به همه‌ی موجودات زنده احساس دلسوزی می‌کنید، که این امر ممکن است در اوایل روند بیداری برای‌تان سخت باشد. به موجودات دیگر عشق می‌ورزید مثل همان عشقی که زمانی به عنوان یک کودک شاد و خوشحال نسبت به خود داشتید.

عشق و پذیرش بی‌قید و شرط خود را نثار دیگران کنید و ببینید چه می‌شود!

در روح تک‌تک موجودات الوهیت را می‌بینید و نمی‌خواهید به کسی یا چیزی آسیبی برسد. این حس مهربانی، بخش بزرگی از روند بیداری است.

 

رهایی از قید برچسب‌ها

یکی از کلیدهای بزرگ بیداری این است که اکنون شما خود را فردی بدون برچسب می‌یابید.

دیگر نیاز ندارید خود را از طریق شغل، وضعیت تاهل، یا میزان پولی که دارید معرفی کنید.

 

فرصتی برای تغییر جهت انرژی

همچنین شما دیگر به مشکلات، سختی‌ها و موانع مثل سابق نگاه نمی‌کنید. در عوض به آن‌ها به چشم فرصتی برای تغییر جهت انرژی نگاه می‌کنید. برای تغییر جهت انرژی نگاه می‌کنید، با خود می‌گویید، می‌دانم این مشکل هم مثل مشکلات دیگر برطرف خواهد شد. اگر بتوانم از پس آن بر بیایم، برای من فرصتی است که ببینم در درونم چه می‌گذرد.

 

اهمیت حریم خصوصی

وقتی به قدرت بیداری می‌رسید روابط‌تان هم به وضوح تغییر می‌کنند. برخی از آن‌ها عمیق‌تر می‌شوند، و تعدادشان به‌ طرزی محسوس محدود می‌شود. حس می‌کنید نیازی نیست تمام مدت اطراف‌تان شلوغ باشد، در نتیجه دایره‌ی دوستان و آشنایان‌تان را کوچکتر می‌کنید. با افراد محدودی در ارتباط هستید که لزوماً هم با شما هم‌عقیده نیستند،  بلکه فقط هستند. به جمع‌های کوچک‌تر تمایل بیشتری دارید، چون دیگر تحمل جمع‌های شلوغ را ندارید.

ممکن است تنها یک یا دو دوست صمیمی داشته باشید، و علتش این است که در حال استحکام رابطه‌تان با خودتان هستید و خود را بخشی از یک کل بزرگ‌تر و کامل‌تر می‌بینید. به همین دلیل، حریم خصوصی مهم‌ترین اولویت‌تان می‌شود. نیاز به تنها بودن و همیشه در جمع نبودن بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

 

شما خود آن “همه” هستید

احساس آرامش

وقتی به قدرت بیداری می‌رسید شما بابت هر آنچه که اکنون و اینجا دارید سپاسگزار هستید. به نداشته‌های‌تان فکر نمی‌کنید. دیگر هویت‌تان را  این سؤال تعیین نمی‌کند که چه چیزهایی را و از چه راهی می‌توانم بدست بیاورم؟

بلکه سؤال این است:

 چگونه میتوانم از درون احساس آرامش کنم و به دیگران هم کمک کنم به آرامش برسند؟ 
 چه خدمتی از دستم برمی‌آید؟ 

 

دنیا مانند پژواک اعمال و خواستهای ماست.

اگر به جهان بگویی :سهم مرا بده.

دنیا مانند پژواکی که از کوه برمی‌گردد و به تو خواهد گفت :سهم مرا بده. و تو در کشمکش با دنیا دچار جنگ اعصاب می‌شوی.

اما اگر به دنیا بگویی :

«چه خدمتی برایتان انجام دهم ؟ دنیا هم بتو خواهد گفت :چه خدمتی برایتان انجام دهم ؟»

 

عشق بخشایش است و عشق برای بخشیدن است.

تنها چیزی که دارید عشق است و وقتی که شروع به بخشیدن آن می‌کنید، می‌بینید هر چه که خواهان آن بودید به قدر کافی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این به این خاطر است که می‌دانید قرار نیست همه چیز داشته باشید- شما خود آن “همه” هستید. شما هماهنگی هستید. آرامش هستید. عشق هستید. بیداری هستید.

مسیر بیداری یک راه یک‌طرفه است که شما دیگر از آن برنمی‌گردید. ممکن است فکر کنید می‌توانید این راه را برگردید اما دوباره شما را پیدا می‌کند. اکنون شما آماده‌ی پذیرش آن الوهیت، عظمت و کمال حقیقی هستید، و از آنجائیکه مطابق با هشیاری برتر‌تان عمل می‌کنید، فقط نیکی‌ها را به سمت خود جذب می‌کنید.

همانطور که می‌بینید، روند رسیدن به بیداری بسیار قدرتمند است. این امر منجر به رسیدن به سطح بالایی از بیداری معنوی، و سپس روشنگری می‌شود. حال که می‌دانید در این راه به دنبال چه هستید، بیایید سفر شگفت‌انگیزمان را آغاز کنیم.

چیزهای که ما به آن‌ها فکر می‌کنیم نتایج آینده‌مان خواهند شد پس اگر می‌خواهید زندگی‌تان را تغییر دهیداز تغییر ذهن‌تان شروع کنید.وین دایر - نویسنده و روانشناس برجسته‌ی آمریکایی
دانلود رایگان چکیده و فایل صوتی کتاب قدرت درون به همراه فایل پی‌دی‌اف کتاب قدرت درون و تمرینات و نقشه ذهنی آن در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند ذهن برتر.

 

4 4 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه