معرفی کتاب قدرت اراده پل ژاگو

کتاب قدرت اراده پل ژاگو

یکی از بهترین کتاب هایی که درباره قدرت اراده و راز و رمزهای آن نوشته شده مربوط به پل ژاگو بوده است. کتاب «قدرت اراده» این نویسنده فرانسوی، به رازها و رمزهایی از اراده پرداخته است که تا پیش از او، کمتر کسی به این دقت، به آنها پرداخته بوده.

جالب است بدانید این آموزه ها، چند ده سال پیش به قدری جالب و کاربردی بوده که کتاب های او بدون هیچ جار و جنجال رسانه ای و مطبوعاتی، فروش و چاپ صدها هزار نسخه‌ای داشته‌اند و کلی از ناشران، کتاب‌هایش را بدون اجازه او چاپ می‌کردند. امری که وقتی به خودش منتقل کردند، حسابی تعجب کرد !

پل ژاگو، می‌گوید:

“که یک اراده پرورش یافته، می تواند ابزار شما، برای رسیدن به هر چیزی باشد.”

واقعاً از اراده و قدرت اراده، چنین کارهایی بر نمی‌آید؟

کافی است در زندگی‌تان، تنها مجهز به همین صفت و عادت باشید، تا ببینید که باقی چیزهایی هم که لازم دارید، دور و بر همین عادت و فضیلت، جمع خواهند شد و به همه رویاهای خودتان خواهید رسید.

 

کمی در مورد سوالات زیر فکر کن:
  • چندبار قصد پیاده روی داشتی و می دانستی که پیاده روی حالت را بهتر می کند ولی تنبلی به تو اجازه این کار را نداد و به جای آن در خانه ماندی و تلویزیون تماشا کردید؟
  • چندبار سعی کردی عادت غذایی ات را تغییر دهی، سیگار کشیدن را ترک کنی، صبح زودتر از خواب بیدار شوی، اما اراده ای برای انجام این امور نداشتید؟
  • چندبار کاری را با ذوق و شوق شروع کردی، ولی آن را نیمه تمام گذاشتید؟

اگر جواب هایت ناامید کننده است، ناراحت نباش؛ چون می‌توانی با اراده‌ای قوی رفتارت را بهتر کنید.

 

معرفی کتاب قدرت اراده اثر پل ژاگو

معرفی کتاب قدرت اراده اثر پل ژاگو

کتاب قدرت اراده به قلم پل کلمان ژاگو، اثری است در باب قدرت انگیزه و تلاش انسان در راه رسیدن به هدف های خود. این کتاب شامل تمرینات و روش هایی است که در صورت پایبند بودن به آن، معجزه ی اراده و ثبات در زندگی پدیدار می شود و فرد راه دستیابی به آرزوهای خود را در آن می یابد.

از مواردی که در کتاب قدرت اراده پل ژاگو به آن اشاره شده می توان به پرورش اراده در برابر سستی ها و خستگی های روزمره اشاره کرد که یکی از مهم ترین نکات در پرورش اراده در برابر آن، داشتن انرژی و انگیزه است.

چگونگی به دست آوردن این انگیزه و انرژی نیز در تمریناتی به مخاطب معرفی می شود.

دیگر اینکه سلامت جسم و روح چه میزان در حاکم شدن شخص بر خود و اراده اش نقش دارد. ژاگو اشاره می کند که داشتن یک برنامه ی خواب و عادت غذایی سالم با اینکه امری ساده به نظر می رسد اما بسیار تعیین کننده بوده و برای افرادی که عادت های ناسالمی را در خود پرورش دادند، غلبه بر این عادات و شکل دادن موارد جزئی و درست بسیار ضروری است.

 

آزادی سخن و کردار

مورد بعدی اطمینان داشتن به عمل و گفتار شخصی است و ژاگو با ارائه ی تمریناتی در باب یافتن اطمینان و آزادی سخن و کردار، خواننده را در این زمینه یاری می کند. وی تغییر فردی را اساسی ترین راه تغییر سرنوشت دانسته و علاوه بر اهمیت اراده، به اهمیت تمرکز در شرایط دشوار نیز اشاره می کند.

از دیگر موارد مهمی که در این کتاب مطرح شده، تاثیر مستقیم اراده بر بدن است و ژاگو معتقد است با اندیشیدن به سلامتی و آسایش، حتی در زمان بیماری، درد کاهش یافته و بدن به سمت سلامتی پیش می رود. اراده علاوه بر خود شخص، بر دیگران نیز تاثیر گذاشته و از رفتارهای دیگران نیز اثرپذیر است.

در بخش های پایانی کتاب، نحوه‌ی عمل کردن برای دستیابی به خواسته ها و واکنش نشان دادن در برابر ناتوانی ها گفته شده و با معرفی اصول و تمرین، خواننده را در امکان پذیر ساختن آن یاری می کند.

دانلود رایگان کتاب قدرت عادت پل ژاگو به صورت فایل چکیده صوتی و پی‌دی‌اف به همراه تمرینات و نقشه ذهنی آن در باشگاه کتاب‌ خوانی سوپرمایند.

 

درباره پل ژاگو، نویسنده قدرت اراده

پل ژاگو

پل کلمان ژاگو (Paul-Clément Jagot) در سال 1889  در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. وی در سالهای اولیه زندگیش؛ کودکی ضعیف بود و این دوران را با سختی و مشقت پشت سر گذاشت . تمام عمرش در پاریس ؛ شهری که فوق العاده به آن علاقه داشت سپری شد. ژاگو در جوانی با «دکتر دورویل» که متخصص هیپنوتیزم بود، آشنا شد و در کنار او به عنوان دستیار شروع به فعالیت کرد.

او تحصیلات دانشگاهی‌اش را ادامه نداد و در کنار «دورویل» به عنوان همکار فعالیت کرد. ژاگو در این دوران مطالعه‌ی زیادی در زمینه‌ی روانشناسی انجام داد. ژاگو فردی ساده زیست بوده و هیچ‌گاه روش زندگی‌اش را تغییر نداد و تا آخر عمر به مطالعه‌ و یادگیری ادامه داد. پل کلمان ژاگو در سال 1962 درگذشت.

اطلاعات عمیق پل ژاگو در زمینه روانشناسی فردی به وی امکان داد تا کتب مهمی بنویسد که شهرت جهانی پیدا کرده‌اند و خوانندگان آثارش بر این امر گواهی میدهند کتابهای ژاگو برای خوانندگانش آرامش در گذراندن مراحل زندگی و شجاعت کافی برای تصمیم گیری  را به ارمغان آورده است .

ژاگو تعدادی کتاب در زمینه‌ی خودیاری و موفقیت تالیف کرده است. آثار او با گذشت زمان همچنان از سوی مخاطبین کتاب‌های روانشناسی مورد توجه هستند. از کتاب‌های او می‌توان به : «آموزش گفتار» و «غلبه بر کمرویی» نیز اشاره کرد.

 

راهکارهای تقویت اراده

راهکارهای تقویت اراده

برای تقویت اراده، پیگیری اهداف و رد شدن از موانع و مشکلات برای رسیدن به هدف، این تکنیک های طلایی را فراموش نکنید:

 

تعیین هدف یا اهداف

انسان باید ابتدا هدف و یا اهداف خود را در زندگی و یا كاری كه می‏خواهد انجام دهد، به‌طور دقیق و مشخص، ترسیم كند. طبیعی است كه این هدف، باید شفاف، معقول، قابل دست‌یابی، بدون افراط‌وتفریط، مطابق توان و استعداد خود و واقع‌بینانه باشد نه بلند پروازانه و خارج از توانایی‌‏های شخص. در غیر این صورت، وقتی با مشكلات و موانع سختی رو‌به‌رو شود، ناامید و دلسرد شده، از ادامه كار، منصرف می‏‏شود و خود را ناتوان و بی‌‏اراده می‏بینید.

 

شناخت توانایی‌‏ها و استعدادها

همه ما در وجود خود، از استعدادهایی برخورداریم. کافی است این نیروها را بشناسیم و برای رسیدن به هدف، آن‌ها را به‌کارگیریم.

 

برنامه‌‏ریزی

باید برای تمام‌کارها و فعالیت‌‏های شبانه‌روزی، برنامه‌‌ای مدون و منظّم داشته باشید. بدین منظور از جدولی استفاده كنید كه در ستون افقی آن، ساعات شبانه‌روز و در ستون عمودی، ایام هفته را یادداشت و تمام‌کارهای روزانه ـ خواب، استراحت، ورزش، مطالعه ـ را در آن درج کنید و هر فعالیتی را بر اساس اولویت در زمان خاص خود، در جدول بنویسید و هیچ زمانی را بدون كار، خالی نگذارید. هر روز صبح با نگاهی به آن برنامه، به اجرای دقیق آن بپردازید و شب‏ها، قبل از خواب، آن را محاسبه و ارزیابی کنید.

همچون یک محاسبه‌‏گر جدی و قاطع، فعالیت‏های روزانه و میزان موفقیت خود در انجام دادن آن‌ها را بررسی کنید و در صورت موفقیت، خود را تشویق و در صورت تخلّف و سهل‌‏انگاری در اجرا، خود را تنبیه کنید.

استعداد و خواستن اگر با قاطعیت و استمرار توأم باشد روشن‌بینی روحی را تقویت می‌کند و باعث برتری مستقیم اندیشه سنجیده بر اندیشه خودکار و بنابراین بر رفتار می‌شود.پل ژاگو نویسنده کتاب قدرت اراده

 

اصل تلقین یا خودگویی ‏های مثبت

گفتن، باور داشتن است. وقتی می‏گوییم من آدم شکست‌خورده‌ای هستم، بی‌استعدادم و عوض شدنی نیستم، در واقع، حكم محكومیت خود را صادر می‏کنیم. دستور دادن، فرآیند شدن است و ما را دستورات می‏سازند. سعی کنید دستورات خوبی به خودتان بدهید.

  • شما با خودتان چه می‏گویید؟
  • فرهنگ ذهن و زبان شما، مثبت است و نیروزا و یا منفی است و نیروبر؟

هر کلامی که از دهانت بیرون می آید، باور تو را می سازد. وقتی می گویی: «من آدم زرنگی نیستم»، در حقیقت حکم محکومیت خود را صادر کرده و به کائنات فرمان داده ای که تمام موارد منفی را به سویت سرازیر کند. سعی کن زمانی که گفت و گوی ذهنی با خودت داری، کلام تو از موضع قدرت باشد؛ چون هر آنچه را که به خودت می‌گویی، چندبرابرش به خودت بر می گردد.

تنها زمانی یک مسئله یا یک مشكل غیرقابل‌حل می‌شود كه فكر كنید غیرقابل‌حل است. با ایمان داشتن به امكان وجود راه‌حلی برای مشکلات، راه‌حل‌ها را جذب می‌كنید. به خودتان حتی اجازه صحبت یا فكر درباره ناممكن بودن راه‌حل‌ها را دهید.

 

اهمیت طرز تفكر ما

آجر‏های بنای هستی‌مان را، طرز تفكرمان می‏سازد و اگر بخواهیم در دنیایمان اتفاق زیبایی بیفتد، گام اول، تغییر در نگاه و بینش ماست. با تغییر نگاه، ایده‌آل‏ها و اهداف زندگی‌مان به‌درستی شکل می‏گیرند. آنگاه گام دوم، یعنی تلاش مستمر و انتخاب‏های عالی و فرداساز، در دنیای ما رخ خواهد داد.

 

تدریجی بودن تقویت اراده

پل ژاگو معتقد است که اگر عاداتی نادرست داریم باید برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنیم هر چند این عادات در طول ماه‌ها یا سال‌ها شکل گرفته‌اند اما با سماجت با احساسات مایوس کننده مقابله کنید و آن‌ها را گذرا تلقین کنید و با حالتی مبارز عادات درست را جایگزین آن‌ها کنید.

برای به دست آوردن اراده‏ای قوی و محکم، باید به تدریجی بودن آن و نیاز آن به تمرین، توجه داشت. گمان نکنید می‏توانید به‌طور دفعی و بدون تلاشی درخور، به آن دست‌یابید. بنابراین، به راهکارهای عملی زیر توجه كرده، به آن‌ها پایبند باشید:

هرروز چند کار ارادی برای خود در نظر بگیرید و انجام دهید البته مراقب باشید انتخاب کارها از روی واقع‌بینی باشد و از تصمیم‌گیری‌های بلند پروازانه خودداری کنید و سعی نمایید درجه مشکلی کارها رو به‌تدریج افزایش دهید تا با توانائی‌های شما همخوانی داشته باشد.

كارهایی را كه به عهده می‏گیرید، ناتمام رها نكنید و آن‌ها را به نحو احسن و تا رسیدن به نتیجه مطلوب، ادامه دهید و از پراکنده‌کاری و آشفتگی در كارها كه موجب به‌هم‌ریختگی نظام فكری می‏شود، بپرهیزید و به فعالیت‏های خود، تمركز و انسجام ببخشید.

هر پیروزی اعتماد بیشتری به شما خواهد بخشید.

 

تلاش، مطمئن ترین و ناگزیرترین سلاح است

اگر نمی‌توانید انتظار داشته باشید یک شبه صاحب اراده‌ای قوی شوید می‌توانید اول از امور جزئی شروع کنید.

1- مثلا اراده کن که هر روز صبح نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوی. یا اگر عادت به ورزش کردن نداری، سعی کن ده دقیقه از صبح خود را به ورزش اختصاص دهید.

برنامه‌ی سالم و منظم غذایی باعث سلامت روح و جسم می‌شود و به فرد کمک می‌کند تا با اراده‌ و انگیزه در تصمیماتش عمل کند.

2- به خودت قول بده کاری را که برایت سخت است و به خاطر تنبلی مرتب از زیر آن در می روی، انجام دهید.

 

تمرینات ساده روزمره برای تقویت اراده

تمرینات ساده روزمره برای تقویت اراده

تمرین شماره یک:

اگر در اتوبوس یا مترو نشسته ای و می بینی فرد مسنی وارد می شود، بلندشو و جای خود را به او بده. این تمرینی است برای غلبه کردن بر مقاومت ذهنی و روحی خودت.

 

تمرین شماره دو:

اگر کلی ظرف کثیف در سینک آشپزخانه است که باید شسته شوند و تو به خاطر تنبلی، شستن آن ها را عقب می اندازی. به سرعت بلند شو و آن ها را بشور و اجازه نده تنبلی تو را کنترل کند. وقتی این گونه عمل کنی، قدرت اراده ات تقویت خواهدشد.

 

تمرین شماره سه:

به خانه می آیی و مستقیم سراغ تلویزیون می روی؛ چون احساس تنبلی می کنی، نمی خواهی دوش بگیری. پس بر این حال و هوا غلبه کن و اول سراغ دوش گرفتن بروید.

 

تمرین شماره چهار:

اگر دوست داری همیشه قهوه یا چای را با شکر بنوشی، یک هفته تمرین کن و چای یا قهوه ات را بدون شکر بنوش و اگر عادت به مصرف زیاد چای در روز داری، سعی کن در مدت ده روز آن را به دو فنجان در روز برسانی؛ چون در این صورت می توانی عادت هایت را کنترل کنی یا آن‌ها را تغییر دهید.

 

تمرین شماره پنج:

اگر برای بالارفتن می توانی از آسانسور یا پله استفاده کنی، پله را انتخاب کن. البته اگر تعداد طبقات خیلی زیاد نباشند.

درواقع با تقویت قدرت اراده، قدرت درونی خود را آشکار می کنی که باعث می شود بر عادت های مضر خود غلبه کنی، راحت تر تصمیم بگیری و جرئت پیدا کنی که تمام موانع را از سر راه خود برداری و موفق شوید.

یادتان باشد قدرت اراده و انضباط می‌تواند زندگی‌تان را متحول کرده و قدرت درونی تان ار که برای موفقیت و رشد معنوی مهم است، فعال کند.
یک اراده پرورش یافته، وسیله و ابزار عمل مستقیم یا غیرمستقیمی برای دستیابی به هر چیزی است که برایمان جالب است.پل ژاگو نویسنده کتاب قدرت اراده
تفاوت افراد موفق و شکست‌خورده در اراده و پشتکار آن‌ها در رسیدن به مقصد است.

کتاب قدرت اراده پل ژاگو مجموعه‌ای از تجربه‌ها، تمرین‌ها و توصیه‌هایی است که انسان را به ایده‌آل‌هایش نزدیک‌تر می‌کند.

کتاب قدرت اراده

برای تهیه پکیج دانلودی کتاب قدرت اراده بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

این پکیج شامل: فایل صوتی و pdf این اثر به همراه نقشه ذهنی، تفسیر نقشه ذهنی و تمرین میباشد.

مشاهده جزئیات

 

1.5 2 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه