ورود به حالت آلفا

ورود به حالت آلفا

مغز مرکز فعالیت‌های الکتریکی است. به سیگنال الکتریکی که سلول‌های مغزی (نورون‌ها) برای گروهی دیگر می‌فرستند امواج مغزی می‌گویند.

 

امواج مغزی

امواج مغزی با توجه به فرکانسشان در ۵ دسته قرار می‌گیرند؛ امواج آلفا در وسط این دسته‌بندی قرار دارند. وقتی بیدار هستید ولی روی هیچ چیزی تمرکز ندارید، این امواج تولید می‌شوند.

جهت آشنایی کامل با انواع امواج مغزی به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله: « امواج مغزی چیست؟ » را در وبسایت ذهن برتر مطالعه نمایید.

 

ورود به آلفا

چکیده مطلب:

مغز ما از 5 نوع مختلف از امواج مغزی تشکیل شده است. امواج مغزی دلتا، تتا، آلفا، بتا و گاما. هر یک از این موج‌های مغزی دارای یک فرکانس طبیعی هستند که در آن فعالیت می‌کنند. هر نوع از امواج مغزی حالت‌های مختلف هوشیاری از خواب تا تفکر فعال را کنترل می‌کند.

درحالی‌که همه امواج مغزی به طور هم‌زمان کار می‌کنند، یک موج مغزی می‌تواند غالب و فعال‌تر از سایرین باشد. موج مغزی غالب وضعیت ذهنی فعلی شما را تعیین می‌کند.

 

چه وقت به حالت آلفا خواهیم رسید؟

چه وقت به حالت آلفا خواهیم رسید؟

پاسخ به این سوال بسیار راحت است و می توان اینگونه گفت، زمانی که امواج مغزی در حالت آرامش قرار گیرد و میزان فرکانس ذهنی بین ۸ تا ۱۳ هرتز باشد، انسان وارد حالت آلفا و یا فرکانس مغزی آلفا خواهد شد.

در این حالت  با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه میزان ریلکس شدن ذهن بالا بوده و ذهن را آماده پذیرش مطالب جدید، خلاقیت بیشتر، آرامش بیشتر و کاهش استرس خواهد کرد.

 

ویژگی های مثبت حالت آلفا

ویژگی های مثبت حالت آلفا

در این حالت فعالیت و عملکرد بخش های مفید و ضروری مغز رو به بهبود رفته و کارایی ما افزایش پیدا می‌کند. زیرا ذهن به یک حالت آرامش رسیده و میزان تمرکز افزایش می‌یابد. هر چقدر فکر ما در انجام کارها متمرکزتر باشد، قطعا تصمیم‌هایی که در زندگی می‌گیریم بهتر خواهد بود و موجب رشد انسان در تمامی زمینه‌ها اعم از کار، پول، روابط خانوادگی و … خواهد شد.

 

آلفا آگاهی را به ناخودآگاه وصل می‌کند

آلفا آگاهی را به ناخودآگاه وصل می‌کند.

اکثر انسان ها امواج آلفا را تجربه کرده‌اند با این که هیچ درکی از این حالت ندارند. مثلا زمانی که شما در حال دیدن فیلم محبوب خود هستید و به هیچ وجه صداهای اطراف را نمی‌شنوید.

همچنین زمانی که رمان و داستان مورد علاقه خود را می‌خوانید، آنقدر به آن علاقمند شده‌اید که هیچ صدای دیگری را نمی‌شنوید. همچنین برخی از ورزشکاران و ژیمناستیک کارانی که حرکات مختلف بدن را انجام می دهند و به هیچ چیز جز آن فکر نمی‌کنند.

گاهی اوقات گوش دادن به موسیقی مورد علاقه میتواند ذهن شما را پویاتر کند. تمامی این مثال ها مربوط به حالت آلفا می‌باشد. این حالات زمانی بوجود می آید که فرد خود متوجه آن نمی‌شود.

اما زمانی که بتوانید آموزش ببینید که به طور آگاهانه وارد فرکانس مغزی آلفا شوید، آن زمان است که می توانید به خود کمک بسیار زیادی کنید. زیرا فعالیت مغز بیشتر شده و می‌توانید به حافظه بیشتر مغز خود دسترسی پیدا کنید. همچنین خلاقیت افزایش پیدا کرده و میزان اضطراب و تنش کاهش پیدا می کند.

“درست ۲۰ دقیقه قبل از خواب و ۲۰ دقیقه بعد از بیدار شدن، همان زمان قرار گرفتن در آلفا است.”

از آموزه‌های سیلوا

این یعنی، اگر ۲۰ دقیقه اول ابتدای روزتان و ۲۰ دقیقه قبل از خوابتان رویاهای خود و تلقین عبارت های مثبت را تکرار کنید و آن را تصور کنید مطمئن باشید که قدرت آلفا را خواهید فهمید و بعد از مدتی روی آلفای مغز خود تمرکز پیدا می‌کنید.

 

پیش نیاز تمارین تله‌پاتی

آلفا آگاهی را به ناخودآگاه وصل می‌کند.

برای انجام پدیده‌های «تله‌پاتی»‌ مغز باید در حالتی قرار داشته باشد که وضعیت آن بیشترین میزان امواج «آلفا» را ایجاد و منتشر کند. امواج «آلفا» معمولا در شرایطی به وجود می‌آید که فرد در حالت «مدیتیشن» یا «ریلکس» کامل قرار گرفته باشد. پس درمی‌یابیم که کلید اصلی «تله‌پاتی» چیزی نیست جز «ریلکس شدن و تمرکز کامل».

 

در این قسمت از مقاله وبسایت ذهن برتر میپردازیم به این که حالت آلفا چیست و در آخر اینکه : چطور میشه به حالت آلفا رفت؟

حالت آلفا چیست؟

حالت آلفا چیست

دانشمندان معتقدن که در حالت آلفا نیم کره‌ی راست فعالیتش بیشتر میشه و تجسم، خلاقیت، حافظه و الهام افزایش پیدا میکنن. وقتی که کاملا بیدار هستیم، امواج ذهنی ما در حالت بتا هست. وقتی امواج ذهنی آروم میشن ، به این حالت میگن حالت آلفا. یا امواج آلفا. یا فرکانس های مغزی آلفا.

در این حالت ذهن تو یه حالت ریلکسی قرار داره و به شما اجازه میده که پذیراتر، خلاقتر و آرومتر باشین و کمتر خودتون رو سرزنش کنین. ادیسون، اینشتین، و خیلی از متفکرای معروف هر روز بخشی از روزشون رو به رسیدن به حالت آلفا اختصاص میدادن و معتقدن بودن که این موضوع برای کارشون حیاتی بود.

 

جمع بندی: کاربرد حالت آلفا

وقتی ما تو حالت آلفا قرار می‌گیریم، از اونجایی که آرومیم، میتونیم بیشتر تمرکز کنیم و تصمیم‌های بهتری بگیریم. مغز همه‌ی ما بصورت کاملا طبیعی به این حالت میرسه:

وقتایی که چشامونو بستیم و غرق یه رویاییم و یا وقتایی که مدیتیشن یا خود هیپنوتیزم انجام میدیم. در واقع، در طول روز خیلی وقتا مغزمون وارد حالت آلفا میشه، حتی وقتی که چشاتون کاملا بازه و بیدارین. یاد گرفتن اینکه آگاهانه وارد حالت آلفا بشیم، تو خیلی چیزا کمکمون میکنه.

اگه هر روز به صورت منظم وارد حالت آلفا بشیم، میتونیم استرس و اضطراب رو مهار کنیم و خیلی کمتر دستخوش این احساس ها بشیم.

 

چطور وارد سطح آلفا شویم

روش‌های زیادی برای وارد شدن به سطح آلفا وجود داره. روش‌های مراقبه هدایت شده، روش‌های ریلکسیشن، روش‌هایی مثل متد سیلوا، خود هیپنوتیزم و…

در ادامه‌ی این مقاله از وبسایت ذهن برتر به موسیقی ها و  یک تکنیک ساده جهت ورود به سطح آلفا می‌پردازیم.

 

 ⭐ ادامه این مقاله ویژه اعضای کارگاه حس برتر است.  

💎 محتوای ویژه اعضا

ادامه این محتوا ویژه شرکت کنندگان در دوره است! برای مشاهده ادامه این بخش، لطفا رمز ورود را وارد کنید. (برای دریافت رمز، به کانال اختصاصی اعضای دوره مراجعه کنید.)

4.1 17 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

36 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه