آنتونی رابینز

آنتونی رابینز کیست؟

 

تونی رابینز ( Tony Robbins ) ، با نام خانوادگی کامل آنتونی رابینز ( Anthony Robbins ) و با نام اصلی آنتون جی ماریواتور ، سخنران انگیزشی و مربی مهارت‌های شخصی اهل آمریکاست. رابینز به طور مستقیم زندگی بیش از ۵۰ میلیون نفر را با کتاب‌ها، سخنرانی‌های انگیزشی و مشاوره شخصی تحت تأثیر قرار داده است.

 

» دوران کودکی و نوجوانی آنتونی رابینز

این سخنور محبوب در 29 فوریه سال 1960 در کالیفرنیای آمریکا چشم به جهان گشود. وی خانواده ای پر از تشویش و فقیر داشت. مادر رابینز اعتیاد داشت. رابینز سایه ی پدر را بر سر خود حس نکرد و با ناپدری بزرگ شد. نام خانوادگی او کروات بود ولی سال ها بعد نام خانوادگی ناپدری خود یعنی رابینز به او رسید. ناپدری او که به عنوان یک فروشنده کار می‌کرد قدرت حمایت و نگهداری از خانواده‌اش را نداشت و بیشتر وقتها آنها توان برگزاری مراسم‌هایی نظیر روز شکرگزاری یا کریسمس را نداشتند .

شکست‌های پی‌در‌پی آنتونی رابینز

پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه تصمیم گرفت تا حرفه‌ای برای خود راه‌اندازی کند، اما چیزی جز شکست نصیب او نشد. او پیش از این و در سن نوجوانی از خانه گریخت و سعی کرد تا خانه و خانواده‌ی خود را به فراموشی بسپارد. او
تا سن 23 سالگی موفق نشد تا به جایگاه خوبی دست پیدا کند. بدیهی است که فردی در این وضعیت از نظر مالی بسیار ضعیف باشد. آنتونی هم این قائده مستثنی نبود و با پول بخور و نمیری که در می‌آورد موفق به اجاره‌ی یک واحد 40 متری شده بود که حتی آشپزخانه هم نداشت.

در این شرایط غذای خوبی هم نداشت و با خوردن غذاهای چرب و ارزان قیمت به فردی چاق تبدیل شده بود تا جایی که به 120 کیلوگرم رسیده بود. همین موضوع نیز باعث سستی و کسالت او شده بود. آنتونی تصمیم گرفت تا فردی سالم و خوش اندام را الگوی خود قرار دهد، مثل او رفتار کند و حتی عادات غذایی مشابه او داشته باشد. آنتونی با همین روش و بدون تقلید کردن از رژیم های بی کیفیت و خطرناک به اندام ایده آل خود رسید. جالب است بدانید که آنتونی کاهش وزن خود را مدیون اصول روانشناسی و کنترل ذهن خود بوده است. پس از اینکه با این شیوه به هدف خود رسید جرقه‌ای در ذهنش زده شد.

وقتی بتوان با کنترل ذهن به اندام ایده‌آل رسید چرا نتوان این اصل را در تمام جنبه های زندگی عملی کرد؟

مثلا برای لاغر شدن می بایست تمام عادات و تفکرات فرد مورد نظر را در ذهن خود جایگزین بقیه افکار کنیم. بدین ترتیب می توانیم به نتایج فرد مورد نظر برسیم. همین جرقه باعث شد تا آنتونی به رشد شخصیتی خود بپردازد و در کنفرانس ها شرکت کرده و کتب مخصوصی را مطالعه کند.

آنتونی رابینز برای چندین سال متوالی به عنوان موفق ترین مشاور، کسب و کار، مدیر و… توسط مجله ها و نشریه‌های متفاوت انتخاب شد. شرکت هلدینگ آنتونی رابینز توسط شرکت Accenture به عنوان یکی از ۵۰ کسب و کار برتر در جهان و توسط نشریه هاروارد بیزنس به عنوان یکی از ۲۰۰ کسب و کار برتر در جهان معرفی شده است . همچنین در آمریکن اکسپرس نیز این شرکت به عنوان یکی از ۶ کسب و کار برتر شناخته شده است . آنتونی رابینز به جز مجموعه خودش، یک کمپانی بسیار بزرگ هم دارد که گردش مالی سالانه‌اش به 6 میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت در زمینه آموزش، گردشگری و رسانه فعالیت دارد.

آنتونی رابینز با توجه به شرایط پدرش به شدت به ورزش فوتبال علاقه دارد . او در لیگ برتر فوتبال آمریکا سرمایه گذاری‌های بزرگی کرده و در حال ساخت یک استادیوم 250 میلیون دلاری در مرکز شهر لس آنجلس می‌باشد. آنتونی رابینز همچنین سمینار و دوره‌های آموزشی بسیار گران قیمتی را برگزار می‌کند که درآمد خالص آنها نامشخص است .

آنتونی رابینز

درآمد آنتونی رابینز:

اما به صورت حدودی با اطلاعات زیر میتوانید درامد حاصل از آنها را به دست آورید:
سمینارهای یک روزه 6 یا 7 هزار نفری آنتونی رابینز برای هر نفر بین 1000 تا 2000 دلار هزینه در بر دارد . ( حدود 10 تا 20 میلیون تومان ) اما این هزینه برای کارگاه‌های تخصصی 200 نفره بیشتر بوده. و برای هر نفر حدود 10 هزار دلار خواهد بود . همچنین یک روز کوچینگ اختصاصی با آنتونی رابینز هزینه ای معادل 500 هزار دلار تا یک میلیون دلار خواهد داشت .

بسیاری از افراد مشهور و محبوب در جهان مانند اروسمیث، پیتر گرین، آشر تری ریموند چهارم، پیت بال، سرنا ویلیامز و… آنتونی رابینز را یکی از برترین مشاوران جهان می دانند و او را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده اند.

آنتونی رابینز انسان موفق و خودساخته‌ای است که قصد دارد انسان‌های موفقی را تربیت کند که بتوانند جامعه را جامعه بهتری سازند . رابینز موفقیت خود را از طریق الگو گرفتن از انسان‌های موفق به دست آورد. او همین شیوه را ترویج می‌دهد و باور دارد:

« اگر راهی یک‌بار امتحان شده و جواب داده حتماً برای بار چندم هم جواب می‌دهد.»

 

» توصیه‌های آنتونی رابینز برای موفقیت

به جای اینکه ذهن‌تان شما را فریب دهد شما ذهنتان را فریب دهید!

سر منشاء همه ناراحتی های شما ذهن‌تان است زیرا کار ذهن شما فقط مراقبت از شماست. در واقع تنها وظیفه ضمیر ناخودآگاه ما همین است. در نتیجه از جلو رفتن مسیر جلوگیری می‌کند. ولی شما فقط با آگاهی می‌توانید از شرطی شدن بیرون آمده و زندگیتان را تغییردهید. افراد موفق جامعه همین‌گونه هستند، همیشه با چیزهایی که آموزش گرفته‌اند زندگی می‌کنند.

 

سپاس گزاری

خود را در شکرگذاری غرق کنید و همیشه چنان شکرگذاری کنید که انگار به خواسته خود رسیده اید شما با متمرکز شدن روی چیزها آنها را حس می کنید. پس بر روی سپاسگذاری متمرکزشوید و آن را حس کنید. مدام به یاد اتفاقات خوب گذشته بیافتید و چنان نفس بشید که انگار همان اتفاق شاد در حال وقوع است. حتی گاهی اوقات ادای خندیدن را دربیاورید.

راحت زندگی کنید سختگیری را کنار بگذارید. چون باعث ناراحتی خودتان می‌شود و حتی دیگران هم متوجه آن می‌شوند. افکار شما امواجی هستند که بر دور کره زمین در گردشند و آنها افکار شما نیستند و شما فقط به این افکار وصل شدید ولی باید تغییرشان بدهید. به بدنتان هیجان و جنب و جوش بدهید تا از حالت کرختی به حالت شادی در بیایید.

 

انرژی ارتباط با روح را میسر میکند

انرژی باعث می‌شود شما به راحتی از مشکلات عبور کنید. زمانیکه انرژی شما کم هست، بی‌حوصله هستید ، صبر شما بسیار کم می‌شود و در نهایت کارها به بن بست می‌خورد.

آنتونی رابینز میگوید:

همین الان خودتان را امتحان کنید از ۰ تا ۱۰چه نمره‌ای به انرژی خود می‌دهید؟

انرژی از: تغذیه، خواب و ورزش به دست می‌آید. اما مهمترین مسئله در مورد آن این است که انرژی یک تصمیم است برای انجام دادن هدفی. نکته مهم اینجاست که اگر خواستید کاری انجام بدهید با احساسات عالی خود این کار را بکنید. احساس شادی و پر انرژی بودن شما برروی ذهن اثر می گذارد و فعالیت مغز شما را بیشتر می کند. هیچگاه نگذارید که انرژی از درون شما خارج شود.

آنتونی رابینز تاکید میکند که طرحهایی که همیشه در ذهن ما بوده است، اکنون ما را به اینجایی که هستیم رسانده است. اما میتوانیم طرحها را تغییردهیم تا به شادی و موفقیت در زندگی برسیم و سرنوشت‌مان را عوض کنیم . طرحها همان والدین ما بودند خواهر و برادر معلمین و در آخر جامعه. بارها گفته‌اید اگر آنها جور دیگری بودند هم اکنون من کسی بودم که به خود افتخار می کردم. این طرحها را از ذهن بیرون کنید و از ترسهای خود دوری کنید و به خود مغرور باشید و افتخار کنید.

آنتونی رابینز

مغرور بودن نه به معنای خودپسندی یعنی آنکه شما در حال گسترش پیدا کردن هستید.

 

فریب نخورید

ژن خوب را فراموش کنید زیرا فقط تلاش خود افراد است که موفقیت را به دست می‌آورد.

آنتونی رابینز میگوید:

برای اثبات حرفم میخواهم از شما بخواهم که زندگی‌نامه افراد موفق جامعه را مطالعه کنید و مهمترین چیزی که باید بدانید این است که ثروت اندوختن بخشی از وظیفه ماست اما مهمترین وظیفه ما شادی و رضایت از خودمان است.

افراد زیادی را در اطرفمان می بینیم که به اهداف خود رسیده‌اند اما باز هم رضایت از خود ندارند و مطمئن باشید بعد از مدتی آنچه که به دست آورده‌اند را از دست خواهند داد. پس همه چیز به ذهنمان بر می گردد و باید بر ذهنمان مسلط شویم و کنترل آن را در دست بگیریم ما هرچیزی که می توانیم کنترل کنیم می توانیم آن را نیز تغییرش دهیم.

وقتی در گذشته مشکلی پیش آمده چرا دوباره باید بدن را در همان وضعیت سابق دربیاوریم؟
وقتی تمام اتم‌ها در بدن در حال تغییر هستند. چرا ما ذهن را تغییر ندهیم و مدام به گذشته برگردیم ؟

راهکار:

مشکلات گذشته راتبدیل به گرد و غبار کنید و آنها را رها کنید. می‌توانید برای خود الگویی داشته باشید از کاری که می‌خواهید انجام دهید. کسی که در آن راه پیروز شده را الگوی خود کنید. دیگران را به خاطر فقر یا غم خودتان سرزنش نکنید. مسئولیت زندگیتان را به عهده بگیرید. چون اگر همین طور به رنجهای خود ادامه دهید چیزی جز رنج بیشتر مقابلتان نیست. مثل آدمهای عصبانی که بیشتر عصبانی می‌شوند یا افراد ناراحت که بیشتر ناراحت میشوند.

هم مشکلات در دسترس هستند و هم شادی ها. این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام را می‌خواهید. یکی از راههای آرامش، مراقبه و مدیتیشن است زیرا جسم را آرام می کند و با روح هماهنگ می شود پس ذهن شما آرام می گیرد و سپس می توانید درست فکر کنید و تبدیل به خود حقیقیتان شوید.

مشکلات افراد موفق، کمتر از افراد شکست خورده نیست. تنها یک دسته از مردم هستند که هیچ مشکلی ندارند: آن ها در گورستان خوابیده اند. آنتونی‌ رابینز

 

به اهداف تان فکر کنید

ذهن خود را مجبور کنید که به خواسته‌هایتان فکر کند و به ذهنتان بقبولانید که برای شاد بودن نیاز به هیچ بهانه‌ای نیست. چطور گاهی اوقات برای اینکه حالتان بد باشد بهانه‌ای نیست پس به همین شکل معکوس عمل کنید.

آنتونی رابینز معتقد است: در جامعه خود دقت کنید اگر روزی با خوشحالی از خواب بیدار شوید. و به سر کار روید و شادی کنید کسی نمی گوید چرا اینقدر خوشحالی اما اگر ناراحت و اخمو باشی مدام می پرسند چه شده است؟

مثلا می‌گویید اضطراب و استرس دارم و شروع می کنند به سوال در مورد ناراحتیتان چون گرایش همه به سمت ناراحتی است. برعکس عمل کنید خودتان را ذاتا مجبور به خوشحالی کنید شما آنقدر ناراحت بوده‌اید که خودتان را شرطی کرده اید. اگر روزی غیر از این باشد ذهن می ترسد و دوباره راههایی را به شما نشان می‌دهد که برگردید به همان حالتی که عادت دارید.

شما وقتی به بالا و پایین می پرید دیافراگم شما باز می شود. و هیجانات شما بالا می رود و در نتیجه شاد می‌شوید. اگر این کار را به مدت طولانی انجام دهید شادی و هیجان در بدن شما باقی می ماند و به این طریق شادی را در بدن خود شرطی کرده اید.

اگر میخواهید زندگیتان تغییر کند ابتدا باید انرژیتان را تغییر دهید.

به آرزوها و کارهایی که می خواهید انجام دهید آره بگویید از خطر کردن ترس نداشته باشید.

راه دستيابي به نيك بختي درازمدت آن است كه بر مبناي بزرگترين آرمانهاي خود زندگی كنيم، يعني هدف راستين خود را بشناسيم و بر پايه‌ی آن به كنش بپردازيم. آنتونی‌ رابینز

 

ترس و عصبانیت ممنوع

روی دو قطب ترس و عصبانیت کار کنید تا از بین ببریدشان چون آنها سلامتی، شادی و ثروت را از بین می برند. در هنگام خشم دستگاه عصبی بدن برای مدتی از کار می‌افتند. و مریضی‌ها جایگزین می‌شوند برای دوری از این دو قطب چیزی را پیدا کنید که برایش شکرگذاری کنید به چیزی عشق بورزید تا ذهن خود را از افکار منفی دور نگه دارید. ذهن فقط وارد کننده است و قلب تصمیم گیرنده، پس ورودیهای منفی را به راحتی می توانید با قلب و احساس خود از بین ببرید.

آنتونی رابینز می‌گوید:

وقتی هدفی دارید برای موفقیت در آن باید به کارتان ارزش دهید یعنی کارهایی را انجام دهید که نشان دهد هدفتان ارزشمند است. اما وقتی که میدانی در چه موقعیتی هستی و به کارتان ارزش می دهید. نه تنها موفقیت بلکه خشنودی را حس می‌کنید. به طور ساده هر تراژدی و هر دردی وقتی خوب می‌شود که یک معنی عمیق و خوب به آن بدهید. مثلا آنتونی رابینز اگر در کودکی گرسنگی را تجربه نکرده بود هم اکنون شاید نمی توانست هدف خود را بر روی کمک به گرسنگان بگذارد. او این موضوع را طوری معنی کرد که هم اکنون هم به دیگران کمک می کند و هم حس شادی دارد.

در حد توان فعلی‌تان بخشنده باشید

یکی از مهمترین راههای استفاده از پول این است که آن را ببخشیم زیرا این کار در دراز مدت باعث حس شادی بسیار می‌شود. پس حتی وقتی که خیلی کم پول دارید بخش کوچکی از آن را ببخشید تا در آینده که ثروتمند شدید فردی باشید که مقدار زیادی پول را ببخشید و خواهید دید که زندگی چقدر لذت بخش خواهد شد.

 

خوراک ذهنی خود را آگاهانه انتخاب کنید

زندگی که الان دارید همان زندگی است که در مورد آن فکر می کردید پس آگاهی و درک خود را بالا ببرید. خوشبختی در زندگی باشرایط شماست چون از نظر هر کسی متفاوت است یکی پول، یکی فرزند. یکی خانه‌ای بزرگ و هر کسی چیز متفاوتی می خواهد. اما برای یک زندگی فوق العاده باید علم موفقیت را بدانید و موفقیت بدون خشنودی یعنی شکست. برای موفقیت قوانینی وجود دارد. که در همه یکسان است اما خشنودی و حس شادی منحصر به فرد است.

راههای رسیدن به موفقیت بسیار است یکی از آنها :

حس رقابت سالم را در خود بالا ببرید ، از موانع رد شوید و مهم اینکه قدرت تعهد داشته باشید چون همه چیز بر می‌گردد به میزان تعهد شما . باتوجه به آمارگیری که شده اکثر افراد نسبت به کاری که می‌کنند تعهد ندارند و فقط تعداد بسیار کمی متعهد در کارشان هستند. عدم تعهد یعنی تنفر از کاری که در حال انجامش هستید.

اولین گام برای دستیابی به هر خواسته ای این است که آن را با تمام وجودتان بخواهید و نسبت به آن اشتیاقی سوزان داشته باشید. آنتونی‌ رابینز

 

کلید طلایی ارتباطات برای موفقیت

تاثیرگذاری در ارتباطاتتان باید بالا باشد به عنوان یک حرفه ای باید با دیگران حرف بزنید و مصنوعی نباشید. چون آنها می فهمند و از شما هیچ تاثیری نمی گیرند اگر بتوانید دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهید یک رهبر عالی می‌شوید.

آرامش را در معاشرت با افراد مثبت اندیش جستجو کنید افراد منفی‌نگر ، طبیعتی خالی از صفا و صمیمیت دارند…! آنتونی‌ رابینز

یکی دیگر از راههای موفقیت از دیدگاه آنتونی رابینز این است که دیگران را درگیر کنید . یعنی راهی پیدا کنید تا نیازهای آنها را برطرف کنید نه نیازهای خودتان را. چون اگر نیازهای آنها برطرف شود پس نیازهای خود شما هم برطرف خواهد شد.

و در این کار عشق و خلاقیت نیاز است و هر کسی که توانسته دیگران را درگیر پروژه خود کند. این کار را توسط انرژی درونیش انجام داده و اگر می خواهید یک رهبر بزرگ باشید باید انرژی خود را کنترل کنید. رابینز اعتقاد دارد که گذشته نباید نمایانگر آینده انسان باشد. و هر انسانی می‌تواند آینده‌ای کاملاً متفاوت با گذشته خود بسازد.

 

» جملات کوتاه و متحول‌کننده زندگی از آنتونی رابینز:

سال جدید مساوی است با یک زندگی جدید ! تصمیم بگیرید امروز می خواهید تبدیل به چه کسی شوید ، چه چیزی به دست آورید و چگونه زندگی کنید .

༻❀༺

مشکلات خودتان را تعیین نمایید ، اما تمرکز خود را روی قدرت و انرژی خود بگذارید .

༻❀༺

زندگی یک موهبت الهی است و به ما برتری ، فرصت و مسئولیتی اعطا می کند تا با بزرگتر و بیشتر شدن ، بتوانیم ببخشیم .

༻❀༺

من به این درک رسیده‌ام که تمامی شکست‌ها و ناامیدی‌های گذشته من ، در حقیقت پایه‌ای جهت دستیابی به خردی بوده که موجب ایجاد سطح جدیدی از زندگی لذت‌بخش برای من گردیده است .

༻❀༺

در صورتی که یک استاندارد پایه برای چیزهایی که در زندگی می‌پذیرید قرار ندهید ، می فهمید که به راحتی می‌توان در مسیر رفتارها و نگرش‌ها یا زندگی بی‌کیفیتی که پایین‌تر از لیاقت‌تان بیفتید .

༻❀༺

بیشتر مردم در زندگی شکست می‌خورند زیرا خود را سرگرم چیزهای جزئی می‌کنند .

༻❀༺

من بر این باورم زندگی دائما در حال آزمایش ما می باشد تا سطح تعهدات ما را اندازه بگیرد. و بزرگترین پاداش زندگی برای افرادب است که دست از تعهد بی‌پایان خود بر نمی‌دارند تا هنگامی که به اهداف خود دست یابند . این سطح از عزم می‌تواند کوه‌ها را حرکت دهد ، اما باید ثابت‌قدم و با عزمی راسخ باشید .

༻❀༺

همه ی محدودیت‌هایی كه دارید آنهایی هستند كه خودتان برای خود به وجود آورده اید .

༻❀༺

موفقیت بدین معناست که کارهایی که دوست دارید انجام دهید را در زمان و مکان دلخواه با افراد دلخواه و به اندازه‌ی دلخواه انجام دهید .

༻❀༺

تنها مرده‌های قبرستان هستند که هیچ مشکلی ندارند .

༻❀༺

چشم‌اندازی برای خود به وجود آورید و هیچگاه نگذارید محیط ، باور سایر مردم یا محدودیت‌های گذشته موجب تاثیرگذاری روی تصمیمات‌تان گردد .

༻❀༺

پاداش چیزی که در خلوت تمرین می‌کنید را در میان عموم دریافت خواهید کرد .

༻❀༺

هنگامی که شکرگزار هستید ، ترس ازبین می رود و فراوانی ظاهر می‌شود .

༻❀༺

کیفیت زندگی شما به میزان کیفیت روابط شماست .

درآمد شما نتیجه وضعیت اقتصادی یا صنعت نیست ، بلکه نتیجه استانداردهایی است که دارید .

༻❀༺

متعهد شوید به توانستن ، بهبود مداوم و بی‌پایان .

༻❀༺

جایی که در آن تمرکز وجود دارد ، انرژی جریان پیدا می کند .

༻❀༺

در زندگی ، افراد بسیاری آگاه هستند که باید چکار بکنند. اما افراد اندکی وجود دارند که دانسته‌هایشان را به کار می‌گیرند . دانستن کافی نیست ، باید دست به کار شوید .

༻❀༺

چیزی که به صورت مستمر انجام می‌دهید زندگی‌تان را شکل می‌دهد و نه چیزی که هر چند وقت انجام می‌دهید .

༻❀༺

هنگامی می‌توانید یک زندگی فوق‌العاده داشته باشید. چرا به یک زندگی معمولی قانع شوید ؟

༻❀༺

افرادی که در بالاترین سطح به موفقیت دست یافتند ، خوش‌شانس نبودند بلکه چیزها را متفاوت‌ از بقیه انجام می‌دادند .

༻❀༺

تغییرات ماندنی ، از دستیابی به اهداف دشوارترند . شاید شما به هدف‌تان نرسید اما همیشه به سطح استانداردهایتان خواهید رسید .

༻❀༺

یک تصمیم واقعی با این معیار تعیین می گردد که شما یک اقدام تازه ای کرده باشید. در صورتی که عملی وجود نداشته باشد در حقیقت تصمیمی هم اتخاذ نکرده اید .

༻❀༺

اگر متعهد باشید ، همیشه راهی وجود دارد .

༻❀༺

جاده موفقیت با عمل گسترده و عزم راسخ طی می‌گردد .

 

› در ادامه می توانید کتاب ۱۰ رمز موفقیت آنتونی رابینز را نیز دانلود کنید:

ویژه اعضای سوپرمایند

دانلود کتاب ۱۰ رمز موفقیت آنتونی

 

4.2 5 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
فروشگاه
مقالات
خانه
دوره ها
جستجو
 
0
    0
    سفارشات شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه