دیپاک چوپرا

قوانین خلق موفقیت، معنویت و فراوانی برگرفته از آموزه‌های دیپاک چوپرا

چگونه زندگی دلخواه‌تان را خلق و فراوانی را به زندگی‌تان جاری کنید. بر اساس آموزه‌های دیپاک چوپرا.

موفقیت، جوانب زیادی دارد: ثروت مادی فقط جزئی از آن است. مضاف بر این که «موفقیت، خود سفر است نه مقصد.» فراوانی مادی با تمام جلوه‌هایش، از مواردی است که این سفر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. موفقیت همچنین شامل سلامتی، انرژی و اشتیاق به زندگی، روابط موفقیت‌آمیز، آزادی خلاق، ثبات عاطفی و روانی، حس رفاه و آرامش ذهن است.

موفقیت در زندگی را می‌توان جریان پیوستۀ شادی و درک تدریجی اهداف با ارزش نامید. موفقیت، توانایی تحقق بخشیدن به آرزوهای‌تان با تلاشی اندک است و موفقیت شامل ثروتمند شدن در مرحله‌ای است که همیشه نیازمند تلاش بسیار بوده و اغلب به بهای آسیب رساندن به دیگران تمام می‌شده است.

از نظر دیپاک‌چوپرا بخشش یک قانون معنوی موفقیت و سرآغاز پیروزی است که نشانه‌های آن را باید از درون کسب کرد و پرورش داد. زیرا برای موفقیت باید در ابتدا از درون آماده باشیم.

برای موفق شدن و بهره‌مندی از فراوانی، به روش معنوی‌تری نیازمندیم که به مفهوم جریان یافتن تمام موهبت‌های نیکو به سوی شماست. با درک و ممارست در قانون معنوی، خود را با طبیعت هماهنگ می‌کنیم و با فراغت، شادی و عشق خلق می‌کنیم. دیپاک چوپرا

 

بدون پرورش بذر الوهیت در درون‌مان، موفق نخواهیم بود.

موفقیت واقعی، تجربه‌ای معجزه‌آسا و آشکار کردن الوهیت درون‌مان است. یعنی، در هر جایی که می‌رویم، در هر چه که می‌بینیم، در چشم‌های یک کودک، در زیباییِ گل، در پرواز پرنده الوهیت را درک کنیم. اگر دائماً و نه گه ‌گاه زندگی‌ را همچون تجلی معجزه‌آسای الوهیت تجربه کنیم، مفهوم واقعی موفقیت را خواهیم فهمید.

دیپاک چوپرا در کتاب هفت قانون معنوی موفقیت، طرحی عمیق برای هدایت زندگی در بالاترین و جامع‌ترین سطح به ویژه برای کسانی که در تلاش‌اند زندگی موثری بوجود آورند، ارائه می‌دهد. در این کتاب دیپاک چوپرا به صورت کاربردی، هفت قانون معنوی موفقیت را تشریح میکند و سپس تمرینات عملی به موازات آن توضیح داده شده است .همچنین روش های فرا ماده‌ای رسیدن به کامیابی و موفقیت را ابتدا به صورت تئوری و سپس در قالب تمرین عملی به خواننده ارائه می‌دهد .

 

دانلود رایگان کتاب صوتی و خلاصه کتاب هفت قانون معنوی موفقیت به همراه نقشه ذهنی در باشگاه کتاب‌خوانی سوپرمایند.

 

می‌توانید جسم مادی‌تان را وسیله‌ای برای کنترل قدرت تصور کنید. جسم می‌تواند انرژی به وجود آورد و آن را ذخیره و مصرف کند. اگر نحوۀ تولید، ذخیره و مصرف مؤثر انرژی را بدانید، می‌توانید ثروت زیادی به وجود آورید.دیپاک چوپرا

 

دیدگاه دیپاک چوپرا

 

دیدگاه دیپاک چوپرا

در این مقاله از دیدگاه دیپاک چوپرا توضیح میدهیم که با قانون بخشش چطور زندگی دلخواه‌تان را خلق کنید و فراوانی را به زندگی تان جاری کنید…

قانون بخشایش را می‌توان،قانون داد و ستد نیز خواند. زیرا کائنات از طریق مبادله پویا عمل می‌کند. هیچ چیز ایستا نیست. جسم در حال مبادله پویا و مداوم با جسم کائنات است. ذهنتان به طرزی پویا با ذهن کیهان ارتباط متقابل دارد. نیروهایتان نمایانگر انرژی کیهانی است. جریان حیات هیچ نیست مگر ارتباط متقابل و هماهنگ همه عناصر و نیروهایی که به صورت قانون بخشایش عمل می‌کند.

چون جسم و ذهنتان و کائنات در مبادله‌ی پویا و مداومند، بند آوردن جریان نیرو مانند بند آوردن جریان خون است. هر گاه جریان باز ایستند دچار احتقان و گرفتگی و ایستایی می‌شود. به این دلیل باید ببخشایید و بستایید تا بتوانید ثروت و فراوانی یا هر چه را که در زندگی خواهان آنید- در زندگیتان در جریان نگاه دارید..

 

اگر جریان پول را متوقف کنیم

اگر تنها قصدمان چسبیدن به پولمان و احتکار آن باشد، چون پول نیروی حیات است،جریان بازگشت آن را به زندگی‌مان نیز متوقف می‌سازیم. برای اینکه آن نیرو به سوی ما بیاید، باید آن نیرو را در جریان نگاه داریم. پول نیز همچون رودخانه باید در جریان باشد وگرنه در نیروی حیات خود،راکد،فاسد،بسته و خفه می‌شود.

هر رابطه‌ای داد و ستد است. بخشیدن،ستاندن را تولید می‌کند. آنچه بالا می‌رود باید پایین بیاید و آنچه بیرون می‌رود باید بازگردد. در واقع ستاندن مانند بخشیدن است، زیرا داد و ستد جنبه‌های متفاوت جریان نیرو در کائنات‌اند و اگر جریان هر یک از آن‌ها را بند آورید، در هوشمندی طبیعت مداخله می‌کنید.

در هر بذر وعده‌ی هزاران جنگل نهفته است. اما بذر را نباید احتکار کرد. بذر باید هوشمندی خود را به خاک حاصلخیز ببخشد. از طریق بخشیدن خود،نیروی نامرئی آن در تجلی مادی جریان می‌یابد.

هر چه بیشتر ببخشید،بیشتر دریافت می‌کنید.

زیرا فراوانی کائنات را در زندگی‌تان در جریان نگاه می‌دارید. در واقع،هر آنچه که در زندگی ارزش داشته باشد فقط زمانی فزونی می‌یابد که بخشیده شود. آنچه در اثر بخشیدن افزایش نیابد،نه ارزش بخشیدن دارد و نه ارزش دریافت کردن.

▪️ چنانچه با عمل بخشیدن، احساس کنید که چیزی را از دست داده‌اید، واقعاً آن هدیه را نداده‌اید و موجب افزایش نخواهد شد.

▪️ اگر با اکراه ببخشایید، نیرویی در پس آن بخشایش وجود ندارد.

 

مهم‌ترین چیز در این میان نیت است.

نیت همواره باید با ایجاد شادمانی برای بخشاینده و ستاننده باشد. زیرا شادمانی،حمایتگر و حافظ حیات است و از این رو، موجب افزایش می‌شود. بازگشت مستقیماً به میزان بخشایش بستگی دارد، البته اگر بی قید و شرط و از ته دل باشد. به این دلیل عمل بخشایش باید شادمانه باشد و دارای این چهارچوب ذهنی که از خود عمل بخشیدن، احساس شادی کنید.

 

قانون بخشایش

 

قانون بخشایش

تمرین قانون بخشایش بسیار ساده است.

− اگر شادی می‌خواهید، به دیگران شادی بدهید.

− اگر محبت می‌خواهید، بیاموزید که محبت کنید.

− اگر توجه و قدردانی می‌خواهید، بیاموزید که توجه و قدردانی نشان بدهید.

− اگر وفور مادی می‌خواهید، به دیگران کمک کنید تا از نظر مادی غنی شوند.

آسانترین راه برای کسب آنچه می‌خواهید این است که به دیگران کمک کنید تا به خواسته‌های خود برسند. دیپاک چوپرا
این اصل به طرز یکسان در مورد افراد، شرکتها، جوامع و ملل صدق می‌کند.
“هرگاه در خلق زیبایی شریک شوید ، زندگی‌تان زیبا می شود و هرگاه این روال را متوقف کنید ، زیبایی از زندگی تان رخت برمی‌بندد. زشتی و زیبایی آفریده خود ماست. شادی و بدبختی هم همینطور. شما آنچه را که خود خلق می‌کنید ، دریافت می‌دارید. فلسفه کارما نیز همین است، همان چه می کارید می دروید. اشو

 

بهترین راه برای اجرای قانون بخشیدن

بهترین راه برای اجرای قانون بخشیدن و آغاز کل فرآیند جریان، این است که تصمیم بگیرید هرگاه با کسی تماس می‎یابید، چیزی به آن‌ها بدهید. لزومی ندارد که هدیه تان صورت مادی داشته باشد. می‌تواند شاخه گلی،تحسینی یا دعایی باشد. در واقع قدرتمندترین شکل بخشایش، غیرمادی است. موهبتهای ابراز علاقه، توجه، عاطفه، تحسین و محبت از گرانقدرترین هدایایی هستند که می‌توانید بدهید و بهایی نیز بابت آن‌ها نمی‌پردازید.

حداقل تلاش زمانی شکل می‌گیرد که رفتارهایتان برانگیخته از عشق باشند، چون عشق موجب انسجام طبیعت می‌شود. اگر خودِ شما، نقطۀ بازگشت درونی‌تان باشد، و اگر در جستجوی قدرت و کنترل روی دیگران یا پذیرش آن‌ها هستید، انرژی را بیهوده مصرف می‌کنید.

باید ها و نباید ها

وقتی می‌خواهید بر دیگران قدرت و کنترل داشته باشید، انرژی‌تان را تلف می‌کنید. هنگامی که برای خودتان در جستجوی پول یا قدرت هستید، به جای آن که در زمان حال از شادی‌ لذت ببرید، انرژی‌تان را صرف توهم شادی‌ می‌کنید.

هنگامی که فقط به خاطر سود شخصی در جستجوی پول هستید، انرژیِ جاری به سوی خودتان را قطع می‌کنید و مانع از بیان آگاهی طبیعت می‌شوید. اما هنگامی که رفتارتان با عشق برانگیخته می‌شود، هیچ‌ انرژی‌ای تلف نمی‌شود. آن انرژی را اگر آزاد کنید دوباره جریان می‌یابد و برای خلق خواسته‌های‌تان به کار می‌رود.

هنگامی که رفتارتان برانگیخته از عشق باشد، انرژی‌تان مضاعف و انباشته می‌شود و انرژی مازادی که انباشته شده است، مانند ثروتی بیکران، برای خلق آنچه می‌خواهید مصرف می‌شود. دیپاک چوپرا

 

👈︎ پیشنهاد می کنیم مقاله مدیتیشن ۲۱ روزه خلق فراوانی دیپاک‌چوپرا را حتما مطالعه کنید.

 

هرگز با دست خالی و بدون هدیه به خانه‌ی کسی نروید.

شاید بگویید: چگونه می‌توانم به کسی چیزی بدهم وقتی خودم در این لحظه به اندازه‌ی کافی ندارم؟

می‌توانید شاخه گل ببرید، فقط یک شاخه گل. می‌توانید یادداشتی یا کارتی ببرید که احساس هایتان را نسبت به شخصی که به دیدارش می‌روید ابراز کند و حتی یک لبخند بذر شادی را در دل افراد می‌پراکند، آن را هدیه بدهید.

تصمیم بگیرید هر جایی می‌روید و به هر کس که می بینید چیزی ببخشید. مادامی که چیزی می‌بخشید، دریافت می‌کنید. هرچه بیشتر ببخشید بیشتر به اثرات اعجاب انگیز این قانون اعتماد می‌کنید. هر چه بیشتر دریافت کنید، توانایی شما نیز برای بخشیدن افزایش می‌یابد.

 

طبیعت راستین ما وفور و فراوانی است.

فطرتاً از فراوانی سرشاریم زیرا طبیعت از هر نیاز و آرزو حمایت می‌کند. طبیعت بنیادی ما یکی از تواناییهای مطلق و امکانات بیکران است. بنابراین باید بدانید که پیشاپیش، به رغم اینکه چه اندک یا چه زیاد پول داشته باشد-فطرتاً از فراوانی سرشارید.

زیرا منشأ همه ثروتها حیطه‌ی توانایی مطلق است، و این آگاهی است که می‌داند چگونه هر نیاز،از جمله شادی و عشق و خنده و آرامش و هماهنگی و دانش-برآورد. اگر نخست اینها را نه فقط برای خودتان بلکه برای دیگران بجویید، همه‌ی چیزهای دیگر خود به خود به سراغتان خواهند آمد.

 

بخشیدن

“اعمالی که توسط ما انجام شده قدرت بوجود آوردن انرژی مشابه ای دارند که به ما برمیگردد. بقول معروف هر چه که می کاریم درو میکنیم.“

قانون کارما (عمل و نتیجه آن)

در نتیجه اعمالی که باعث شادی و خوشبختی دیگران میشوند به همانگونه برای ما نیز شادی آفرین و سعادتمند میباشند.

 

چگونه این قانون را اجرا کنیم؟

من این قانون را با تعهد به قدمهای زیر به مورد اجرا میگزارم:

  1. امروز من شاهد انتخابات و تصمیماتی که در هر لحظه میگیرم خواهم بود.

و در همان لحظه گرفتن  انتخابات آنها را به ضمیر آگاه خویش آورده و میدانم که بهترین راه برای آمادگی من در هر لحظه اینست که کاملا در آن لحظه حاضر و از آن آگاه باشم.

  1. هر زمان که انتخابی میکنم از خود این دو سوال را میپرسم:

“نتایج انتخاب من چیست؟” و ” آیا این انتخاب برای من و دیگران باعث شادی و خوشبختی میشود؟”.

  1. به قلب خود برای راهنمائی رجوع کرده و از احساساتی که باعث آرامش و یا نا آرامی من میشوند به عنوان پیامی الهی استفاده میکنم.

اگر احساس نا آرامی داشته از این عمل صرف نظر کرده و نتایج آن را از دیدگاه درون خود بررسی خواهم کرد ولی در صورتی  که احساس آرامش کنم با تمام قوا به آن عمل خواهم نمود.

این راهنمایی مرا قادر به گرفتن انتخابات صحیح‌تری برای خود و دیگران خواهد نمود.

دیپاک چوپرا

شما نیز امتحان کنید

4 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه